Kønsscanning hos jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.318 visninger
25 svar
0 synes godt om
12. december 2010

thilde-tusindfryd

Jeg skal til 1. jordemoder besøg om 1½ uge og vil enormt gerne ha' en kønsscanning. Er det noget, de kan gøre ? Og vil gøre ? Har de overhovedet scannings-udstyr ?

Hvad er jeres erfaringer med det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

DK

JDM kan ikke scanne! De har ikke scanningsudstyr i jordemoderkonsultationen, og er vist heller ikke uddannet til at kunne scanne.

Derudover skal du være omkring uge 17+0 før man med sikkerhed kan se kønnet (nogle vil gerne gøre det lidt før)

Så hvis du ikke kan vente til den MD scanning du får tilbudt af det offentlige sygehus i omkring uge 20, så skal du forbi en privat scanningsklinik og selv punge ud. Vi besøgte scanningsjordemoderen.dk og gav 500 kr. for en kønsscanning!

Anmeld

12. december 2010

oo

DK skriver:

JDM kan ikke scanne! De har ikke scanningsudstyr i jordemoderkonsultationen, og er vist heller ikke uddannet til at kunne scanne.

Derudover skal du være omkring uge 17+0 før man med sikkerhed kan se kønnet (nogle vil gerne gøre det lidt før)

Så hvis du ikke kan vente til den MD scanning du får tilbudt af det offentlige sygehus i omkring uge 20, så skal du forbi en privat scanningsklinik og selv punge ud. Vi besøgte scanningsjordemoderen.dk og gav 500 kr. for en kønsscanning!

what she said

Anmeld

12. december 2010

thilde-tusindfryd

DK skriver:

Jeg tror bestemt ikke, det har noget med uddannelse at gøre, for en jordemoder er vel en jordemoder ? Og på sygehusets scanningsafdelingen er det jo også bl.a. jordemødre der scanner.Så hvis en jordemoder på en privatklinik kan scanne, så kan en jordemoder i det offentlige vel også.

Men det er muligt, at der er forskel på, hvad en jordemoder har til opgave i det offentlige system ift. det private. At man fx har regler om, at man ikke må scanne bare for at identificere kønnet, men kun for at scanne for misdannelser m.m.

Anmeld

12. december 2010

mor til 2 skønne piger .

ved dit første besøg hos jordmor scanner hun dig ikke  , hvis du ikke kan vente som jeg heller ikke kunne så skal du selv betale for det et privat sted .

Anmeld

12. december 2010

Maja_4000

På sygehuset er jeg udelukkende blevet scannet af læger .. Men vi har selv betalt for en kønsscanning og dér var det en jordemoder ..

Vi købte scanningen inden md .. Kunne ikke vente  Men de kunne alligevel ikke se det til md , så det gjorde ikke noget (: Men du skal bare ikke forvente at de kan/vil se efter køn ..

Anmeld

12. december 2010

betiinsen

første jordemoder besøg er kun en samtale.. hun ville ikke engang mærke min mave eller noget.. så er helt sikker på de ikke må eller kan scanne dig.

jeg vil også råde dig til at bestille en kønsscanning

Anmeld

12. december 2010

Kløver

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg skal til 1. jordemoder besøg om 1½ uge og vil enormt gerne ha' en kønsscanning. Er det noget, de kan gøre ? Og vil gøre ? Har de overhovedet scannings-udstyr ?

Hvad er jeres erfaringer med det ?

Du kan ikke få kønsscanninger ved jordemoder, de scanner slet ikke, så skal du have sådan en scanning, skal det gøres privat, men der koster det jo så også noget. de fleste giver garanti efter 17+0. Man kan også vente til md, men det er ikke alle steder de vil se efter køn eller overhovedet fortælle det, og derudover er det jo kun i 2d så usikkerheden er større, end med en desideret kønsscanning, da kønsscanningen jo netop handler om at finde kønnet, hvor md jo omhandler at se om barnet har det godt og om der er nogle misdannelser

glædelig jul

Anmeld

12. december 2010

thilde-tusindfryd

Ok. Har da ellers hørt om mange tilfælde, hvor man har fået køn at vide, fx til MD. Troede det var standard, at man tilbød at få køn at vide. Tror jeg vil prøve at ringe til Skejby imorgen og spørge. Det sker der jo ikke noget ved.

Ville gerne undgå at sku betale 500 kr. for en kønsscanning, for så får familien ihf ikke julegaver i år

Anmeld

12. december 2010

jannebjerre

thilde-tusindfryd skriver:

Ok. Har da ellers hørt om mange tilfælde, hvor man har fået køn at vide, fx til MD. Troede det var standard, at man tilbød at få køn at vide. Tror jeg vil prøve at ringe til Skejby imorgen og spørge. Det sker der jo ikke noget ved.

Ville gerne undgå at sku betale 500 kr. for en kønsscanning, for så får familien ihf ikke julegaver i år

Kan man for det meste også, men det er jo ikke altid bebes gider vise det frem Men hvis ikk kan du jo altid se om du vil have en ekstra scanning efter MD... Men nej jormoderkonsultationer er ikk et sted hvor de scanner - de mærker, trykker, vejer, laver tisprøver og snakker, men scanner gør de ikke...!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.