hjælp mig søde piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Louisiana

Anonym skriver:

hej.. jeg er en pige på 24, som er gravid.. har en datter med min forlovede som er 6mdr... min kæreste siger at mig og vores datter skal flytte hvis jeg vælger at beholde barnet.. han siger vi hverken har plads, økonomi eller overskud til et barn til lige nu.. men jeg kan bare ikke få mig selv til at få en abort, da jeg har sådan en dejlig datter, og ved hvad der venter... vi bor i en 3 værelses lejlighed, og jeg skal starte uddannelse når min barsel er færdig.. jeg ville godt kunne overskue 2 børn, men så skal jeg flytte og vi skal dele alle tingene og alt muligt... hjælp piger.. hvad ville i gøre???

Ærlig talt, hvad er det for en mand du har? Ja, undskyld, men det ligner ikke noget, at give dig sådan et ultimatum. Han skulle altså lige tage, at gro sig et par boller!

Det er muligt, at han synes det er 'bad timing', men så snakker man om tingene, og prøver sammen, at finde frem til en løsning - man truer ikke hinanden! Han kan da ikke forlange, at du skal vælge mellem jeres fælles barn og ham. Som par, skal man stå sammen i lyst og nød.

Jeg har selv prøvet, at en eks sagde det samme til mig. Jeg var 21 og vi havde et barn i forvejen. Jeg var meget ung, og kunne slet ikke se mig ud af, at stå alene med to små børn, så jeg valgte aborten. Det er det værste jeg nogensinde har gjort, og jeg har fortrudt lige siden  Og jeg har aldrig tilgivet ham, at han tvang mig til det... Det er simpelthen så kujonagtigt og nederdrægtigt

Undskyld, men bliver helt sur over sådan en dårlig opførsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Maria-s

For mig ville det være ord der aldrig kunne tages tilbage, det ultimatum din kæreste har stillet dig og det ville være dødsstødet i mit forhold, uanset hvor meget jeg elskede vedkommende.

At skulle vælge mellem et barn i maven fra for at blive sammen (i længere eller kortere tid) med en "mand"... Ja det kan godt være barnet ikke er planlagt, men føler du allerede et bånd til spiren i din maven, ja så tror jeg ALDRIG du vil kunne tilgi ham (eller dig selv for den sags skyld), hvis du træffer valget at få en abort.

Men hvor er jeg ked af det på dine vegne!.... Det må være så hård en situation at stå i....

Men hvor der er vilje er der vej. Du bliver ikke den eneste kvinde som er alene med 2 børn. Mange andre før dig har klaret det, så mon ikke også du kan? Og især hvis du har baglandet i orden.

En kæmpe  herfra.....

Anmeld

10. december 2010

Anonym trådstarter

PeruBaby skriver:

Kære anonyme

Jeg kan godt forstå at det er en rigtig hård situation, som du står i lige nu, selvom man nok aldrig helt kan følge den som udenforstående...

Men, men, men jeg kan måske se det lidt fra barnets perspektiv. Jeg er selv meget tæt på min storesøster (der er 16 måneder imellem os) og selvom der har været udviklingstrin, hvor vi har være uvenner har vi i størstedelen af tiden haft rigtig stor gavn af hinanden. Der er der INTET der slår altid at have en fast støtte i en søster/ bror som man er meget tæt på og har oplevet ALT sammen med. Min store drøm er selv at få børn meget tæt på hinanden, selvom min mor fortæller mig at det var rigtig hårdt fx at have to blebørn samtidigt. Så det bliver hårdest for dig. Børnene, tror og håber jeg, kan få rigtig meget gavn af hinanden.

Og som du beskriver dit forhold til din kæreste, så lyder det - for

mig - som om forholdet kører på lånt tid... og det kun er et spørgsmål om tid inden du tager den endelige beslutning og går fra ham...?!?!

I hvert fald sender jeg dig meget styrke og et stort

Chris

har (u)heldigvis tabt barnet her til morgen... så den er ikke så slem alligevel... ved ikke om jeg flytter fra min mand lige nu, eller hvad vi gør.. men han skal i hvert fald tage sig gevaldigt sammen, hvis jeg skal blive.. er ret ked over hele situationen, og det kan måske osse være pågrund af stress at jeg tabte barnet... men heldigvis så har jeg min dejlige datter stadig.. og hende kan ingen tage fra mig...

Anmeld

10. december 2010

Missi

Anonym skriver:

har (u)heldigvis tabt barnet her til morgen... så den er ikke så slem alligevel... ved ikke om jeg flytter fra min mand lige nu, eller hvad vi gør.. men han skal i hvert fald tage sig gevaldigt sammen, hvis jeg skal blive.. er ret ked over hele situationen, og det kan måske osse være pågrund af stress at jeg tabte barnet... men heldigvis så har jeg min dejlige datter stadig.. og hende kan ingen tage fra mig...

undskylder liii på forhånd - men helt ærligt... Du blir sammen med en mand der har stille dig det ultimatuim - ham eller barnet? Du har så uheldigvis mistet det barn, men han har stadig sagt det ik? Han er aldrig hjemme som du selv skriver, du klare din datter alene!

Hva dælen blir du for? Tryghed?

Ved det kan være svært at tage springet, men hvorfor vil du bruge dit liv på en mand som ikke er der for dig, når det gælder? og som iøvrigt vil presse dig ud i en abort med jeres fælles barn?

Anmeld

10. december 2010

Anonym trådstarter

Missi skriver:

undskylder liii på forhånd - men helt ærligt... Du blir sammen med en mand der har stille dig det ultimatuim - ham eller barnet? Du har så uheldigvis mistet det barn, men han har stadig sagt det ik? Han er aldrig hjemme som du selv skriver, du klare din datter alene!

Hva dælen blir du for? Tryghed?

Ved det kan være svært at tage springet, men hvorfor vil du bruge dit liv på en mand som ikke er der for dig, når det gælder? og som iøvrigt vil presse dig ud i en abort med jeres fælles barn?

ja det er nok trygheden der gør det Er meget tryghedsnarkoman... men burde tage springet for mig og min datters skyld... han prøvede at tage hende idag, men hun skreg helt vildt og ville ikke være hos ham.. det må være hårdt som far, at ens eget barn ikke vil være hos en.. men det er han jo selv skyld i.. han kunne jo bare være lidt mere hjemme hos os...

Anmeld

10. december 2010

Sofia

Meget voldsomt ultimatum han stiller - det ville jeg virkelig ikke acceptere. Synes det er meget hårdt at sige at du skal få en abort eller flytte. Håber du finder en løsning, lyder rigtig hårdt.

Anmeld

11. december 2010

Missi

Anonym skriver:

ja det er nok trygheden der gør det Er meget tryghedsnarkoman... men burde tage springet for mig og min datters skyld... han prøvede at tage hende idag, men hun skreg helt vildt og ville ikke være hos ham.. det må være hårdt som far, at ens eget barn ikke vil være hos en.. men det er han jo selv skyld i.. han kunne jo bare være lidt mere hjemme hos os...

Han kan kun bebejde sig selv at hun ikke vil være hos ham..

Men syntes du skal gøre dig selv og din datter den tjenste at starte på en frisk et nyt sted - selvom problemet endelig er løst nu, så kommer der nok andre problemer - kender jer ikke, og ved ike hvor gamle i er,  men når han kan stille dig det ultimatum, med hensyn til det, ja hva blir det næste så?

Det kan være hårdt med alt det praktiske, og du kan godt skrive privat til mig, og så skal jeg nok hjælpe så godt jeg kan..

Håber virkelig du tænker dig om

kram

Anmeld

12. december 2010

Nattøs

Anonym skriver:

Fuck en idiot, er man mand nok til sex, er man også mand nok til ansvar. 

Han lyder meget som en af mine veninders kæreste, han er lige sådan en idiot og tager ingen ansvar.

Jeg havde på ingen måder fundet mig i det, beklager du tabte barnet. Men på den anden side, så har du kun din datter nu at tænke på. Jeg havde taget mit barn under armen og skredet, han gider jo ikke sin datter på nogen måde. Vil man klare sig, så kan man det også.

Anmeld

12. december 2010

MaleneG

Med fare for at møde tabte kæber og grimme ord, vælger jeg alligevel at tilkendegive min mening.

Jeg forstår godt tingene fra dit synspunkt, men jeg synes bestemt også at du skylder din kæreste at i skal være to om det her barn, og ikke bare en mor. Du skal jo tænke på at han jo nok ikke fravælger barnet for at være ond, men fordi han mener HAN ikke har økonomi og overskud til at far igen lige nu, hvorfor skal du så tage det valg for ham? Og er det fair overfor din datter, at hun mister sin far i dagligdagen, fordi du af egoistiske årsager vælger at få endnu et barn, som han ikke føler han kan give den kærlig og overskud som han kan til jeres barn nu?

Der skal nok komme en dag, hvor han føler sig klar, og har overskud fysisk og mentalt til at far til endnu et dejligt barn.

Jeg tror grunden til at han stiller dig det ultimatium er simpelthen fordi, han vitterlig inderlig mener at han ikke kan magte endnu et barn lige nu, og så er det jo heller ikke ok, overfor ham, dig, datteren og nr 2 barn at presse det overhovedet på ham.

Kærlig hilsen mig

Anmeld

12. december 2010

MaleneG

Det gør mig ondt at høre du tabte barnet.

Jeg havde ikke læst tråden inden jeg svarede, beklager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.