Er der ikk en som har lyst til og forklare om IVF??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

baby84

Synes du skal ringe og tale med en sygeplejerske eller læge om det inden så det står i din journal når du ringer ind 3 jan.

jeg meldte mig til for 20 dage siden og skal i gang med 1 forsøg. Er virkeligt spændt på hvordan det bliver at tage de hormoner imorgen. er ldit bange for bivirkningerne, men de sagde på klinikken at mange slet ikke mærkede noget så det håber jeg er mig

Glæder mig til at følge med i dit forløb og håber at ivf er nøglen for dig når insimination ikke har virket. Chancerne er jo rimelig gode. fik oplyst 35 % pr forsøg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

Synes du skal ringe og tale med en sygeplejerske eller læge om det inden så det står i din journal når du ringer ind 3 jan.

jeg meldte mig til for 20 dage siden og skal i gang med 1 forsøg. Er virkeligt spændt på hvordan det bliver at tage de hormoner imorgen. er ldit bange for bivirkningerne, men de sagde på klinikken at mange slet ikke mærkede noget så det håber jeg er mig

Glæder mig til at følge med i dit forløb og håber at ivf er nøglen for dig når insimination ikke har virket. Chancerne er jo rimelig gode. fik oplyst 35 % pr forsøg

ja, må prøve og finde deres nr imorgen glæder også til og følge dig. håber også det er nøglen frem for os. og håber også dit giver gevinst

Anmeld

13. december 2010

Miia90

13. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

så fik jeg ringede til dem. hun virkede rigtig sød og kan godt tilmelde mig selv om de holder jule ferie så nu er der ikk stress på mere

Anmeld

13. december 2010

baby84

Miia90 skriver:

så fik jeg ringede til dem. hun virkede rigtig sød og kan godt tilmelde mig selv om de holder jule ferie så nu er der ikk stress på mere

Ej hvor var det godt..fedt at høre

kom til at tænke på, at du måske skulle spørge om du kunne få dine recepter inden 1 januar. Jeg fik dem alle ved en samtale efter jeg havde tilmeldt mig, men måske du kan få dem allerede nu. Egentlig er du jo igang inden 1 jan, så de burde kunne udskrive dem inden. Ikke mindst når vi ved at prisforskellen bliver så stor. Den klinik jeg er på foreslog selv at give mig alle sammen på en gang så jeg slap for at bekymre mig om 1 jan.

Medicinen kostede ca 7500 uden tilskud og ca 2200 efter tilskuddet, så det er værd at få det med. Endvidere dækker Danmark 100% af resten hvis du er i gruppe 1 eller 2.

Anmeld

13. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

kom til at tænke på, at du måske skulle spørge om du kunne få dine recepter inden 1 januar. Jeg fik dem alle ved en samtale efter jeg havde tilmeldt mig, men måske du kan få dem allerede nu. Egentlig er du jo igang inden 1 jan, så de burde kunne udskrive dem inden. Ikke mindst når vi ved at prisforskellen bliver så stor. Den klinik jeg er på foreslog selv at give mig alle sammen på en gang så jeg slap for at bekymre mig om 1 jan.

Medicinen kostede ca 7500 uden tilskud og ca 2200 efter tilskuddet, så det er værd at få det med. Endvidere dækker Danmark 100% af resten hvis du er i gruppe 1 eller 2.

ja, kunne være meget rart. det er godt nok mange penge

jeg er kun i gruppe 5 i sygsirking danmark, men bude da få noget dækkede?

Anmeld

13. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

Men jeg er vel ikk i behandling før jeg har ringede og sagt jeg har fået min mens, og de har godkendt der er plads til mig

ved du hva det vil komme til og koste fra 1 jan for medcien og selvbehanlingen ?

Anmeld

13. december 2010

baby84

du får 50% i gruppe 5.

Du kan dog til en hver tid opgradere dig til gruppe 1 eller to.

Gruppe 1 koster ca 3000 om året og der får du dækket 100% også efter 1 jan hvor 100% bliver op til 15.000.

Jeg har skiftet til gruppe 1 nu fordi det gør at jeg allerede ved 1 forsøg får 2200 igen. frem for kun 1100

Bare super godt du er i danmark. det bliver guld værd efter 1 jan

Anmeld

13. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

du får 50% i gruppe 5.

Du kan dog til en hver tid opgradere dig til gruppe 1 eller to.

Gruppe 1 koster ca 3000 om året og der får du dækket 100% også efter 1 jan hvor 100% bliver op til 15.000.

Jeg har skiftet til gruppe 1 nu fordi det gør at jeg allerede ved 1 forsøg får 2200 igen. frem for kun 1100

Bare super godt du er i danmark. det bliver guld værd efter 1 jan

jamen kan det godt betale sig for mig og melde mig ind i gruppe 1-2 nu ? betaler de så for alt min medicen 1jan. og hva hvis jeg bare er i gruppe 5 til jan?

hva skal jeg give fra 3mdr til danmark, hvis jeg er i 1-2 ??  ;D

håber du forstår hva jeg mener

Anmeld

13. december 2010

baby84

ja de betaler det hele pr. første jan hvis du er i gruppe 1 og 50% hvis du er i gruppe 5.

hvis du får dine recepter inden 1 jan får du 2200 tilbage hvis du skifter til gruppe 1.

Når du kun er i gruppe 5 får du kun ca 1100 tilbage.

Hvis vi antager du bliver gravid i dette forsøg kan det ikke betale sig.

Gruppe 1 er ca 2000 dyrere end gruppe 5 pr år og da du kun får 1100 mere ud af skiftet i forbindelse med dette forsøg vil du have mistet 900kr.

Jeg har bare tænkt, at jeg højst sandsynligt ville skulle skifte pr. 1 jan pga de nye regler og hvis jeg ikke blev gravid. Tænke derfor at jeg lige så godt kunne tage tilskuddet med fra d.d.

Hvis jeg bliver gravid i første hun har det kostet mig meget lidt og hvis jeg ikke bliver er det en meget god forretning.

Det er vist ca 750 pr kvartal

De nøjagtige priser kan du se på danmarks hjemmeside

Håber forklaringen gav lidt mening 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.