Hvordan skal I fejre juleaften i år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

Silvermist

I år skal vi fejre juleaften her i vores nye rækkehus. Vi bliver 7 ialt, mig, min mand, vores 2 skønne piger, min mor, hendes kæreste og min lillebror. Den største del af vores familie bor i Island, så det er desværre svært at samle hele familien. Min mand er islænding og selv er jeg 50/50 dansker/islænding. Min far og hele min familie fra hans side bor i Island. Men hvor får vi det bare hyggeligt

Min mor, hendes kæreste og min lillebror kommer nok herover ved eftermiddagstid. Min mor har tilbudt at købe ind til det hele og det er bare så sødt af hende. Min mand og min lillebror sørger for maden, de er begge to super gode kokke. Imens hygger vi andre og lægger gaverne under træet. Vi ved stadig ikke helt hvad menuen står på, men helt sikkert risalamande til desert med mandelgave, som min mor nærmest forlanger at få lov til at stå for. Ekstremt julemenneske

Bagefter, når vi har smidt hele lortet i opvaskeren, så sætter vi os ind i stuen med kaffe, drinks til pigerne, kager, slik, mandariner og tilhørende og begynder at flå gaver op. Vi plejer som regel at åbne én gave ad gangen. Så bliver det ikke så forvirrende for pigerne og ikke mindst os. Desuden holder vi på den måde styr på hvem gaverne er fra.

Når alle gaverne er uddelt, så står den på afslapning og hygge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Anonym

Bare mig og manden helt alene herhjemme uden noget specielt i forhold til alle de andre aftener...

desværre løbet tør for penge denne måned så ingen guf eller andet...

Anmeld

11. december 2010

Silvermist

Anonym skriver:

Bare mig og manden helt alene herhjemme uden noget specielt i forhold til alle de andre aftener...

desværre løbet tør for penge denne måned så ingen guf eller andet...

Øv hvor træls  Håber at I allegevel får hygget sammen. Du får lige en  Bliver helt trist på dine vegne

Anmeld

11. december 2010

Anonym

Silvermist skriver:

Øv hvor træls  Håber at I allegevel får hygget sammen. Du får lige en  Bliver helt trist på dine vegne

mange tak

Anmeld

11. december 2010

wamse

Vi holder julen her hjemme ved os i år Mine brødre og min mor kommer her, og mine drenge er ved mig i denne jul, så det bliver uden tvivl en perfekt aften.

Vi starter dagen op med at tage på kirkegården, da det er første jul uden min far Så vi tager der ud og lægger en krans ved ham og min farfar, og tænker på dem

Om aftenen får vi flæskesteg med hele svineriet Ris a la mande til dessert, og når bordet er ryddet ordenligt af, så danses der om juletræet

Anmeld

11. december 2010

LinLin

Vi holder jul hvert år med min familie, da min kæreste ikke har særligt meget kontakt til sin (det er HELT ok med mig "Min familie" er: min mor og lillebror, min bedstemor, min onkel, tante & kusine,(hos hvem vi holder juleaften) samt min tantes far og hans "veninde" . Min ældste søn holder jul hos sin far hvert andet år (i år...) og det år han holder sammen med os, kommer min tantes lillebror, hans kone og deres søn, der er lige så gammel som David (de venter i øvrigt  en til til jan. - så der kommer også en legekammerat dér til Adam)

Nå, men vi plejer at starte med at spise ved 18-tiden: flæskesteg og and, kartofler osv. Så hjælpes vi ad med at rydde ud og derefter kommer ris a'la manden Den der får mandlen får udover mandelgaven, æren af at tage den første gave, når vi når dertil

Når vi har spist tændes juletræet og vi slår mave lidt. Og så skal der synges og danses om juletræet Vi synger 6-7 sange...

Og så starter "gaveræset" Der bliver taget en gave ad gangen. Når man har fået en - skal man tage den næste. Imens vi pakker op, bliver der hygget, snakket, kigget, drukket kaffe og spist slik

- når alle gaverne er åbnet og man lige har fået en sidste kop kaffe, siger vi tak for gaverne til hinanden og så bliver tingene så småt pakket ned så vi kan komme hjem i seng

Anmeld

11. december 2010

Isabeau2206

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Ja, jeg trænger til en anden tråd der ikke handler om regler på baby.dk, så er nysgerrig på hvordan de små hjem i Danmark fejrer juleaften eller ikke vælger at fejre juleaften... traditioner, menuen, dekorationer ala juletræet... pynt... osv...

God idé med et nyt emne!

Jamen, jeg skal for første gang selv holde jul. Svigerfar, min søster og hendes kæreste og svigermor, min lillebror og min far kommer

Vi starter altid dagen med rundstykker. Bagefter går vi lige så stille igang med at skrælde kartofler, komme tilbehør i skåle, lave risalamande, sætte juleslik på bordet, samt dække bord, som ALTID har været mit job

Så lægger vi gaverne under juletræet, sidder og hygger lidt. Lidt i 16 koger jeg anden (ja, jeg ved det lyder mærkeligt, men den blir´ mere saftig af det) Kl. 16.00 ser vi ALTID Disney Juleshow på DR1, og når det er slut, sætter jeg anden i ovnen, så det blir dejligt gylden og sprød.

Ca. kl. 18.30 spiser vi og et par timer, eller 3 efter pakker vi gaver op samtidig med vi drikker kaffe og spiser småkager og juleslik.

Til midnat er det en tradition at manden tager op til vennerne og ønsker God jul og sådan ca. der omkring plejer jeg og gå i seng 

En stille og rolig juleaften, som vi elsker det.

Anmeld

11. december 2010

Fru Dinesen

Hvor er det bare en hyggelig tråd 

Vi skal være hos min mands familie i år, da jeg skal føde her lige rundt om hjørnet 

Vi skal først en tur i vor frelser kirke her i Horsens hvor vi bor, Vi er kristene så det betyder utrolig meget for os at lige få jule evangeliet med og hyggen i kirken.

Vores menu står på And frikkadeller og medister med hele baduljen til  der efter Risalamande med Mandel og kirsebærsovs UUuummm 

så skal der danses om træet pakkes gaver op (ved ikke helt hvordan det skal får gå i år) og rigtig rå hygges 

Vi bliver i år Min mand vores unger Marcus og Malle, bedstefar og bedstemor og min skønne svigerinde og hendes kæreste  og måske en baby Alberte 

Rigtig glædelig jul til jer alle Knusss Linda og fam.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.