Autostol - hvorfor fanden.................

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

hc=k

Eliza/lykke skriver:

Vi kører kun korte ture, til skole og vuggestue og hjem. Det tager vel 15 min hver vej. Hun har sin vatteret dragt på og hue - ja, den er varm. Men det er jo koldt............. vi kørte forleden hvor hun kun havde sin jakke på og normale bukser - og der var hun også sur.

Måske er det fordi, at hun ikke træt - og dermed ser turen som unødvendig, hun vil hellere lege måske????????? Der hænger legetøj oppe, men det gør hende endnu mere sur....

Hvad mon jeg kan gøre? Det er vildt stressende, når man holder kø ned til vuggestuen....................... og hun så skriger så meget.

p.s. hun sidder foran ved min side (airbag er slået fra). Så jeg kan hele tiden se hende. Og hun kan se mig.

Den dragt dun har på er det en fleece dragt???

Hvis ja så kan det godt have lidt med det at gører. Kroppen kan ikke slippe af med varmen hvis de har en fleecedragt på og ja så får de det sgu hurtigt varmt. Man kan sammenligne det med at give dem en plastikpose op kroppen...

Dragterne er rigtig praktiske i mange sammenhæng, men som "kørertøj" er de altså bare rigtig dårlige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

SaNiNa

Nicklas var også omkrin de 9 måneder da han kom over i den anden autostol selvom han ikke vejede d. 9 kg, men han sad bare ikke godt i den anden stol.

Så i samråd med vores sp flyttede vi ham over i den anden stol og fra dag et af hvade vi en glad dreng når vi kørte igen.

Han vede på det tidspunkt 8.3 kg

Anmeld

10. december 2010

Pige2009

Eliza/lykke skriver:

Det har jeg sgu ikke tænkt på! Tak for det - det ville måske være naturligt, at blive træt af at glo ind i et ryglæn, når man synes, at verden begynder at blive spændende.

Jeg har en autostol til 0-18 kg på loftet. Lige nu sidder hun i en bagudvendt baby autostol. Måske skulle jeg tage den anden ned og sætte hende over i den, så hun kan følge med. Det vil jeg prøve.

Takker

Jeg vil på det kraftigste fraråde at sætte hende over i en fremadrettet autostol allerede nu, da hendes nakke slet ikke kan holde til det, hvis der er en der kører op i jer! Don't do it

Anmeld

10. december 2010

Klumpe-dumpe

Baagøe skriver:

Jeg vil på det kraftigste fraråde at sætte hende over i en fremadrettet autostol allerede nu, da hendes nakke slet ikke kan holde til det, hvis der er en der kører op i jer! Don't do it

Anmeld

10. december 2010

Eliza/lykke

Nej, det kan jeg godt se........ hvad søren skal jeg så gøre?

Hendes dragt er ikke fleece, men en tynd dragt med bomuldsfor og le vatteret. Så hun har det ikke for varmt - hun reagerer også sådan, hvis hun kun har sin jakke på.

Jeg tror nu, at det hænger sammen med at hun sidder bagud. vores søn lå i liften den gang på bagsædet - og han kom over i en autostol forudvendt da han var 6 mrd - men det er 10 år siden............... der er andre regler nu. Men han var rigtig glad for at køre bil og han kunne følge med.

Hvis jeg ikke kan sætte hende over i den anden stol, som gælder fra 0 kg til 18 kg., så aner jeg ikke hvad jeg skal stille op med lillepigen?

Anmeld

10. december 2010

Ayasmor

Baagøe skriver:

Ej heller hendes ryg.

Anmeld

10. december 2010

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Nej, det kan jeg godt se........ hvad søren skal jeg så gøre?

Hendes dragt er ikke fleece, men en tynd dragt med bomuldsfor og le vatteret. Så hun har det ikke for varmt - hun reagerer også sådan, hvis hun kun har sin jakke på.

Jeg tror nu, at det hænger sammen med at hun sidder bagud. vores søn lå i liften den gang på bagsædet - og han kom over i en autostol forudvendt da han var 6 mrd - men det er 10 år siden............... der er andre regler nu. Men han var rigtig glad for at køre bil og han kunne følge med.

Hvis jeg ikke kan sætte hende over i den anden stol, som gælder fra 0 kg til 18 kg., så aner jeg ikke hvad jeg skal stille op med lillepigen?

mon ikke det går over igen? vores datter havde også sådan en periode... men så måtte hun jo lære, at det ikke kunne være meget anderledes

Anmeld

10. december 2010

Mathilde

Åh det er ikke sjovt når baby er ked af at køre bil!!! Vi har aldrig kunnet køre med Celina, men det skal vi jo af og til....så derfor sørger jeg for, at hun har det så behageligt som muligt, hvis vi skal længere end i dp som kun tager 3 min.

Jeg sørger for hun har ren ble, ikke er sulten/tørstig, sikrer at hun sidder godt og at der ikke er noget der generer hende, pakker hende ikke for godt ind, men giver i stedet et tæppe over, som nemt kan tages af, når bilen er varm.

Det er ikke forsvarligt at putte hende i en anden stol endnu efter min mening, men mon ikke det går indtil hun er 9mdr. måske er det bare lige en periode hun har.

Håber det snart bliver bedre

Anmeld

10. december 2010

Eliza/lykke

mon ikke det går over igen? vores datter havde også sådan en periode... men så måtte hun jo lære, at det ikke kunne være meget anderledes

Jo mange ting er jo en periode, som de skal igennem - men det er bare ikke sjovt, og hvis jeg kan ændre på det., så hun får en bedre køretur, vil jeg helst gøre det.

Den autostol vi har på loften er til 0 mrd og op til 18 mrd. Det er en combi stol. Den kan lægges ned ligesom en babyautostol. Den kan monteres begge veje. Men her vil jeg monterer den forudvendt, fordi hendes lange ben kan slet ikke være der, hvis den er monteret bagudvendt. Hun sidder helt klemt.

Det må da ikke være rart................ ligesom at ligge i en køge, hvor sengen kun er 150 cm og man selv er 170 cm.............

Anmeld

10. december 2010

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Jo mange ting er jo en periode, som de skal igennem - men det er bare ikke sjovt, og hvis jeg kan ændre på det., så hun får en bedre køretur, vil jeg helst gøre det.

Den autostol vi har på loften er til 0 mrd og op til 18 mrd. Det er en combi stol. Den kan lægges ned ligesom en babyautostol. Den kan monteres begge veje. Men her vil jeg monterer den forudvendt, fordi hendes lange ben kan slet ikke være der, hvis den er monteret bagudvendt. Hun sidder helt klemt.

Det må da ikke være rart................ ligesom at ligge i en køge, hvor sengen kun er 150 cm og man selv er 170 cm.............

men så på bagsædet ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.