Mor til Elias 13.01.10 skriver:
Ja, jeg trænger til en anden tråd der ikke handler om regler på baby.dk, så er nysgerrig på hvordan de små hjem i Danmark fejrer juleaften eller ikke vælger at fejre juleaften... traditioner, menuen, dekorationer ala juletræet... pynt... osv... 
God idé med et nyt emne! 
Jamen, jeg skal for første gang selv holde jul. Svigerfar, min søster og hendes kæreste og svigermor, min lillebror og min far kommer 
Vi starter altid dagen med rundstykker. Bagefter går vi lige så stille igang med at skrælde kartofler, komme tilbehør i skåle, lave risalamande, sætte juleslik på bordet, samt dække bord, som ALTID har været mit job 
Så lægger vi gaverne under juletræet, sidder og hygger lidt. Lidt i 16 koger jeg anden (ja, jeg ved det lyder mærkeligt, men den blir´ mere saftig af det) Kl. 16.00 ser vi ALTID Disney Juleshow på DR1, og når det er slut, sætter jeg anden i ovnen, så det blir dejligt gylden og sprød.
Ca. kl. 18.30 spiser vi og et par timer, eller 3 efter pakker vi gaver op samtidig med vi drikker kaffe og spiser småkager og juleslik.
Til midnat er det en tradition at manden tager op til vennerne og ønsker God jul og sådan ca. der omkring plejer jeg og gå i seng 
En stille og rolig juleaften, som vi elsker det.
Anmeld