Info om børnefamilieydelse 2011

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Pige2009

Carina1977 skriver:

Okay dejligt når man kan det

Her bliver børnefamilieydelsen brugt på frisør til os begge, tandlægeregninger, tøj til os begge, gaver....og så er de penge vist væk

Ja, det er skønt, men jeg sidder også med en husleje på blot 2800 kr. om måneden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Ja, det er skønt, men jeg sidder også med en husleje på blot 2800 kr. om måneden

Ok det var heller ikke meget, men jeg tror egentlig heller ikke min er ret meget dyrere, når først boligsikringen er trukket fra

Men jeg har jo noget gæld, hvis jeg ikke havde det, så tror jeg sagtens jeg kunne gøre det samme som dig

Men det må være fedt  og pøj pøj med at købe bolig til næste år  

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

Carina1977 skriver:

Ok det var heller ikke meget, men jeg tror egentlig heller ikke min er ret meget dyrere, når først boligsikringen er trukket fra

Men jeg har jo noget gæld, hvis jeg ikke havde det, så tror jeg sagtens jeg kunne gøre det samme som dig

Men det må være fedt  og pøj pøj med at købe bolig til næste år  

Tak  Min husleje er på 2050, når boligsikringen er fratrukket

Anmeld

9. december 2010

Mie A

Carina1977 skriver:

Ja så får du første gang børnepenge i juli måned. men du får ikke en mindre gang end andre. Du får så børnepenge sidste gang i april måned det år, hvor dit barn bliver 18 år. Så alle får lige meget

Nej alle får ikke lige meget.

Du får kun penge til den dag dit barn bliver 18 år. Hvis dit barn f.eks. bliver 18 år den 25 oktober - får du sidste gang børnefamilieydelsen den 20. oktober -  for 24 dage. (fra den 1. oktober - 24. oktober) 

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Tak  Min husleje er på 2050, når boligsikringen er fratrukket

Okay så overgår du mig....min ligger på 2800 kr. når boligsikringen er trukket  Jeg bor også i en 3-værelses på 88 kvm., måske derfor min husleje er dyrere end din. Det vælger jeg i hvert fald at tro på

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

Mie A skriver:

Nej alle får ikke lige meget.

Du får kun penge til den dag dit barn bliver 18 år. Hvis dit barn f.eks. bliver 18 år den 25 oktober - får du sidste gang børnefamilieydelsen den 20. oktober -  for 24 dage. (fra den 1. oktober - 24. oktober) 

Ok så har de lavet om på det, for sådan var det ikke tidligere.

Anmeld

9. december 2010

mariamiss6

Carina1977 skriver:

Undrer mig over at unge-ydelsen er månedsvis....hvorfor er de andre så ikke også det?

Tænker at det er gjort sådan for at man skal kunne give ungerne pengene så de selv står for tøjindkøb i den alder????

En slags lommepenge regeringen har styr på... Selvom der selvfølgelig ikke er nogen lov om at man SKAL give børnene pengene, da de er beregnet til at gøre husholdningen MED børn lidt lettere

Anmeld

9. december 2010

Mor-til-asta-09

Carina1977 skriver:

Undrer mig over at unge-ydelsen er månedsvis....hvorfor er de andre så ikke også det?

tror muligvis det kan være fordi så kan man sige at det er de unges lommepenge...

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

mariamiss6 skriver:

Tænker at det er gjort sådan for at man skal kunne give ungerne pengene så de selv står for tøjindkøb i den alder????

En slags lommepenge regeringen har styr på... Selvom der selvfølgelig ikke er nogen lov om at man SKAL give børnene pengene, da de er beregnet til at gøre husholdningen MED børn lidt lettere

Ja jeg har i hvert fald aldrig fået udbetalt børnefamilie-ydelsen af min mor i den alder, og jeg regner heller ikke med at jeg gør det med min søn

Så må han ta sig et fritidsarbejde, hvilket iøvrigt også er sundt for dem.

Anmeld

9. december 2010

mariamiss6

Carina1977 skriver:

Ja jeg har i hvert fald aldrig fået udbetalt børnefamilie-ydelsen af min mor i den alder, og jeg regner heller ikke med at jeg gør det med min søn

Så må han ta sig et fritidsarbejde, hvilket iøvrigt også er sundt for dem.

Nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.