Dagpleje??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Isabeau2206

ZamanogDania skriver:

Tak for det. Nu når det er svært med job osv, så tog jeg den. Det er Tandklinikassistent job i Slagelse(bor i Ringsted). Skal starte den 03/01. Min datter skal os starte der. Men dagplejen sagde hun skal ikke være der i så mange timer den første dag. Det må jeg finde ud af så.

Det var netop det, jeg tænkte. Man skal jo lige køre barnet ind. Altså vænne dem til og være i dagpleje.

Stella var i dagpleje den første dag i ca. 2 timer - jeg var med hende, dagen efter et par timer selv og 3. dag var hun der til middag. Resten af ugen til kl. 14.00 ca. Og nu kører det bare

Jeg skal først begynde i skole til januar, så nu blir´ hun afleveret til kl. 9.00 og så henter jeg hende når hun har sovet til middag. Nogle dage tidligere. 

For din egen skyld, kunne du måske snakke med dit nye job og bede om at starte en uge senere, så du også kan vænne dig til det. Eller måske din mand/bedre halvdel gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Cris

Selv om det ikke er hver dag du skal hente hende, bliver det hellere ikke hyggeligt, synes jeg... Du tror det er løgn, hvor lang tid det tager at få dem i flyverdragter og støvler, når de bliver hentet... Og toget kører ikke altid så pænt, det er min erfaring i hver fald... Jeg vil hellere at der er nogle der henter hende og hun bliver hentet i hendes egne rytme, eller kæmpe for at hente hende i sådan en presset tidspunkt, hvor hun tit skal næsten tvinges i tøjet... Så kan du komme hjem og hygge med hende og om fredagen kan du hente hende og så kan i tage en tur sammen eller tage på biblioteket eller hvad ved jeg... Men det er måske bare at prøve, jeg siger det bare, for der er sjælend en eneste dag, hvor vi kan komme ud af døren fra institutionen i kun 5 min... Det tager en evighed...

Anmeld

9. december 2010

Charlotte Wberg

ZamanogDania skriver:

Min datter skal starte til dagpleje den 03/01. Jeg var til jobsamtale i dag. Tænk så!! Jeg FIK den. Er overglad.
Men nu kom jeg lig tank om at min datter skal hentes kl 16:45 min job slutter kl 16. Det er i Slagelse jeg skal arbejde. Og jeg bor i Ringsted. Der er først tog kl 16:22. Er først i Ringsted kl 16:39. Dvs. Jeg har 6 min til at hente hende. Og det kan godt lad sig gør. Fordi det er os kun 5 min væk(dagplejen) fra stationen. Mit spørgsmål er så?!

Skal de hentes inden kl 16:45 eller er det ok hvis jeg henter hende kl 16:45? Er der nogle jer der har erfaring med det?

Håber I forstår hvad jeg mener

Jeg vil nu også sige at du skal tage en snake med DP, måske kan I finde en løsning sammen. Jeg har aldrig haft DP heromkring for da min datter var lille boede jeg i Herning og senere i Nordsj. Men de to DP har været til at forhandle med

Så det bedste vil være at krydse fingre for at det nye job er fleksible i de første par uger, så dit barn kan køres ordenlig ind i DP og du kan nå at få et par gode snakke med DP. Forhåbentlig kan hun gå med til en rettelse i arbejdstiden (alt efter om det kan lade sig gøre mht andre børn samme sted) eller noget andet når det kun er den ene dag i ugen...

Håber da det lykkes at få det til at fungere, for tja det er jo ikke lige vores arbejdsmarked lige for tiden (børnefamilierne) Det er efterhånden så svært at finde et job at man skal være glad for at få et, selvom det tager noget af kvalitetstiden fra familien... øvøv

Anmeld

9. december 2010

pussepige

Rockertand skriver:

Det ville jeg slet ikke byde mit barn, du har ikke mulighed for at få en god snak med dagplejemoderen om, hvordan din datters dag har været eller give dig god tid til at få hende i tøjet osv. Det vil blive alt for presset. Toget kan også være forsinket, og jeg er ret sikker på, at der skal afhentes inden det angivne tidspunkt (læs: dagplejemoderen har fri kl. 16.45, og dermed er adressen privat hjem fra det tidspunkt).

Jeg ville aldrig byde mit barn en så presset tidsplan - har du ikke andre muligheder? Snak med dagplejemoderen om det, måske kan der findes en løsning.

Prøv at snakke med dagplejemoren.. Nogen gange er de altså til at snakke med.. Min dp mor er ihvertfald meget fleksibel og til at snakke med... Der sker ikke noget ved at spørge..  Og forresten tillykke med jobbet

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

Isabeau2206 skriver:

Det var netop det, jeg tænkte. Man skal jo lige køre barnet ind. Altså vænne dem til og være i dagpleje.

Stella var i dagpleje den første dag i ca. 2 timer - jeg var med hende, dagen efter et par timer selv og 3. dag var hun der til middag. Resten af ugen til kl. 14.00 ca. Og nu kører det bare

Jeg skal først begynde i skole til januar, så nu blir´ hun afleveret til kl. 9.00 og så henter jeg hende når hun har sovet til middag. Nogle dage tidligere. 

For din egen skyld, kunne du måske snakke med dit nye job og bede om at starte en uge senere, så du også kan vænne dig til det. Eller måske din mand/bedre halvdel gør det?

Min mand skal tage toget til job kl 10. Så jeg tænkte han lige kunne første dag være med hende til kl 9. Også anden dag hun kan være der alene til kl 9. Også tredje dag kan hun være der til middag, så kan hun blive hentet af min svigerforældre.

Har spurgt min nye job. De vil have en hurtigst mulig. Ellers finder de en anden en. Og jeg ville ikke gå klip af jobbet.

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

Charlotte Wberg skriver:

Jeg vil nu også sige at du skal tage en snake med DP, måske kan I finde en løsning sammen. Jeg har aldrig haft DP heromkring for da min datter var lille boede jeg i Herning og senere i Nordsj. Men de to DP har været til at forhandle med

Så det bedste vil være at krydse fingre for at det nye job er fleksible i de første par uger, så dit barn kan køres ordenlig ind i DP og du kan nå at få et par gode snakke med DP. Forhåbentlig kan hun gå med til en rettelse i arbejdstiden (alt efter om det kan lade sig gøre mht andre børn samme sted) eller noget andet når det kun er den ene dag i ugen...

Håber da det lykkes at få det til at fungere, for tja det er jo ikke lige vores arbejdsmarked lige for tiden (børnefamilierne) Det er efterhånden så svært at finde et job at man skal være glad for at få et, selvom det tager noget af kvalitetstiden fra familien... øvøv

Ja jeg må bare får nogen til at hente hende. Jeg har talt med kommunen lige før. Spurgte om jeg kunne får en der slutter kl 16:45. For så har jeg 45 min til at hente hende hvis jeg får fri kl 16. Så tager jeg bare bilen den dag.

Ja desværre er det svært og finde et job som ikke tager ens tid så meget. Er glad jeg har min datters bedsteforældre.

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

pussepige skriver:

Prøv at snakke med dagplejemoren.. Nogen gange er de altså til at snakke med.. Min dp mor er ihvertfald meget fleksibel og til at snakke med... Der sker ikke noget ved at spørge..  Og forresten tillykke med jobbet

Tusind tak. Håber hun er til at snakke med(dagplejen).

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

Cris skriver:

Selv om det ikke er hver dag du skal hente hende, bliver det hellere ikke hyggeligt, synes jeg... Du tror det er løgn, hvor lang tid det tager at få dem i flyverdragter og støvler, når de bliver hentet... Og toget kører ikke altid så pænt, det er min erfaring i hver fald... Jeg vil hellere at der er nogle der henter hende og hun bliver hentet i hendes egne rytme, eller kæmpe for at hente hende i sådan en presset tidspunkt, hvor hun tit skal næsten tvinges i tøjet... Så kan du komme hjem og hygge med hende og om fredagen kan du hente hende og så kan i tage en tur sammen eller tage på biblioteket eller hvad ved jeg... Men det er måske bare at prøve, jeg siger det bare, for der er sjælend en eneste dag, hvor vi kan komme ud af døren fra institutionen i kun 5 min... Det tager en evighed...

Det jo det. Det tager sikkert lang tid med at får hendes tøj på osv. Skal nok finde en løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.