merle2010 skriver:
nej går aldrig fra hende på puslebordet... men hun har ligget/siddet i sofaen siden hun var helt lille. og er aldrig nogensinde faldet ned.. men hun bliver jo større... hendes mor havde bare ikk regnet med, at hun allerede kunne falde ned.. men jeg blev klogere
Ja, det gør de nemlig og pludseligt smutter de, og så er det sket.
Men jeg kan da fortælle dig, at da min den ældste var ca 4-5 mder, havde jeg hende på puslebordet. Jeg mente selv, at jeg havde et godt tag i hendes ben, da jeg bøjer mig ned for at tage en trøje i en skuffe...hun vrider sig og smutter ud af min hånd, falder ned af puslebordet, der stod på badeværelset og knalder hovedet mod badekarkanten inden hun ramte gulvet med et klask.
Jeg har ALDRIG tilgivet mig selv.
Hun fik hjernerystelse og var til observation i et døgn...min stakkels lille unge.
Siden dengang har jeg aldrig haft pusleplads på gulve uden tæpper eller i nærheden af ting hvor hoveder kunne slå imod. Jeg har altid haft alle ting lagt frem inden pusletid, så jeg aldrig har skullet flytte mig fra den beskyttende stilling foran barnet på puslepladsen.
Jeg har aldrig efterladt mit barn uovervåget på noget højt, hverken senge eller sofaer, høje stole eller lignende.
Hellere lægge dem ned på gulvet end at efterlde dem et sted hvor de kunne komme noget til.

Anmeld