Er der ikk en som har lyst til og forklare om IVF??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
27 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Miia90

Jeg skal starte i IVF på holbæk, fik af vide at jeg skulle ringe til holbæk på min næste mens som nok bliver d. 24 dec og hun snakkede om vi skulle tage den lange behandling (7uger)

men hvornår starter man på medicen og hvornår for man taget æg ud? 

Nogen som kan forklare det lange forløb for mig og gerne også det korte ?

Håber der er nogen som har lyst til og dele ud

Mia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Miia90

11. december 2010

helora

Uha, jeg kan næsten ikke huske det mere. Startede i oktober 2006 og fik to smukke piger født i maj 2007 ud af det

Jeg var igennem det lange forløb, da jeg først skulle nedreguleres. Jeg husker det ikke selv, men så vidt jeg har kunnet læse mig til starter dette forløb på 15.-21. dagen i ens menstruationscyklus. Jeg sprøjtede mig en gang dagligt i ca. 14 dage. Det var den hårdeste periode, og det føltes som overgangsalderen med voldomme hedeture og massive humørsvingninger. Derfor føltes de efterfølgende ca. 14 dages hormonstimulation som det rene svir.

Ægudtagningen foregik sådan, at man fik en lokalbedøvelse i underlivet og noget smertestillende, og så blev der ført en lang tynd nål igennem skeden ind i æggestokkene og så bliver hver enkelt ægblære tømt. Det kan godt føles lidt ubehageligt men gør ikke decideret ondt. Bagefter kan man dog godt have smerter i underlivet.

Efter 2-3 dage fik jeg lagt 2 æg op.

Den korte behandling er så vidt jeg kan forstå udelukkende den del, der omfatter hormonstimulationen og den efterfølgende ægudtagning og -oplægning.

Håber du kan bruge det til lidt.

Og held og lykke

Anmeld

11. december 2010

Mi

Det er også nogle år siden jeg var igennem det, har nu tre dejlige piger

Jeg skulle først bruge en næsespray med medicin nogle gange om dagen for at blive nedreguleret (så vidt jeg husker). Det gjorde jeg fra efter ægløsning og så til jeg havde fået min mens. Så var systemet nulstillet. Derefter skulle jeg sprøjte mig med ægstimulerende medicin to gang om dagen, indtil æggene var store nok, vist ca 12-15dage. Æggene blev taget ud og befrugtede, og 2-3-4 dage efter blev de sat op. Jeg havde ingen bivirkninger af betydning af medicinen. Til gengæld blev jeg MEGET dårlig efter ægudtagning hvilket varede ved i nogle dage.

Hver behandling tog vist fra første medicin til ægoplægning 1½-2 måneder. Vi var igennem 5 behandlinger med friske æg, og 3 behandlinger med frosne, og har nu tvillingepiger på 6 år og en lille på 2.

Held og lykke

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

12. december 2010

Miia90

tak for jeres svar piger, hvornår tror i så jeg kan forvente og starte i har sidste tilmedling d 20 dec, så håber jeg for det inden der

Anmeld

12. december 2010

Miia90

12. december 2010

baby84

Hej

Selvom de er på ferie den 24 dec, burde du kunne ringe to dage efter og sige at har nu er på 3 dag. Fra første mensdag skal du vente 21 dage, altså til din 21 cyklus dag.

21 dag påbegynder du nedregulering med nærespray.

14 dage senere begynder du på ægstimulation hvilket fortsætter i ca 10 dage eller indtil ægene er ved at være fine. Du bliver scannet flere gange

Når de er fine får du ægløsningssprøjte, hvorefter dine æg taget ud og befrugtet

De ligger nu i 2-3dage til de bliver sat op.

Hvis alt går vel burde du få sat æg op om ca 62 dage fra nu

Jeg skal ha samme tur og starter næsespray i morgen tidlig.

Krydser for at alt går godt

Anmeld

12. december 2010

Miia90

baby84 skriver:

Hej

Selvom de er på ferie den 24 dec, burde du kunne ringe to dage efter og sige at har nu er på 3 dag. Fra første mensdag skal du vente 21 dage, altså til din 21 cyklus dag.

21 dag påbegynder du nedregulering med nærespray.

14 dage senere begynder du på ægstimulation hvilket fortsætter i ca 10 dage eller indtil ægene er ved at være fine. Du bliver scannet flere gange

Når de er fine får du ægløsningssprøjte, hvorefter dine æg taget ud og befrugtet

De ligger nu i 2-3dage til de bliver sat op.

Hvis alt går vel burde du få sat æg op om ca 62 dage fra nu

Jeg skal ha samme tur og starter næsespray i morgen tidlig.

Krydser for at alt går godt

Åhh tak en et beskrivelse

men de kommer først tilbage  3jan, står der ihverfald på deres hjemmeside håber bare min mens kommer inden den 20

Anmeld

12. december 2010

baby84

Miia90 skriver:

Åhh tak en et beskrivelse

men de kommer først tilbage  3jan, står der ihverfald på deres hjemmeside håber bare min mens kommer inden den 20

okay, men den 3 jan. er du jo kun på 10dagen ik.. der skal først ske noget på dag 21 så jeg kan ikke forstå hvis du ikke kan melde dig til med tilbagevirkende kraft. du kan sgu da ikke vente endnu en mdr bare fordi de går på ferie og slet da ikke når det er meningsløst som i dette tilfælde. synes du skal ringe der ind og spørge og så presse dem lidt hvis det er nødvendigt.

jeg fik lov at melde mig til behandling og uden at kende svarene på de kromosomtests vi havde fået lavet. Det hjalp at presse lidt

Anmeld

12. december 2010

Miia90

jeg prøver også når min mens kommer det er jo hårdt nok og vente

hvor længe har du været igang ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.