Hvis man har mistanke om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

LISBETH:-)

Anonym skriver:

Der var en scene i går der gav mistanke. Da vi kontaktede den anden forældre virkede det ikke som en overraskelse forældren ønskede at tale om. Ment som at den anden forældre vidste det her i forvejen. Vi meddelte at vi ikke aflevere barnet før vi har talt med det tidligere nævnte. Den anden forældres reaktion på tilbageholdelsen og vores mistanke af emnet her af barnet var "Ok. Vi kan tale når jeg henter barnet kl 16". Vi har intet andet hørt. Det er ikke den anden forældre der gør noget. Barnet er gammelt nok til at forstå,til at tale, og barnet har givet udtryk for frygt,grædt og fortalt hvad der er sket. Der er her tale om den anden forældres samboene. Den anden forældre virker umiddelbart lettet over at vi tilbageholder barnet. Vi ved ikke hvad vi skal stille op,udover at kontakte det tidligere nævnte. Men vil de overhovedet gøre noget,og hvis de vil,hvor tid kan behandlingstiden strække sig?

Det lyder rodet. Ikke at jeg ikke forstår dig/jer at i ikke vil aflevere barnet til et hjem med mistanke om mishandling/vold. Men det er da heller ikke lovligt bare at tilbage holde barnet. Blot til info og ikke for at starte en diskussion.

Som skrevet tidligere, så kommer det an på om det blot er en mistanke - så vil der gå lang tid

Eller om der er konkrete beviser så vil det bliver undersøgt hurtigt. Det kommer også an på barnets alder. Som regl skal der rigtig rigtig meget til før man fjerner barnet fra hjemmet. Altså det skal være ekstremt ellers vil man sætte ind med hjælp/afklaring i eget hjem. Jeg har selv arbejdet som hjemme hos'er i familier med vold.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvorfor barnet så ikke nu er hos den forældre hvor der ikke er vold? Blot en undren.

Hvis det er meget voldsomt ville jeg kontakte politiet, og fortælle hvorfor barnet ikke er bragt til sin egen bopæl. Dels for at beskytte barnet, men også for at dække jeres egen ryg, da det ikke er lovligt at tilbageholde andres børn, som man ikke selv har forældremyndigheden over. - uanset grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Har været med i sådanne sager. I skal kontakte skadestuen/læge og politi (Den der yder vold skal meldes, evt de tager barnet sammen med jer på skadestuen) Politiet melder til kommunen. Sådan har det forgået den ene gang jeg var med. Og det var den der forløb bedst. Har også oplevet at gå til kommunen/statsforvaltningen først og der bliver ikke sat meget hjælp til rådighed.

Så meld til politiet, barnet skal muligvis afhøres alene (ved ikke i forhold til hvor gammel barnet er)  beviser hos lægen (evt. mærker både fysisk og psykisk)

Anmeld

12. december 2010

Ryberg

Anonym skriver:

Hvad hvis barnet selv udtaler sig om hvad der er sket?

-Går det ikke under et bevis?

Hvor skræmmene at det abrn stadig er ved den mand

dette barn udtalte sig til kommunen, som ringede og ville have det bekræftet af hendes far.... som han jo nægtede... det resulterede i at hun kom hjem igen og hun har ikke talt siden....

men tsk.. det er jo også Tønder kommune vi snakker om der...

Jeg vil sige, at gør det et forsøg. om ikke andet så kommer der da lidt opsyn på.... (ja jeg lyder skeptisk og temmelig irriteret på og omkring systemet)

Anmeld

12. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
lisbeth2910 skriver:

Det lyder rodet. Ikke at jeg ikke forstår dig/jer at i ikke vil aflevere barnet til et hjem med mistanke om mishandling/vold. Men det er da heller ikke lovligt bare at tilbage holde barnet. Blot til info og ikke for at starte en diskussion.

Som skrevet tidligere, så kommer det an på om det blot er en mistanke - så vil der gå lang tid

Eller om der er konkrete beviser så vil det bliver undersøgt hurtigt. Det kommer også an på barnets alder. Som regl skal der rigtig rigtig meget til før man fjerner barnet fra hjemmet. Altså det skal være ekstremt ellers vil man sætte ind med hjælp/afklaring i eget hjem. Jeg har selv arbejdet som hjemme hos'er i familier med vold.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvorfor barnet så ikke nu er hos den forældre hvor der ikke er vold? Blot en undren.

Hvis det er meget voldsomt ville jeg kontakte politiet, og fortælle hvorfor barnet ikke er bragt til sin egen bopæl. Dels for at beskytte barnet, men også for at dække jeres egen ryg, da det ikke er lovligt at tilbageholde andres børn, som man ikke selv har forældremyndigheden over. - uanset grund

Det er bevis nok at barnet fortæller det forgår.

Anmeld

12. december 2010

LISBETH:-)

Det er bevis nok at barnet fortæller det forgår.

Det er det som regl, men der bliver kigget meget på barnets alder. Et barn på f.eks. 3 år kan godt få fortalt noget lidt anderledes end det måske er sket, hvor i mod et 10 årigt barn, som regl kan fortælle præcis hvor og hvordan tingene er foregået. Men ja, det skal da bestemt taget alvorligt når et barn fortæller om vold, uanset alder!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

12. december 2010

Anonym trådstarter

Barnet er 6 år og forud for sin alder. Barnet lyver aldrig hvlket fik os til at reagere som vi har gjort. Vi kan ikke få os selv til at aflevere barnet. Vi håber der bliver lyttet til os i morgen. Barnet fortjener et godt liv,og det kan det få,hvis denne person udelukkes fra livet. Vi kan ikke leve med at skulle aflevere barnet efter denne mistanke og det tror jeg at tidligere nævnte vil forstå.

Anmeld

12. december 2010

SpunkenJo

Anonym skriver:

Barnet er 6 år og forud for sin alder. Barnet lyver aldrig hvlket fik os til at reagere som vi har gjort. Vi kan ikke få os selv til at aflevere barnet. Vi håber der bliver lyttet til os i morgen. Barnet fortjener et godt liv,og det kan det få,hvis denne person udelukkes fra livet. Vi kan ikke leve med at skulle aflevere barnet efter denne mistanke og det tror jeg at tidligere nævnte vil forstå.

Skriv lige en pb til mig. Jeg ved hvordan man overordnet skal håndtere sådanne sager.

Det er vigtigt der blir handlet med det samme i sådanne sager.

- du kan evt. Skrive dit mobilnummer, så kan jeg ringe til dig i morgen.

Godt du reagerer. Det er vigtigt at man som voksen tager vare på de børn der er i ens berøringsflade.

Anmeld

12. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg ønsker ikke at afslørre min identitet,men jeg lover at give en opdatering i løbet af i morgen når vi ved hvad vi skal stille op. Tak for jeres svar. Krys fingre.

Anno

Anmeld

12. december 2010

quar20

Nu da i har tilbageholdt barnet SKAL i kontakte det lokale politi og forklarer jeres situation.. Derefter vil i højst sandsynligt blive stillet op til vagthavende for kommunen..!! HVIS i ikke kontakter politiet som så noterer eller sender jer viderer kan forældrene derved ringe til politiet og forlange at politiet henter barnet hjem..!!

MEN ringer i først kan man sige i også står først i køen imorgen til at blive behandlet, eller påstarte en mistankesag..

Det var hvad jeg fik at vide da vi beholdte min søster dog på 12år..!!

Anmeld

12. december 2010

Bare mig..

Jeg har faktisk lige sat og skrevet en anmeldelse om en her til aften, men jeg er da egentlig også meget bekymret om hvornår sagen bliver taget op.. - Da det da egentlig er noget der haster!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.