Hvis man har mistanke om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

Nu da i har tilbageholdt barnet SKAL i kontakte det lokale politi og forklarer jeres situation.. Derefter vil i højst sandsynligt blive stillet op til vagthavende for kommunen..!! HVIS i ikke kontakter politiet som så noterer eller sender jer viderer kan forældrene derved ringe til politiet og forlange at politiet henter barnet hjem..!!

MEN ringer i først kan man sige i også står først i køen imorgen til at blive behandlet, eller påstarte en mistankesag..

Det var hvad jeg fik at vide da vi beholdte min søster dog på 12år..!!

Vi starter ud med at tale med børnehavelederen i morgen tidlig for at give dem en forklaring på barnets fravær og mulig grund til den ændrede opførsel det seneste stykke tid. Vi håber at de ved hvordan man skal forholde sig i denne situation,og at de kan fortælle os hvem vi skal kontakte yderligere for hjælp.

Hvad kan politiet gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Amso

arbejder du på en instition, eller er det privat du har valgt at tilbageholde barnet..??

Anmeld

12. december 2010

Anonym trådstarter

Privat.

Anmeld

12. december 2010

Amso

Privat.

Syntes selvfølgelig det i gør er rigtigt.. Men jeg tror nu man skal passe på med at tilbageholde andres børn på den måde.. Er spændt på at høre hvad politiet siger til det i morgen.. Ikke i selv ender med en bøde for ulovlig tilbageholdning...

for at i får sagen med jer, ( især når du srkiver at barnet selv har ytret vold overfor sig.. Skriver ikke for at være negativ, er bare usikker på hvordan sådanne noget bliver set på, med lovens øjne.. Man har lov og pligt til at reagerer på vold og div.. Men om det giver en ret til at tilbageholde andres børn..?

Er spændt på at høre imorgen hvordan det er gået, når i kontakter politiet og kommunen..??

Anmeld

12. december 2010

Nattøs

Denne sag vil jeg holde øje med, for vil da gerne høre hvordan den ender

Anmeld

12. december 2010

Noneother

Anonym skriver:

at et barn bliver slået,-og man henvender sig til børnehave,kommune og statsforvaltningen, hvor stor sandsynlighed er der så for at sagen bliver taget op med det samme?

Den ene gang jeg har haft ringet, blev der reageret rigtig hurtigt.
Så vidt jeg ved afhænger det meget af, hvilken kommune du bor i.

-men det er vigtigt du ringer lige meget hvad. Sådan noget må ikke ha´lov at foregå!

Anmeld

13. december 2010

Pena

Anonym skriver:

Vi starter ud med at tale med børnehavelederen i morgen tidlig for at give dem en forklaring på barnets fravær og mulig grund til den ændrede opførsel det seneste stykke tid. Vi håber at de ved hvordan man skal forholde sig i denne situation,og at de kan fortælle os hvem vi skal kontakte yderligere for hjælp.

Hvad kan politiet gøre?

Hvis jeg var dig ville jeg med det samme ringe til politiet (ikke 112) og forklare situationen. Ellers kan I vel risikere at blive tiltalt for kidnapning. Især når I ikke har kontaktet nogen instanser en hel dag.

Politiet kan da fortælle om det I gør er lovligt eller ej. Og så bliver det noteret at der er ringet. Så kan du jo altid ringe til kommunen i morgen tidlig.

Accepterer forældrene bare at barnet er tilbageholdt?

Forstå mig ret, jeg synes det er rigtig flot at I reagerer på sagen. Tror bare det ville være en go ide at kontakte police.

Men held og lykke med det.

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

13. december 2010

Anonym trådstarter

Børnehaven,kommunen,politiet og statsforvaltningen er nu kontaktet.  Der skal foretages en undersøgelse.

Dette blev taget alvorligt.

Der blev talt om dagbøder og  fogedretten, men eftersom den anden forældre blev informeret om tilbageholdelsen allerede i går med henblik på diverse bliver der ingen tiltale for kidnapning.

Den anden forældre udtalte i dag at personen ville kontakte fogedretten. Vi er ikke bekymrede for dette. Vi tilbageholder barnet indtil sagen er afklaret. Den anden forældre er gjort opmærksom på at være vekommen her til at se barnet men grundet omstændighederne mener vi det er uansvarligt at aflevere barnet ved den anden forældre pga den anden forældres samlever.

Samtalen med den anden forældre foregik pr tlf, kæresten lyttede med på højtaler og nægtede den anden forældre at komme herhen for at se sit barn. Vi har nu mistanke om at ikke bare barnet,men den anden forældre er udsat for noget der ikke burde foregå. Vi kan tage fejl,men hvis vi har ret vil vi hjælpe den anden forældre på bedst mulig vis.

Men som sagen ser ud nu så tilbageholder vi barnet indtil sagen er afklaret. Pengene for dagbøder er ikke et problem vi bekymre os om. Som politiet fastslog så er det her ikke et spørgsmål om penge. Vi vil beskytte barnet og hvis det vil endegive en kæmpe sum i bøder så må vi tage det på vores skuldre. Vi aflevere ikke barnet så længe denne mistanke er tilstede og det var forståeligt for alle parter.

Der er nu ansøgt om midlertidig fuld forældremyndighed og bopælsret.

Fortsættelse følger når vi ved mere.

Anno

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

Men mange tak for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.