det er egentlig "alene"jul i år hos os, men fordi vi har Sol har vi spurgt min mor og hendes mand og min lillebror om de vil herned. Vi har fået timet det så godt, at hver anden jul holder ALLE os søskende + børn jul hjemme ved min mor og hendes mand og hver anden jul holder vi med svigerfamilien - med den undtagelse, at Søren og jeg aldrig holder med hans familie, men alene eller med venner
Så i år er altså normal sviger-jul i familien, men min mor og lillebror kommer herned den 23. om aftenen fra københavn (min mors mand blir i københavn og fejrer julen med sine gamle forældre, der slet ikke kan klare turen helt til sydfyn, desværre). Så regner jeg med at servere varm æblekage med is og kakao og så kan vi lige hygge lidt inden vi skal i seng. den 24. skal vi bare hyyyyygge, måske en tur i skoven (det er jo lige udenfor døren) og så skal vi selvfølgelig lave mad i endeløse baner
Jeg har bedt min lillebror stå for mandelgaven og han er ellevild og har både været ude i dykkerbriller, kongekrone, chokolade og ja...een ting er sikkert: det blir fuldkommen ubrugeligt
Vi spiser...egentlig havde vi besluttet os for and (vi plejer at få begge dele ved min mor, men vi synes det er lidt overkill at lave and OG flæskesteg til fire mennesker), men jeg tror vi er begyndt at hælde til flæskesteg alligevel, for det er så übernemt og med Sol und alles...
ja og så min mors ris a la mande til dessert MED mandel, natürlich!
så er der gaveudpakning. NORMALT giver vi kun-kun-kun gaver til vores bedre halvdel og hinandens unger, men fordi vi bare er os fire og Sol, har vi aftalt at give gaver til hinanden. Min lillebror får nogle glas og en skål fra design delicatessen. Min mor får billeder af Sol, fodaftryk fra Sol og 700 kr = 2 weekendbilletter til broen så de kan komme og se Sol. Søren får brdr. Prices 2. kogebog og en stor stenmorter og Sol får en kjole fra Daub Deluxe
og jeg får forhåbentlig min pibe 
og så skal vi bare stene...måske se en film, alt efter hvad tanken har at byde på (her i faaborg kan man kun leje film på tanken...) og spise juleslik og drikke rødvin og glo på Sol
De tager hjem igen den 25., dog har bedstefar (min mors mand) sagt at han næsten ikke kan holde ud ikke at skulle holde jul med Sol, så han truer med at køre herned når hans egen juleaften er slut - også selvom vi sikkert sover når han når frem, så får han i hvert fald den 25. med hende
min ældste lillesøster har fødselsdag den 26. december, så der skal de andre være tilbage i københavn for at fejre hende.
og så er den jul næsten gået...
Anmeld