fik i kønnet afvide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

bøgelund

chelleb skriver:

tak for dit svare

jeg tænker lidt det samme det må da være fedt man kan vaske de rigtige farver og laver værelset i de farver som passer til kønnet

men min kæreste siger det skal være en overraskelse

ja, og så er der ikke andet at gøre end at acceptere det.  

selvom det da er træls. men de fleste ting er, i hvertfald hos os, endt i neutrale farver. så det havde da os været muligt uden svar på køn. både barnevogn, skråstol osv.. HVIS der skulle komme en mere, hvilket jeg ikke tror, og det er en dreng. så er det rart at kunne genbruge. 

men vi betalte os også til en kønsscanning, så vi fik mange billeder og dvd film.. det er sjovt at ha.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

BinaMor

chelleb skriver:

hvorfor fik du det af vide

altså hvad gør man sig af tanker når man gerne vil vide det

mest fordi jeg ikke ku vente. hehe. og så vil jeg gerne købe lidt baytøj klar det har jeg så lært at man kan sagtnes købe en masse neutalt så det..

og jeg ville gerne personificere barnet i mig. altså føle jeg var baby tættere ved at jeg vidste hvilket køn så jeg kunne snakke om hende på en anden måde.

men nu gad jeg godt at prøve det var en hemmelighed.

Anmeld

8. december 2010

ønskerbaby

tak for jeres svare alle sammen håber stadig på flere svar selvom det lyder lidt af de samme grunde

Anmeld

8. december 2010

Line Højdal

Vi kunne ikke helt blive enige...

Jeg synes det kunne være rigtig sjov at gemme overraskelsen, men var samtidig også nysgerrig. Min mand ville meget gerne vide det - det det er vores første barn, synes han ligesom det var nemmere at forholde sig til

Til sidst besluttede vi os for at hvis vi selv kunne se det - så var det sådan det skulle være og hvis ikke, måtte det blive en overraskelse... Og det gav hurtigt sig selv - "tappen" var ikke til at tage fejl af

Line

Anmeld

8. december 2010

Moar2011

chelleb skriver:

da i var gravid fik i så kønnet afvide eller skulle det være en overraskelse

hvis ja hvorfor

glædelig jul

Heei

Jeg er gravid, og vi ville gern vide kønnet  

Anmeld

8. december 2010

Kay

nu er jeg ikke gravid (endnu)

men jeg ved, at ingen af os vil vide "hvad" det er... i min familie er der tradition for at vi har en gætte konkurance, med de helt store væde mål, og middage osv.

jeg ved også at begge vores familier er så baby pjattede at lige meget hvad køn det bliver så er der købt tøj i de rigtige farver, et par timer efter baby er kommet ud til os...

så selvom jeg er kæmpe nysgerri normalt, og med stort planlægnings gen... så vælger jeg at vente og holder mig i neutrale farver

Anmeld

8. december 2010

Cris

Jeg har været gravid i Indien begge gange og det er forbudt at få kønnet at vide. Så kom jeg til DK og jeg fik begge gange en scanning så de fik lidt styre på tingene inden fødsel. Og jeg har bedt dem om, at de ikke skulle sige noget til mig. Jeg var mega-nysgerrig, men til sidst kunne jeg se, at der er noget sjovt i at prøve at gætte. Vi var bare glade for en baby, uanset hvad. Neutral tøj eller med lidt blå på var klart til de første uger. Hvis der havde været en pige tror jeg, at hun kunne have klare sig men en lille smule blå på   Første gang jeg fødte, fik jeg babien på maven og var meget fokuseret på oplevelsen. Efter noget tid (og jeg aner ikke hvor lang tid der gik) spurgte JM om jeg nåede at se kønnet. Nej! Jeg havde glemt det! Der kunne vi se, hvor lidt vigtigt er, om det er en dreng eller en pige. Og en dreng blev det til. Anden gang ville jeg hellere ikke vide det. Det er fantastisk at føde og vente på overreskelsen! Igen fik jeg min baby på maven med denne gang har jeg selv fand ud af det selv, for jeg fand hans tissemand   Det var dejligt. Igen lidt neutral tøj og noget med lidt blå på var klart. Sjov nok, havde jeg købt et par ting i lyserød og jeg tænkte: det er en spild af tid, jeg tror ikke, at de bliver brugt! Og min intuition var rigtigt begge gange!  

Anmeld

8. december 2010

Benjamins'mor

chelleb skriver:

da i var gravid fik i så kønnet afvide eller skulle det være en overraskelse

hvis ja hvorfor

glædelig jul

Jeg fik kønnet afvide da jeg var til kønsscanning.

Og det gjorde jeg simpelthen fordi jeg er under 18, og havde ikke ret mange penge til babyudstyr. Og jeg ville gerne kunnet gå ud og købe tøj med farver i stedet for at have næsten et tøjskab kun i neutrale farver.

Og så fordi jeg virkeligt ikke kunne vente jeg skal føde. Jeg ville bare gerne vide hvad det var for et lille spir der lagde inde i min mave.

Anmeld

8. december 2010

Aves..

Vi fik kun med den ene, men det var ikke noget vi valgte. Jeg synes meget af magien forsvinder hvis man ved hvilket køn der kommer ud og syntes det var mest fantastisk med dem hvor jeg ikke vidste hvad det blev.

Anmeld

8. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi valgte begge gange helt bevist ikke, at vide kønnet og har aldrig fortrudt det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.