Rosa skriver:
Ja - det er sådan jeg føler mig lige nu! Den sidste halvanden måned med sygdom og rejser og sygdom igen - på skift - har gjort at ALLE vore rutiner bare gået fløjten, og min elskede søn betaler nu prisen 
Vi kæmper og kæmper med exel-ark og skemaer og aftaler for at komme kaos til livs, men det er som om alting bare kikser...
Og nu har jeg simpelthen brug for input udefra! Så har du fri i aften så kunne du jo bruge den på at svare på mine mange (dumme) spørgsmål 
Nat/Morgen - min søn vågner pludselig igen 2-3 gange hver nat OG 2 timer før han plejer - dvs. kl 5, og jeg er ved at gå i spåner. Han kommer op kl 6.30 og indtil da ligger han og roder rundt, grynter og til sidst brokker hans sig til jeg står op med ham... Så spiser han morgenmad og så er han soveklar igen. Hvordan eliminerer jeg de gange han vågner om natten og trækker tiden ud før han vågner om morgenen?
Putning: Det er blevet et rent helvede for mit moderhjerte (og for den stakkels stakkels far) at putte den lille om aftenen (kl.19.30). Han kan være noget så rødkindet, blankøjet, glad og tilfreds og søvnig under ritualet (mad, bad, babytegnsprogsfilm på 20 min+godnatflaske) - LIGE INDTIL han rammer lagnet i sin seng - SÅ starter gråden. Ikke bare brokkepylleri, men rigtig gråd med tårer og han bliver bare VED og VED! Han kan nærmest falde i søvn og så vække sig selv og græde videre - et gør ingen forskel om vi er derinde eller ej, om vi nusser, nynner
Før har det hjulpet at han fik en tår af flasken og så sutten ind lige efter, så trillede han om på siden og faldt i søvn. Men 1. nu har han tænder som skal børstes efter godnarflasken og 2.nu skal den manøvre gentages 10-20 gange før han endelig falder helt i søvn...
Jeg vil gerne gøre det klart at jeg OVERHOVEDET ikke er tilhænger af at lade småbørn græde sig i søvn - men jeg må med skam melde at det var det der skete her til aften - og jeg har det simpelthen elendigt! Jeg er grædefærdig!!!! Jeg har lyst til at gå ind og vække ham og sige undskyld 
Vi var bare så udmattede, og efter det sædvanlige putteritual lagde Svenskefanden ham i sin seng og sad i mørket og aede ham. Efter 10 minutter byttede vi, og jeg gik helt stille ind og ud hvert 2. minut, og gav sutten og nynnede og aede mens han skrålede og til sidst, efter ca. 20-25 minutter trillede han om på siden og faldt i søvn. Så må vi se om han ikke vågner igen indenfor de næste par timer - det plejer han gerne når han har haft en hård putning....
HVAD SKAL VI GØRE???? Hvad gør vi forkert??? Hvorfor græder han???
Kh
En fortvivlet Rosa
åh skønne Rosa - du får lige først en mega
og så til skideballen
DU ER BESTEMT IKKE EN ELENDIG NITTEMOR!!! Og det er heller ikke okay at du lige føler det, for det er du bestemt ikke!!! Du/I gør jo hvad I kan, og det er det vigtigeste. De kommer jo ikke med manual stikkende ud af bagenden, så hvordan fanden skal man vide hvad der er rigtigt!
Pludselig begyndte Tristan på det samme som jeres charmetrold. han var mega træt og blev lagt, men så snart vi sagde godnat og gik - så skreeeeg Tristan. Hmm.. det gik mig på, da han/de altid bare har fundet sig i at blive lagt. Vi afprøvede flere aftener i træk, at kigge på vores tiltag for vores hyggeaften! Vi fandt ud af, at Tristan ikke kan rumme læring i form af vild leg, kigge i bog, og tv
så snart vi skar det væk, var han tilbage. Så han skal have alle de ting ind gravist. Aner ikke om det kan hjælpe hos jer, men måske Jonte ikke skal se de der indlærings dvd'er inden han skal sove 
Gik det ikke godt med vælling? eller misforstod jeg det!!! Er så sikker i min sag, jeg tror I er virkelig kompetente forældre søde... I skal bare have troen tilbage!!!! øvrigt sagde min sp, at det er uhyre vigtigt at den der putter fører den igennem. Ellers bliver de små snotforvirrede. Man skal ikke bytte midt i det hele (selvom det er pisse hårdt for den der må tage slæbet, men måske I kan have en dag hver?)
Det skal nok gå - undskyld at jeg ikke har bedre råd... men vil have den stærke Rosa tilbage