hjælp til rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Mama3

hej piger

nu har jeg igen brug for alle jeres gode råd min lille datter på 8 uger har fået så rød numse og det gør rigtig ondt på hende og det er så synd for hende:\'(

så gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

oo

klip stofbleer i små firkantede lapper og læg dem i kogende vand og når de er kølet af, så læg dem på numsen det "virker hver gang" påstår de kloge

Anmeld

13. december 2010

LR85

Hey.

Ihh, det er bare så synd for de små numser der er SÅ sarte.

For det første har huden jo brug for a være tør og blive luftet lidt, så mens hun bare ligger med tøj på overkroppen mens du pusler hende, ville jeg bruge 5-10 min på a snakke, pludre og lig, så hendes numse bliver luftet.

For det andet så dub den tør og skift bleen lidt oftere så der er større chance for hun er tør.

Zinksalve er det bedste herhjemme, et tyndt lag efter bleskift og vi-snakker-sammen-med-ren-tør-bar-numse i 5 min

Anmeld

13. december 2010

Mira0911

Tjuhl skriver:

klip stofbleer i små firkantede lapper og læg dem i kogende vand og når de er kølet af, så læg dem på numsen det "virker hver gang" påstår de kloge

Det prøvede jeg i Lørdags med en total rød, blødende og væskende numse... Det hjælp slet ikke, det blev værre og blødte endnu mere.. 

Første gang jeg prøvede det var det et hit... 

Til TS: 

Lad din datter ligge på et tæppe, så numse for noget luft og kan danne sig en skorpe.. Nu ved jeg ikke hvor slemt det er.

Zink salve har virket rigtig godt hos os i weekenden.. 

Nogle siger også kogtvandsklude (Stofbleer) kog i vand med kamille... Har hverken prøvet det eller hørt om det før... 

Anmeld

13. december 2010

Mama3

Tjuhl skriver:

hej trine

går det godt med din lille sol???  jeg har prøvet det men det virker ikke rigtig synes jeg, men jeg har klippet et stort stykke som passer ned i bleen men jeg skulle måske prøve at klippe små stykke som passer på det hud som er ramt. 

Anmeld

13. december 2010

Mormilla

Filucca&Smilla skriver:

hej piger

nu har jeg igen brug for alle jeres gode råd min lille datter på 8 uger har fået så rød numse og det gør rigtig ondt på hende og det er så synd for hende:\'(

så gode råd modtages med kyshånd

E-vitamin salve er bare super. Det bruger vi tit her hjemme!!!

Anmeld

13. december 2010

frk Jensen

Noget der hedder tjæresalve.. fåes på apoteket.. det har også et finere navn, som jeg ikke lige kan stave til.. Det virker bare hammer godt

Smørre blot en gang, og næste gang han skal have tør ble, så er det ikke rødt mere... fantastisk creme

Anmeld

13. december 2010

Alberts/

altså nu har min dreng 7-9-13 aldrig haft en rød popo, men hver gang jeg aner rødme kommer jeg zinksalve på og det hjlæper super hurtigt, og så ligger han og lufttørre imellem hver bleskift

Anmeld

13. december 2010

Mette.

Min datter kan hverken tåle zink eller panthenol salve, så her bruger vi en hudcreme fra A-derma som hedder Exomega, kan købes på apoteket og er også god til sarte kinder og lignende. Det er det eneste som har virket her. (jeg giver hende det på og lader det tørre inden hun får ble på igen.)

Anmeld

13. december 2010

Mama3

louiseandersen85 skriver:

Hey.

Ihh, det er bare så synd for de små numser der er SÅ sarte.

For det første har huden jo brug for a være tør og blive luftet lidt, så mens hun bare ligger med tøj på overkroppen mens du pusler hende, ville jeg bruge 5-10 min på a snakke, pludre og lig, så hendes numse bliver luftet.

For det andet så dub den tør og skift bleen lidt oftere så der er større chance for hun er tør.

Zinksalve er det bedste herhjemme, et tyndt lag efter bleskift og vi-snakker-sammen-med-ren-tør-bar-numse i 5 min

hejsa

ja det er bare så synd, jeg sørger for at hun bliver godt tør vi snakker også og hygger os med det, og så hvis hun ikke er helt tør har jeg men lille føntørre som jeg blæser hende lidt med på laveste blus, derefter bruger jeg også zinksalve men det gør så ondt på hende når jeg smørre det på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.