Anja skriver:Monique skriver:Anne skriver:Monique skriver:
vi har fælles økonomi og vi har mellem 6000 - 7000 kr når regningerne (mobiler, internet, strøm, benzin kort, lån, o.s.v) er betalt og så handler vi mad ind til hele mdr for 1500 kr så vi har omk 4500 - 5500 til pjat..
vi er 2 voksne og 2 børn
1500 kr til mad. Hvordan gør du det?
Jeg kan slet ikke få 4000 til at slå til til 2½ :)
Hehe jamen vi handler bare billigt pålæg og ja alt billigt faktisk :D
før i tiden hvor både min kæreste og jeg var på su havde vi ikke rigtig nogle penge til os selv så vi var nød til og gøre vores månedlige indkøb så billige som muligt og så er vi bare blevet ved med det hehe :D
Fortalte manden om jeres budget i går - han var i chok ! :P
Vi talte lidt om det og regnede lidt på det og vi kan slet ikke se, hvordan vi skulle kunne leve for så lidt :S
Bare mælk alene er jo hurtigt 250 kr pr mdr ! Og bleer + vaskeklude er også hurtigt 300 kr ....
Hvordan pokker gør I ? Hvad lever I af ? Altså morgenmad/frokost/aftensmad ??
Ja, jeg er sgu blevet nysgerrig ! :))
Hehe jamen vi køber mælk fra Aldi (langtids holdbar) da vi kun bruger mælk til madlavningen og så køber vi kun en litter mælk om ugen til den store som hun kan drikke.
Kød bruger vi 400 kr på til 2 mdr. og ja køber alt billigt.. :D
Køber 10 stk frugt til 20 kr hver uge og shampoo og balsam til hele familien er ikke det dyreste.
Pålæg køber vi i Super Best for 10 kr pr. pakke og der køber vi for det meste 12 pakker da vi har tilbage fra måneden efter. smør og margarine er heller ikk det dyreste, og så køber vi billie vaskepulver og skyllemiddel og til den lille køber vi jo så billig parfumefri vaskepulver og skyllemiddel.
Af toiletpapir køber vi de store pakker hvor der er 40 ruller i og når vi køber plejer de heldigvis og være på tilbud så der spare vi jo også lidt penge på det de andre månder, Kaffe og the køber vi kun lidt af da min kæreste ikke rigtig drikker noget videre kaffe (han arbejder om natten og sover om dagen) og ja så køber vi modermælkserstatning, og bleer.. Har sikkert glemt noget hehe men det er sådan ca. :D
Vi køber så også altid STORT ind så vi har jo som regel en masse tilbage fra måneden før, så der er jo mange ting vi ikke skal købe hver måned så det er nok derfor, og så kommer vi jo så til og bruge flere penge når den lille skal til og have alm. Mad :D
Om morgenen i hverdagene spiser den stor havregryn med youghurt og der spiser vi ikke morgenmad.
I weekenderne spiser vi som regel rundstykker altså bare frost rundstykker med lidt lækkert pålæg..
Så får Josephine madpakke med i børnehaven til middag og manden får madpakke med på jobbet om natten.
De får begge frugt med.
Og om aftenen spiser vi jo så varmt mad :D
Anmeld