Dagpleje??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.703 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. december 2010

ZamanogDania

Min datter skal starte til dagpleje den 03/01. Jeg var til jobsamtale i dag. Tænk så!! Jeg FIK den. Er overglad.
Men nu kom jeg lig tank om at min datter skal hentes kl 16:45 min job slutter kl 16. Det er i Slagelse jeg skal arbejde. Og jeg bor i Ringsted. Der er først tog kl 16:22. Er først i Ringsted kl 16:39. Dvs. Jeg har 6 min til at hente hende. Og det kan godt lad sig gør. Fordi det er os kun 5 min væk(dagplejen) fra stationen. Mit spørgsmål er så?!

Skal de hentes inden kl 16:45 eller er det ok hvis jeg henter hende kl 16:45? Er der nogle jer der har erfaring med det?

Håber I forstår hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Rockertand

Det ville jeg slet ikke byde mit barn, du har ikke mulighed for at få en god snak med dagplejemoderen om, hvordan din datters dag har været eller give dig god tid til at få hende i tøjet osv. Det vil blive alt for presset. Toget kan også være forsinket, og jeg er ret sikker på, at der skal afhentes inden det angivne tidspunkt (læs: dagplejemoderen har fri kl. 16.45, og dermed er adressen privat hjem fra det tidspunkt).

Jeg ville aldrig byde mit barn en så presset tidsplan - har du ikke andre muligheder? Snak med dagplejemoderen om det, måske kan der findes en løsning.

Anmeld

9. december 2010

Bare-mig

DP mor arbejdsdag slutter 16.45. Det betyder at din datter skal være ude af hendes dør kl 16.45 - så nej du kan ikke først hente hende der

Anmeld

9. december 2010

Kløver

ZamanogDania skriver:

Min datter skal starte til dagpleje den 03/01. Jeg var til jobsamtale i dag. Tænk så!! Jeg FIK den. Er overglad.
Men nu kom jeg lig tank om at min datter skal hentes kl 16:45 min job slutter kl 16. Det er i Slagelse jeg skal arbejde. Og jeg bor i Ringsted. Der er først tog kl 16:22. Er først i Ringsted kl 16:39. Dvs. Jeg har 6 min til at hente hende. Og det kan godt lad sig gør. Fordi det er os kun 5 min væk(dagplejen) fra stationen. Mit spørgsmål er så?!

Skal de hentes inden kl 16:45 eller er det ok hvis jeg henter hende kl 16:45? Er der nogle jer der har erfaring med det?

Håber I forstår hvad jeg mener

kender ikke til reglerne, men vil da lige sige tillykke med jobbet, og håbe det hele løser sig med DP

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

Rockertand skriver:

Det ville jeg slet ikke byde mit barn, du har ikke mulighed for at få en god snak med dagplejemoderen om, hvordan din datters dag har været eller give dig god tid til at få hende i tøjet osv. Det vil blive alt for presset. Toget kan også være forsinket, og jeg er ret sikker på, at der skal afhentes inden det angivne tidspunkt (læs: dagplejemoderen har fri kl. 16.45, og dermed er adressen privat hjem fra det tidspunkt).

Jeg ville aldrig byde mit barn en så presset tidsplan - har du ikke andre muligheder? Snak med dagplejemoderen om det, måske kan der findes en løsning.

Nej det har jeg ikkee. Eller jo hun kan blive hentet af sine bedsteforældre. Men jeg vil bare selv. Det er kun engang om ugen. Mandag, onsdag bliver hun hentet af sin bedsteforældre. Og torsdag er det min mand. Fredag har jeg fri kl 14 så der kan jeg rolig hente hende. Det er kun om tirsdagen. Jeg vil så gerne hente hende selv, men hvis det ikke lad sig gør så må det blive bedsteforældre.

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

Maja84 skriver:

kender ikke til reglerne, men vil da lige sige tillykke med jobbet, og håbe det hele løser sig med DP

Jo tak. Er så glad. Men self. ked af over jeg skal være væk fra min datter i så mange timer. Tror du nu ikke man vænner sig til det?

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

Mor til Maj skriver:

DP mor arbejdsdag slutter 16.45. Det betyder at din datter skal være ude af hendes dør kl 16.45 - så nej du kan ikke først hente hende der

Okey:-( taak for oplysning.

Anmeld

9. december 2010

Bare-mig

ZamanogDania skriver:

Okey:-( taak for oplysning.

Velbekomme - håber du finder en løsning

Anmeld

9. december 2010

ZamanogDania

Mor til Maj skriver:

Velbekomme - håber du finder en løsning

Håber jeg også. Det er så svært. Job og børn. Intet skal man arbejde deltid eller finde sig et job som ikke vare mange timer. Det sku svært.

Anmeld

9. december 2010

Valle81

Mor til Maj skriver:

Nemmerlig, og henter man 1 minut i lukketid har man ikke "krav" på at høre hvordan barnets dag eller noget er gået - fra 16.45 er det slut prut finale. Hun har faktisk ret til at stå med barnet pakket i tøjet og det hele og aflevere barnet i døren og sige farvel.

En dagpeleje mor er åben  48 timer om ugen, og selvom hun elsker sit job, så er jeg sikker på at lige som alle os andre, så er det hendes job, og hun ønsker ikke at arbejde over.

Så jeg ville få gjort et eller andet- for jeg ville ikke synes det ville væresjovt hver dag at være den der kommer i aller sidste øjeblik og at der ikke er tid til en sludder for en sladder i døren om hvordan dagen er gået osv.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.