Kan ikke få fri til juleafslutning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
24 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Anonym trådstarter

Har brug for at høre jeres mening, piger.

Jeg arbejder som vikar i nogle enkelte uger og i næste uge skal jeg derned for sidste gang. Da jeg startede var der 3 andre end mig, men den ene sagde op så det meste af tiden jeg har været der har der manglet en. Der er så blevet ansat en til så nu er de i overtal igen.

Jeg har meget lange dage og er afsted fra 7-18 de fleste dage. I næste uge er der juleafslutning i vuggestuen. Det er mit første barn så jeg vil rigtig gerne deltage i sådan noget. Pædagogerne sætter stor pris på at mor og far er der og især fordi der kommer luciaoptog og de små kan godt blive bange. Min søn er 13 mdr.

At deltage i dette juletamtam resulterer i at jeg skal ha 3 timer før fri. Dette ringede jeg til chefen og spurgte om forleden. Han havde ikke tid til at tage tlf så min kollega fik beskeden og lovede at han ville ringe tilbage senere på dagen. Det gjorde han bare ikke. Den eneste kollega jeg har tlf nr på skrev jeg til og spurgte om hun ville bede ham ringe idag så. Hun svarede mig at det ville hun gerne men hun ville oplyse mig om at de andre må få bedsteforældre til at deltage i sådan noget og trække på skuldrene over det. Hmm fedt. Jeg er jo slet ik ansat som de andre er. Nå men chefen har så heller ik ringet idag.
Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig på mandag hvis han ikke ringer imorgen.

Er det mig der er helt urimelig mht at man da godt ka få fri et par timer? Nogle af de andre har fået lov at holde fri af andre lignende årsager.

julekram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Anonym trådstarter

Slet ik nogen der læser med?

Anmeld

9. december 2010

Sees

Jeg vil bare lige sige at jeg har læst dit indlæg, og så sandelig godt forstå at du gerne vil have fri til det, men hvad du skal stille op mht. chefen ved jeg desværre ikke!

Håber det lykkes for dig.

Anmeld

9. december 2010

Mary

Jeg ville rigtig gerne give dig et råd med på vejen, men jeg kender simpelthen ikke reglerne for sådan noget. Normalt vil jeg da mene at man har ret til at holde fri, jeg går ud fra det er uden løn? Og det lyder mærkeligt og tarveligt, at det er sådan man gør der på den arbejdsplads. 

Sådanne begivenheder betyder også rigtig meget for mig at være med til, så jeg kan sagtens forstå dig. Jeg aner bare ikke hvad du skal stille op. Jeg er selv studerende og har dermed ikke nogen der på den måde bestemmer over min tid.

Anmeld

9. december 2010

Rosa

Jeg ved ikke hvad reglerne er derude, men jeg synes godt nok at det er småligt hvis du ikke kan få tre timer før fri...  Er det et arbejde hvor en anden skal afløse for dig hvis du skal have fri, kunne du evt. bytte en vagt eller lignende?

Håber du får et positivt svar! (Det er forresten mere end ringe at din chef ikke har ringet tilbage endnu!!!)

Mvh

Rosa

Anmeld

9. december 2010

Janni85

Synes bestemt ikke at du er urimelig!!!! Der er ingen problemer på mit job mht. til så´n noget. Bare vi ikke siger det samme dag selvfølgelig, men lige en lille uge før gerne.

Ser du ikke din chef selv inden mandag?

Anmeld

9. december 2010

Klumpe-dumpe

Jeg tager altså også fri til sådan noget. Var afsted i dag, og der var forældre/besteforældre til alle børn, undtaget et barn... Det knuste mit hjerte, at se barnet så ulykkeligt over der ikke var nogen ved  barnet.... Så jeg snuppede barnet over til vores bord, så h*n ikke skulle være alene.

Nåh nok om det, jeg vil faktisk rent ud sagt til chefen (Total dårlig stil, at chefen ikke ringer tilbagen) at jeg går kl. XX på mandag og det ikke står til disuktion. Og ringer din chef ikke i morgen, ville jeg bare ligge det som en besked på svaren. (Hej Chef, nu har jeg prøvet at ringe X antal gange, og lagt beskeder om at blive ringe op, men jeg går udfra du har smadder travlt, så jeg lige vil bare informere dig om at mandag går jeg kl. XX. God weekend. )

Anmeld

9. december 2010

Anonym trådstarter

Rose <3 skriver:

Jeg tager altså også fri til sådan noget. Var afsted i dag, og der var forældre/besteforældre til alle børn, undtaget et barn... Det knuste mit hjerte, at se barnet så ulykkeligt over der ikke var nogen ved  barnet.... Så jeg snuppede barnet over til vores bord, så h*n ikke skulle være alene.

Nåh nok om det, jeg vil faktisk rent ud sagt til chefen (Total dårlig stil, at chefen ikke ringer tilbagen) at jeg går kl. XX på mandag og det ikke står til disuktion. Og ringer din chef ikke i morgen, ville jeg bare ligge det som en besked på svaren. (Hej Chef, nu har jeg prøvet at ringe X antal gange, og lagt beskeder om at blive ringe op, men jeg går udfra du har smadder travlt, så jeg lige vil bare informere dig om at mandag går jeg kl. XX. God weekend. )

Puha det ved jeg ik om jeg tør gider heller ik at de er sure den sidste uge jeg er der

Anmeld

9. december 2010

Anonym trådstarter

Janni85 skriver:

Synes bestemt ikke at du er urimelig!!!! Der er ingen problemer på mit job mht. til så´n noget. Bare vi ikke siger det samme dag selvfølgelig, men lige en lille uge før gerne.

Ser du ikke din chef selv inden mandag?

Nej skal først derned på mandag

Anmeld

9. december 2010

Diana2013

Jeg tror jeg havde meldt mig syg så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.