Når familien er uvenner ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi fortælle at den anden kommer ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.834 visninger
26 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Maja_4000

Vi skal holde min kærestes fødselsdag i aften .. Bare ganske simpelt - glögg , æbleskiver og sådan .. 
Vi holdt for min side af familien i sidste uge , og det gik rigtig fint (det er også den del af familierne vi ser mest)

Men i aften er det så for hans side .. Der kommer hans far + kone , farfar + kone og hans fire brødre .. Min kærestes brødre altså :b
Hans far og farfar har ikke set hinanden i .. Cirka 7 år , tror vi .. De er uvenner , og kommer ikke til hinandens fødselsdage osv. (farfaren inviterer , men far vælger at ignorere det .. Så det er hans far der er den "barnlige")

Vi ved ikke , hvad de er uvenner over .. Og i aften skal de så være i stue sammen .. Bør vi fortælle dem , at den anden kommer ? Eller skal vi bare håbe at de kan opfører sig pænt ?

Vi skal jo også holde barnedåb på et tidspunkt .. Der ville de jo også blive inviteret .. Og fødselsdage fremover .. Har det lidt sådan , at de skal lære det ! .. Det skal ikke gå ud over deres barnebarn/oldebarn i hvert fald

Undskyld det blev lidt langt :b

- Maja (37+4) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Marco2

Hmmm.. svært. Men tænker lidt at hvis de slet ikke kan enes, vil det måske komme til at ødelægge aftenen for alle Jer andre?

At fokus vil være på den negative stemning der kan risikere at opstå, når to mennesker der har en uenighed, bliver tvunget i samme rum...

Til barnedåb er det anderledes da der er mange mennesker til stede, men tror du skal overveje om det er værd at få ødelagt jeres aften for deres uvenskab.

Håber I får en god aften.

AG

Anmeld

6. december 2010

Maja_4000

Marco2 skriver:

Hmmm.. svært. Men tænker lidt at hvis de slet ikke kan enes, vil det måske komme til at ødelægge aftenen for alle Jer andre?

At fokus vil være på den negative stemning der kan risikere at opstå, når to mennesker der har en uenighed, bliver tvunget i samme rum...

Til barnedåb er det anderledes da der er mange mennesker til stede, men tror du skal overveje om det er værd at få ødelagt jeres aften for deres uvenskab.

AG

Det er også lidt det jeg tænker .. Men hvis de er totalt dumme at høre på , eller slet ikke vil snakke til hinanden , så kan vi jo "bare" bede det ene hold skride (; 
De er jo voksne mennesker .. Burde man ikke kunne opfører sig pænt for sine børn/børnebørn/kommende oldebarns skyld ? :b 

Anmeld

6. december 2010

Diana...

Marco2 skriver:

AG

Anmeld

6. december 2010

Mi

Har stemt ja.´

I risikerer at i bliver trukket ind i konflikten hvis i prøver at forene dem, og at dagen ender med konflikter.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. december 2010

LouiseNielsen

Syntes overhovedet ikke svaret er svært...

Ja selvfølgelig skal i fortælle det....

Også må de vælge at komme eller lade være. De kan vel te sig som voksne mennesker når nu de er inviteret til samme fødselsdag!

kram og tillykke med kæresten

Anmeld

6. december 2010

serinasmor

ville ikke fortælle dem det ....

det er deres konflikt og det kan i vel ikke tage hensyn til for altid vel ??? ... desuden er de vel voksne mennesker der burde kunne finde ud af at være i samme rum uden at helvede bryder løs????

tjaee .. det var i hvert fald hvad jeg ville gøre

serinasmor

Anmeld

6. december 2010

Kildebakken

Hvis I slet ikke har nogen anese om, hvad der har frembragt uvenskabet, ja så skal de advares. Det kan jo være noget meget følelsesmæssigt svært og helt realt, der gør at din kærestes far fravælger kontakten. (det kunne være vold eller anden form for svigt i familien, som det er forvanskeligt at sætte ord på.) Så er det nok en rigtig god ide, hvis de er forberedt på mødet.

Men her svarer jeg jo kun udfra hvad du skriver, hvis din kærestes far generelt ligger sig på tværs, så kan man jo vælge at arbejde imod hans barnlighed, men I skal nok tænke over, hvilket resultat I ønsker. 

Håber I finder den bedste løsning

KH

Anmeld

6. december 2010

Maja_4000

LouiseNielsen skriver:

Syntes overhovedet ikke svaret er svært...

Ja selvfølgelig skal i fortælle det....

Også må de vælge at komme eller lade være. De kan vel te sig som voksne mennesker når nu de er inviteret til samme fødselsdag!

kram og tillykke med kæresten

Jeg synes bare det er sådan lidt .. "Forresten , farfar kommer også i aften , så du må vælge om du gerne vil se os SELVOM han er der" .. Er det ikke lidt strengt ? 

Anmeld

6. december 2010

LouiseNielsen

Maja_4000 skriver:

Jeg synes bare det er sådan lidt .. "Forresten , farfar kommer også i aften , så du må vælge om du gerne vil se os SELVOM han er der" .. Er det ikke lidt strengt ? 

Tjooo måske, men jeg syntes bare at han er en voksen mand også bør han se ud over det at de er uvenner.. De behøver jo ikke sættte sig ved siden af hinanden..... Kan han ikke det må han jo vælge ikke at deltage i hans søns fødselsdag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.