Vildt at det er så dyrt :-s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

qp

Kæft hvor er det bare øv for dig og sikke et smertehelvede du skal gennemgå bare fordi de ikke mener de har råd!!! Argh altså!!!!

Hvis jeg var dig ville jeg skrive til borgmesteren i din kommune - jeg ville simpelthen skrive til ham, at jeg en nat sad i et debatforum (baby.dk) og kunne ikke sove pga smerter og besluttede mig derfor, at oprette denne tråd som jeg sidenhen valgte, at kopiere og sende til ham!!!

Jeg synes dine tekster fortæller alt Carina og enhver vil kunne sætte sig ind i din situation udfra det du skriver. Så tag du og kopier dit startindlæg, vedhæft cpr nr og adresse og afsted i en lille julekuvært til borgmesteren i din kommune.... Og jeg mener det søreme!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Åhr lille skat dog. Hvor jeg dog føler med dig.
Fandens til regering og dens sparepolitik. Hvorfor skal de ramme de svageste i samfundet
Får selv noget medicin, der koster det hvide ud af øjnene. De har også taget tilskudet fra mig, så nu skal jeg selv betale det hele.
Jeg kan ikke bruge en anden slags, for enten kan jeg ikke tåle det eller også virker det ikke på mig.
Min læge har søgt om tilskud, men jeg kan bare ikke få det.
Nej, det er ikke spor morsomt.
De vil tvinge folk til at bruge de billige produkter siger de, men når nu deres %&#¤"#¤% billige produkter gør livet til et helvede for nogen af os, hvorfor kan vi, der virkeligt lider under den tvang de lægger på os, så ikke få det, der er bedst for os??
hvis ikke jeg efterhånden var så nedslidt som jeg er, så ville jeg kraftigt overveje at gå ind i politik igen...men suk, det kan jeg bare ikke.
Man må da håbe at nogen vil gå ind og tage kampen op.
Stort knus

Kærligst
Sussie

Ja det er bare så bund-uretfærdigt. selvom jeg ikke ønsker mig det for nogen overhovedet, så skulle de næsten prøve at have de smerter jeg sidder med nu. tror faktisk ikke jeg får sovet i nat, og nu kan jeg mærke at jeg snart skal tisse igen, og er skide bange for det, fordi det kommer til at gøre vildt ondt at tisse.

Ja jeg har godt hørt det med medicinen.....tror det var ude i nyhederne for nogle år siden, eller husker jeg helt forkert? Der var der i hvert fald noget med at folk fik det billigste medicin eller var det noget med at de steg priserne på bestemte slags mediciner? ja kan ikke helt huske det....kan kun huske at jeg syntes det var vildt uretfærdigt. Det er meget dyrt at være syg idag. Jeg synes ikke det er fedt at være afhængig af noget, som er så svært at få igennem.

Jeg tror vi er mange der har det besværligt med systemet idag, men man opdager det bare først, når man selv sidder i det. Førhen tænkte jeg ikke så meget på det, da jeg jo ikke havde oplevet det/lagt mærke til det. Men nu har jeg virkelig fundet ud af, at der er et eller andet galt med systemet......at der er mange ting der kunne gøres så meget bedre. Det er jo i forvejen ret hårdt at være syg, og når man så ovenikøbet skal kæmpe for at få forskellige ting igennem, så bliver det jo endnu hårdere. Jeg synes tit det er de svageste der bliver ramt. Ikke fordi jeg ser mig selv som en svag person, men ens situation og deres regler gør at man et eller andet sted bliver magtesløs

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

qp skriver:

Kæft hvor er det bare øv for dig og sikke et smertehelvede du skal gennemgå bare fordi de ikke mener de har råd!!! Argh altså!!!!

Hvis jeg var dig ville jeg skrive til borgmesteren i din kommune - jeg ville simpelthen skrive til ham, at jeg en nat sad i et debatforum (baby.dk) og kunne ikke sove pga smerter og besluttede mig derfor, at oprette denne tråd som jeg sidenhen valgte, at kopiere og sende til ham!!!

Jeg synes dine tekster fortæller alt Carina og enhver vil kunne sætte sig ind i din situation udfra det du skriver. Så tag du og kopier dit startindlæg, vedhæft cpr nr og adresse og afsted i en lille julekuvært til borgmesteren i din kommune.... Og jeg mener det søreme!!

Rigtig god ide.....det er i hvert fald forsøget værd  De kommer til at elske mig oppe på kommune-kontoret, for det her er ikke den eneste ting jeg har bøvl med hehe

Anmeld

9. december 2010

qp

Carina1977 skriver:

Rigtig god ide.....det er i hvert fald forsøget værd  De kommer til at elske mig oppe på kommune-kontoret, for det her er ikke den eneste ting jeg har bøvl med hehe

Ja det er nemlig forsøget værd - og jeg er sikker på han har en mail adresse, så det er bare om at komme i gang

Håber søreme du får de rigtige - ingen bør rende rundt i et smertehelvede hvis der findes et præperat der kan afhjælpe smerten. Og så er det sgu ligemeget om det er kronisk eller ej, hvis det ikke er kronisk kan konsekvenserne blive, at det ender med en kronisk lidelse - og det kommer jo i sidste ende til, at koste dem dyrt.

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

qp skriver:

Ja det er nemlig forsøget værd - og jeg er sikker på han har en mail adresse, så det er bare om at komme i gang

Håber søreme du får de rigtige - ingen bør rende rundt i et smertehelvede hvis der findes et præperat der kan afhjælpe smerten. Og så er det sgu ligemeget om det er kronisk eller ej, hvis det ikke er kronisk kan konsekvenserne blive, at det ender med en kronisk lidelse - og det kommer jo i sidste ende til, at koste dem dyrt.

Ja og jeg forstår dem jo heller ikke helt. Kan ikke se hvorfor de ikke kan give mig bevillingen bare fordi det her måske går over igen.....for hvis det går over igen, så koster det dem jo ikke længere noget, hvorimod det altid ville koste dem noget, hvis det var noget kronisk. Så de burde jo egentlig være glade for mig, ik hehe

Ja hvis jeg ikke får tømt min blære ordentligt, så kan det meget nemt gå hen og blive kronisk, og det ønsker jeg bestemt ikke. Det er jo også derfor jeg har bidt smerten i mig, men der er jo grænser for, hvor længe man kan gøre det.

Nej nu må jeg se hvad jeg kan hitte ud af

Anmeld

9. december 2010

qp

Carina1977 skriver:

Ja og jeg forstår dem jo heller ikke helt. Kan ikke se hvorfor de ikke kan give mig bevillingen bare fordi det her måske går over igen.....for hvis det går over igen, så koster det dem jo ikke længere noget, hvorimod det altid ville koste dem noget, hvis det var noget kronisk. Så de burde jo egentlig være glade for mig, ik hehe

Ja hvis jeg ikke får tømt min blære ordentligt, så kan det meget nemt gå hen og blive kronisk, og det ønsker jeg bestemt ikke. Det er jo også derfor jeg har bidt smerten i mig, men der er jo grænser for, hvor længe man kan gøre det.

Nej nu må jeg se hvad jeg kan hitte ud af

Ja det er jo ganske underligt, at de ikke vælger at se på sagen med nogle lidt mere samfundsøkonomiske briller! hmmm 

Men find nu den mail og smid nogle ord efter ham, måske han er svaret på dine problemer lige pt

Håber dog du får sovet i nat .....  

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

qp skriver:

Ja det er jo ganske underligt, at de ikke vælger at se på sagen med nogle lidt mere samfundsøkonomiske briller! hmmm 

Men find nu den mail og smid nogle ord efter ham, måske han er svaret på dine problemer lige pt

Håber dog du får sovet i nat .....  

Får sgu ikke sovet i nat  eller rettere....jeg tør ikke. Vækkeuret ringer om 4½ time, så er lidt bange for at sove over mig. Synes det er så synd for min søn, hvis han kommer for sent i skole.....han synes det er så pinligt, og jeg forstår ham godt.

Jeg har desværre et stort søvnbehov og kan sove ret så tungt. derfor går jeg somregel i seng senest kl. 24.....men altså nu tør jeg næsten ikke, for ved jo at jeg skal bruge lang tid i forvejen på at prøve på at falde i søvn. det gør jo stadig ondt. Men altså...måske man skulle tage chancen. Kan jo sætte både mit vækkeur + mobilen til at ringe....så er man vel helgarderet

Anmeld

9. december 2010

qp

Carina1977 skriver:

Får sgu ikke sovet i nat  eller rettere....jeg tør ikke. Vækkeuret ringer om 4½ time, så er lidt bange for at sove over mig. Synes det er så synd for min søn, hvis han kommer for sent i skole.....han synes det er så pinligt, og jeg forstår ham godt.

Jeg har desværre et stort søvnbehov og kan sove ret så tungt. derfor går jeg somregel i seng senest kl. 24.....men altså nu tør jeg næsten ikke, for ved jo at jeg skal bruge lang tid i forvejen på at prøve på at falde i søvn. det gør jo stadig ondt. Men altså...måske man skulle tage chancen. Kan jo sætte både mit vækkeur + mobilen til at ringe....så er man vel helgarderet

Panodiler og læg dig et sted hvor man ikke liiiige ligger alt for godt? Det gør jeg nogle gange hvis jeg skal op om få timer - så tager jeg sofaen MED tøj på for ikke, at ligge alt for behageligt... hehe!

Anyways... Nu vil jeg skride ind i sengen til min lille nissedreng som skal op om 6 timer og så har jeg MASSER af ting der skal pakkes i morgen da jeg skal flytte i næste uge

Håber da du finder ud af noget - det er heller ik så sjovt, at sidde oppe sådan en hel nat og sleeet ikke med smerter Føler med dig... æv æv din stakkels pige, altså!! 

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

qp skriver:

Panodiler og læg dig et sted hvor man ikke liiiige ligger alt for godt? Det gør jeg nogle gange hvis jeg skal op om få timer - så tager jeg sofaen MED tøj på for ikke, at ligge alt for behageligt... hehe!

Anyways... Nu vil jeg skride ind i sengen til min lille nissedreng som skal op om 6 timer og så har jeg MASSER af ting der skal pakkes i morgen da jeg skal flytte i næste uge

Håber da du finder ud af noget - det er heller ik så sjovt, at sidde oppe sådan en hel nat og sleeet ikke med smerter Føler med dig... æv æv din stakkels pige, altså!! 

Pøj pøj med flytningen og sov godt  Ja jeg nupper bare sofaen i nat

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

Nå lige lidt update herfra.

Jeg har idag modtaget nogle katetere.......der var 60 stk, hvilket vil sige at jeg har til 2 ugers forbrug, så kommunen har vist givet sig en lille smule. Det er godt nok ikke de samme katetere som jeg plejer at bruge, men tæt på. Dem jeg plejer at bruge ligger i noget væske. Dem jeg har fået nu ligger ikke i væske, men der er en pose ved siden af med væske i, som man så skal trykke på, og så er kateteret parat efter ½-1 minut. Det kan jeg altså godt leve med  Grunden til at det er dem her jeg får, er at de kun koster 8 kr. stykket, hvorimod at dem jeg fik før kostede 27 kr. stykket....det er noget af en prisforskel.

Det lykkes mig at få 3 timers søvn i nat, og så har jeg fået sovet 1½ time i formiddags. Jeg kan da godt mærke at det er alt for lidt søvn jeg har fået, men nu prøver jeg lige på at holde mig vågen indtil kl. 22.30.

Jeg har ikke så ondt længere, men det skyldes sikkert at jeg pure nægtede at de brugte de dumme katetere på mig idag, så jeg slattissede indtil kl. 17, hvor sygeplejersken så kom og hjalp mig med de nye kateter. Så jeg var ikke blevet tømt fra iaftes kl. 22 og så indtil kl. 17 idag. Jeg har godt nok rendt på toilet hver halve time, men det viste sig at det har givet pote, idet at jeg så kun blev tømt for 400 ml. her kl. 17. Så jeg kommer alligevel af med en del i løbet af en dag, hvis jeg går rigtig ofte på toilet. Kan bare ikke rigtig komme af med den sidste rest. Glæder mig til den dag, hvor det endelig lykkes mig at komme af med det hele.

men de katetere der bliver brugt nu, er heldigvis ikke nogen der gør så ondt på mig. Altså jeg er stadig følsom pga. de rifter, men jeg tror at når de er helet, så er der ingen problemer med det længere. Så når smerterne er helt væk igen, går jeg igang med at lære at bruge kateter selv. Det bliver rart at få lidt frihed igen, og kunne tage nogle steder hen uden at være bundet til det herhjemme.

Jeg håber så at kommunen har givet sig så meget, at jeg får lov til at få de her katetere for fremtiden, for jeg skal dælme ikke tilbage til dem uden væske igen....føj da  Jeg håber de endelig har indset, at jeg altså har brug for den her slags.

Men jeg er glad igen og føler at de måske er begyndt at forstå mig nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.