Hvis i havde muligehden økonomisk (børnepasning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.235 visninger
42 svar
0 synes godt om
8. december 2010

BinaMor

for at gå hjemme et par år ekstra med baby så han/hun undgik dp ville i så gøre det?

pt er der meget snak om at babyer har bedre af at blive hjemme de første par år men det er jo svært for mange at tilrettelægge økonomisk. http://politiken.dk/indland/ECE1133512/eksperter-advarer-mod-vuggestuer/

men leger med tanken om at gå hjemme til bettepigen er børnehaveklar.  men.. så skal jeg vente endnu længere for at få min uddannelse færdig. og omvendt så er mine børn det vigtigste..

hvad er jeres syn på dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

serinasmor

jeg ville ikke kunne holde ud at gå hjemme så længe

og jeg tror faktisk også på at børn over 6-7 mdr har rigtig godt af socialt samværd med andre børn .. de får nye venner og lærer rigtig meget af hinanden ... hvis man valgte at gå hjemme ville jeg derfor mene man næsten hver dag skulle forsøge at mødes med andre børn .. det er jo nok heller ikke alle der kan det?

det var mine tanker

serinasmor

Anmeld

8. december 2010

Maja_4000

Nu arbejder min mor i en vs .. Så hvis vi kunne få det til at hænge sammen , ville jeg helt klart holde mit barn væk fra dét system !!! 

Sådan kommer det nok desværre bare ikke til at gå .. 

Anmeld

8. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville vælge, at gå på deltid, så mine børn havde kortere dage i vs/bh

Jeg ville slet ikke kunne aktivere dem på samme måde og så mener jeg, at børn har godt af, at komme ud og lege med andre børn på deres alder

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

BinaMor skriver:

for at gå hjemme et par år ekstra med baby så han/hun undgik dp ville i så gøre det?

pt er der meget snak om at babyer har bedre af at blive hjemme de første par år men det er jo svært for mange at tilrettelægge økonomisk. http://politiken.dk/indland/ECE1133512/eksperter-advarer-mod-vuggestuer/

men leger med tanken om at gå hjemme til bettepigen er børnehaveklar.  men.. så skal jeg vente endnu længere for at få min uddannelse færdig. og omvendt så er mine børn det vigtigste..

hvad er jeres syn på dette?

Mit syn er helt sikkert, at børn til hver en tid har bedst af at være hjemme indtil BH, dog skal man sørge for at gå et par gange om ugen i fx legestue eller mødregruppe, så de kan være sammen med andre børn.
Jeg har været hjemme med mine to ældste men ikke den yngste, og jeg kunne klart se en stor forskel, så kan kun anbefale det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2010

TinaPina

Efter min mening kræver det noget af en indsats som forældre at holde sit barn hjemme indtil børnehavealderen.

Det er enormt vigtigt at udvikle sine sociale færdigheder tidligt- og så kan det heller ikke være super sundt for mor

Har man derimod mulighed for at barnet kun er i daginstitution 4-5 timer om dagen, så synes jeg da det ville være det bedste.

Det skulle der gerne blive mulighed for her, hvis kæresten får det job vi håber på

Anmeld

8. december 2010

Ni-ko-li-ne

hmmm

ja, hvis der var mulighed for kontakt med andre børn gennem lege grupper osv... så kunne jeg godt have tænkt mig at holde vores datter hjemme... måske

eller faktisk bare at hun kom afsted en 4 timer om dagen...

et eller andet sted tror jeg det er sundt for de fleste børn, at komme ud i andre relationer... så længe det er trygt og ikke overdrevent! og så ser jeg meget mere positivt på en god DP end jeg en VS...

Anmeld

8. december 2010

Noneother

JA! Det ville jeg helt klart. Jeg nyder virkelig at gå og nusse rundt med lillemanden herhjemme (mere end jeg troede muligt) så hvis jeg fik muligheden for et ekstra års barsel, ville jeg gribe den uden at blinke.

Anmeld

8. december 2010

helora

Jeg tror, at børnene har det bedst når deres forældre trives - om det så er at gå hjemme eller arbejde ude. Jeg tager hatten af for dem, der vælger at gå hjemme med deres børn til børnehavealderen og formår at fylde børnenes dagligdag ud med relevant indhold.

Jeg var bare SÅ KLAR til at komme tilbage på arbejde efter 1 års barsel. Jeg trængte meget til at være lidt andet end bare MOR. Jeg ville personligt ikke kunne trives med at gå hjemme i flere år, og så tror jeg heller ikke det havde været det bedste for mine piger.

Det ideelle i min verden ville være at sende dem i dp/vuggestue/børnehave ca. 5 timer om dagen. Men sådan kan vi desværre ikke få det til at hænge sammen, hverken arbejdsmæssigt eller økonomisk.

Anmeld

8. december 2010

Sundahl88

min holdning er at børn har godt af at komme i disse institutioner og lærer at være sammen med andre mennesker og indgå i sociale relationer. man kan som forældre forsøge at disponere sin tid sådan at man måske ikke er den sidste som henter sit barn hvis man også er den første der kommer for at aflevere.

derudover tror jeg også det er vigtig at når man så endelig henter børnene at man bruger noget tid sammen med dem uanset alderen, da de har savnet mor/far/bror/søster i løbet af dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.