Er der ikk en som har lyst til og forklare om IVF??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

baby84

en vigtigt ting er, at du hvis du skiftet er bundet til den nye gruppe i min 12 mdr. Man skal altså betale for gruppe 1 et helt år før man kan skifte tilbage igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

ja de betaler det hele pr. første jan hvis du er i gruppe 1 og 50% hvis du er i gruppe 5.

hvis du får dine recepter inden 1 jan får du 2200 tilbage hvis du skifter til gruppe 1.

Når du kun er i gruppe 5 får du kun ca 1100 tilbage.

Hvis vi antager du bliver gravid i dette forsøg kan det ikke betale sig.

Gruppe 1 er ca 2000 dyrere end gruppe 5 pr år og da du kun får 1100 mere ud af skiftet i forbindelse med dette forsøg vil du have mistet 900kr.

Jeg har bare tænkt, at jeg højst sandsynligt ville skulle skifte pr. 1 jan pga de nye regler og hvis jeg ikke blev gravid. Tænke derfor at jeg lige så godt kunne tage tilskuddet med fra d.d.

Hvis jeg bliver gravid i første hun har det kostet mig meget lidt og hvis jeg ikke bliver er det en meget god forretning.

Det er vist ca 750 pr kvartal

De nøjagtige priser kan du se på danmarks hjemmeside

Håber forklaringen gav lidt mening 

tak for hjælpen søde. dejligt du gider og dele

Anmeld

13. december 2010

baby84

selvfølgelig

Anmeld

13. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

selvfølgelig

1 spørgsmål mere, er slet ikk inde i alt det der, men hva er tror du er bedst og valge gruppe 1 eller 2, når man står og skal i behandling som os ?

Anmeld

13. december 2010

baby84

jeg ringede til danamrk som sagde at de ikke gav tilskud til selve behandlingen, men kun til medicinen.

Der er meget lidt forskel på gruppe 1 og 2, men ingen af de forskelle der er pt, vedkommer os i forhold til fertilitetsbehandling. Det er kun medicindækningen som er vigitg og efter 1 jan giver de også lidt til akupunktur. Det var vist også til begge grupper.

Man får dækket 100% af medicinen i begge grupper så jeg valgte gruppe 1 som er den billigste af de to (742kr pr kvartal)

Anmeld

13. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

jeg ringede til danamrk som sagde at de ikke gav tilskud til selve behandlingen, men kun til medicinen.

Der er meget lidt forskel på gruppe 1 og 2, men ingen af de forskelle der er pt, vedkommer os i forhold til fertilitetsbehandling. Det er kun medicindækningen som er vigitg og efter 1 jan giver de også lidt til akupunktur. Det var vist også til begge grupper.

Man får dækket 100% af medicinen i begge grupper så jeg valgte gruppe 1 som er den billigste af de to (742kr pr kvartal)

Du er bare en skat, jeg melder mig også ind i gruppe 2 imorgen så bliver det ikk klap aå dyrt. smiler

Anmeld

13. december 2010

baby84

Miia90 skriver:

Du er bare en skat, jeg melder mig også ind i gruppe 2 imorgen så bliver det ikk klap aå dyrt. smiler

du mener ved gruppe 1 ikke?? det er nok med 1-  gruppe 2 er den dyreste.

Anmeld

14. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

du mener ved gruppe 1 ikke?? det er nok med 1-  gruppe 2 er den dyreste.

Mente også en gruppe 1, til 742

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.