Det der med bil og forsikring. Jeg er forvirret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.076 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Noneother

Til august begynder jeg igen på skole, men den ligger ca. 60km væk.  

Så hvis jeg tager kørekort og køber en lille gammel bil (der blot skal holde et års tid eller to) ville jeg kunne få 1½ time mere til min søn/mig selv/lektier m.m. om dagen.

Det kan sagtens lade sig gøre økonomisk at tage kørekort og købe en bil til.. Lad os sige 20.000 inden, hvis jeg nu strammer bæltet en smule.

Men kan det virkelig passe, at en alm. basis kasko koster 24.000kr. om året? eller kan det gøres billigere.
Altså jeg tænker bare, at det er bilen jo ikke engang værd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

ZamanogDania

Hvorfor laver du kasko forsikring på et gammel bil? Det vil jeg ikke gør. Bare lav en ansvar forsikring. Det er meget billigere. Også synes jeg du skal ringe rundt til forskellige forsikringer om et tilbud. Det gjorde jeg.

Hvis det er første gang du skal have et bil på dit navn er det meget dyrt men lige 24 tusind er overkanten.

Mit råd er undersøge forskellige forsikring. Til sidst valg den billig

Anmeld

13. december 2010

Noneother

ZamanogDania skriver:

Hvorfor laver du kasko forsikring på et gammel bil? Det vil jeg ikke gør. Bare lav en ansvar forsikring. Det er meget billigere. Også synes jeg du skal ringe rundt til forskellige forsikringer om et tilbud. Det gjorde jeg.

Hvis det er første gang du skal have et bil på dit navn er det meget dyrt men lige 24 tusind er overkanten.

Mit råd er undersøge forskellige forsikring. Til sidst valg den billig

Hehe ja jeg troede så kasko var den lovpligtige

Vi havde ikke bil da jeg voksede op(Da min mor var freaky hippie rødstrømpe -vi behøver ikke en bil type), så bær over med mig.

men altså ja. jeg skal først til at tage kørekort til januar, da offentlig transport ikke har generet mig før.

men hvor meget ligger en billig forsikring ca. på?

Anmeld

13. december 2010

ZamanogDania

Noneother skriver:

Vi havde ikke bil da jeg voksede op(Da min mor var freaky hippie rødstrømpe -vi behøver ikke en bil type), så bær over med mig.

men altså ja. jeg skal først til at tage kørekort til januar, da offentlig transport ikke har generet mig før.

Nej kun ansvarsforsikring er lovpligtig
Jeg tror det vil lægge mellem 7-10 tusind om året. Men det kommer os an på din alder, bil og bopæl. Nogle byer er dyre end sms'er. F.eks. Jeg skulle betale mere da jeg flyttet til Kbh.

Anmeld

13. december 2010

Hvem?

Noneother skriver:

Åh ja, det hele kommer an på, hvor gammel du er, har du haft bil i egen navn før, og hvilken bil det er.

Her hjemme har vi to biler, vi har en gammel blikspand af en balje, som manden bruger til og fra arbejde, den er der kun den lovpligtige ansvarsforsikring på og vi giver ca. 4000,- kr. om året, men det er ud fra at selvom jeg er yngst, kunne den forsikres vbilligst i mit navn, da jeg har haft bil i eget navn siden jeg var 18, hvor imod min mand på 28 aldrig har haft bil i hans navn og der ville den koste han godt 15.000,- kr.

Så begge vores biler står i mit navn, da vi jo kan spare en del.

Anmeld

13. december 2010

Noneother

SanneBoe skriver:

Åh ja, det hele kommer an på, hvor gammel du er, har du haft bil i egen navn før, og hvilken bil det er.

Her hjemme har vi to biler, vi har en gammel blikspand af en balje, som manden bruger til og fra arbejde, den er der kun den lovpligtige ansvarsforsikring på og vi giver ca. 4000,- kr. om året, men det er ud fra at selvom jeg er yngst, kunne den forsikres vbilligst i mit navn, da jeg har haft bil i eget navn siden jeg var 18, hvor imod min mand på 28 aldrig har haft bil i hans navn og der ville den koste han godt 15.000,- kr.

Så begge vores biler står i mit navn, da vi jo kan spare en del.

Jeg er 23 til den tid. -og har som sagt ikke engang et kørekort endnu såå.. .. Modellen øhh. Det bli´r nok en af dem med 4 hjul, når den tid kommer 

Anmeld

13. december 2010

Noneother

ZamanogDania skriver:

Nej kun ansvarsforsikring er lovpligtig
Jeg tror det vil lægge mellem 7-10 tusind om året. Men det kommer os an på din alder, bil og bopæl. Nogle byer er dyre end sms'er. F.eks. Jeg skulle betale mere da jeg flyttet til Kbh.

Pyyyh ja. det var straks noget mindre jo. blev bare sådan helt  da jeg så det, for at skulle lægge over 20.000 + benzin osv. Det kan økonomien nok ikke klare så længe jeg er på s.u.

Anmeld

13. december 2010

Hvem?

Noneother skriver:

Jeg er 23 til den tid. -og har som sagt ikke engang et kørekort endnu såå.. .. Modellen øhh. Det bli´r nok en af dem med 4 hjul, når den tid kommer 

Er bange for det godt kan gå hen og blive noooooget dyrt for dig, desværre, men prøv at tage de forskellige forskringers hjemmesider, der er som regel en beregner til bilforsikringer.

En bil med 4 hjul er altid godt

Anmeld

13. december 2010

Stumpen

Tror ikke du skal regne med en forsikring meget under de 10.000 kr -desværre...

Anmeld

13. december 2010

Noneother

SanneBoe skriver:

Er bange for det godt kan gå hen og blive noooooget dyrt for dig, desværre, men prøv at tage de forskellige forskringers hjemmesider, der er som regel en beregner til bilforsikringer.

En bil med 4 hjul er altid godt

Hehe jeg tror sgu bare den ryger i en andens navn mens jeg studere så. Hvis det er så meget billigere.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.