er angst for mit barn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Træk nu vejret roligt, og bevar fornuften.
Som du nu har hørt, har vi alle sammen denne angst liggende i maven.
Selv en gammel rotte som mig har været den igennem med dem alle 3. Kan huske en gang hvor min mellemste sov i 5 timer ude i barnevognen en dejlig let frostdag. Manner...jeg var ude og lytte til hende flere gange, og holdt endda et lommespejl ned til hendes mund og næse, for at se om hun nu også trak vejret. Men det gjorde hun
Til sidst var jeg ved at gå helt i panik, så da hun endelig vågnede glad og tilfreds, var jeg helt lettet LOL.
Men du skal endelig lade hende sove. Stol på at intet vil komme hende til.
Det er vist en periode vi alle skal igennem, og den vil lette lidt hen ad vejen.
Den med at vågne om natten, gik min mor også igennem, kan jeg huske hun har fortalt.
Flere gange vågnede hun i en perode for at se til mig, og havde den største lyst til at vække mig, men så fandt hun på den med lommespejlet, og når hun kunne se min ånde på spejlet, faldt hun til ro igen.
Så gør evt. det samme, sådan at du kan få ro i sjælen.
Hvis du er ved at gå helt i panik, så snak evt. med lægen om det. Måske har du noget ubevidst, der står og trykker, som trænger til at blive vendt med en psykolog.

Kærligst
Sussie

kunne heller ikk finde på at vække mit barn, men det bare tanken om det., om natten kan jeg sagtens se at h*n sover og i barnevogne kan jeg hører det når jeg kommer ud til den da h*n snorker.

men har aldrig vækket mit barn og vil heller ikk gøre det før h*n skal i dagpleje så blir jeg nød til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Anonym trådstarter

A-Lilje skriver:

Puha... Sådan har jeg det også. Hos mig er det heldigvis blevet bedre det sidste stykke tid, men jeg har også rendt og tjekket vejrtrækning i et væk

Hos mig har det hjulpet at acceptere, at det er sådan jeg har det, og det øjeblik jeg tænker tanken - går jeg ud og tjekker På den måde er det holdt op med at fylde så meget i mit hoved, og gradvist blevet bedre.

Jeg spurgte på et tidspunkt en veninde som har to børn (4 og 2 år), hvornår det holder op... Hun smilede bare og sagde at hun altid var inde og tjekke drengene inden hun gik i seng f.eks.

Jeg tror simpelthen bare det hører med til at være mor... men rart er det ikke

syntes bare alle siger at sådan havde de det efter fødslen, men det havde jeg ikk, men det er godt nok kommet nu,   nogle gange tvinger jeg mig til at lade hver med at gå ud og tjekke, men så får jeg dårlig samvittighed, for hvad hvis nu  osv

Anmeld

14. december 2010

Anonym trådstarter

Milka skriver:

jeg kender udemærket godt angsten, det hører til at være mor men kan du ikke lade dig trøste lidt af, at hvis du tager dine forholdsregler, så er vuggedød faktisk yderst sjældent? det hjalp mig

jo men tror også angsten er noget med at min fætter er død af vugge død,

men gør at forbyggende hvad de siger man skal gøre for at undgå det

Anmeld

14. december 2010

missie20

Anonym skriver:

skal dø.

har aldrig været det før og nu er h*n snart 4 måneder og er blevet så mega angst, hvis h*n sover mere end 3 timer i barnevognen bliver jég bange og ja kan næsten finde på at vække mit barn. ´har ikke gjort det men har tænkt det, også om natten er jeg begyndt at vågne og skulle tjekke vejrtrækning,,   har aldrig haft det sådan her før,

har prøvet at lave noget når h*n sover om dagen så jeg glemmer tiden men det går slet ikke, har prøvet at tage tid på hvor længe h*n sover har snart prøvet alt for at få angsten væk,  hvorfor er den ligepludselig kommet ind over mig?

det er jo frygteligt

Lyder som om du har fået moderfølelse for dit barn

Anmeld

14. december 2010

MariaJ

Anonym skriver:

den vil jeg ikk give pengeud til(; da jeg har hørt de kan "fejle"

Vi har en, og den går i hvert fald i gang, hver gang vi glemmer at slukke den, når vi tager hende op af vågnen (og det er tit), så fæøler mig ret tryg på at vores virker som den skal. Jeg har været superglad for at have den, fordi den giver lidt ekstra tryghed, og man ikke får overtalt sig selv til at man er nødt til at stikke hovedet helt ned i barnevognskassen og vække hende, for at se om hun er i live. Vi bruger den i barnevognen, i stedet for i sengen, fordi hun som regel alligevel sover hos os om natten, og jeg er mere nervøs for hende, når hun står ude i vognen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.