Bækkenløsning+arbejde--må lige af med surt opstød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

marloutti

SussieThyssen skriver:

Det der er problemet med bækkenløsning er jo, at man nok umiddelbart kommer over det..men de skader, der opstår alligevel på lang sigt, kan give bagslag..ikke lige nu eller de næste 10 eller 20 år, men når du måske er 40 år eller 50..og der er dælme ikke meget ved at sidde som jeg, som 50 årig og ikke kunne alt det man gerne vil, blot fordi der ikke var eller stadig er viden nok på området.
Vi mangler forskning på dette emne...men det må man jo så håbe på at nogle vil tage op med tiden.

Ja, det må man da virkelig håbe, der er nogen der gør...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

marloutti

isabellamor skriver:

det er dit arbejde der skal betale din løn. det er dit arbejde der selv skal søge at få refunderet nogle af pengene fra kommunen. de kan ikke tage noget fra dig.. det er en sag mellem dit arbejde og kommunen..

Nej, vores overenskomst siger at mit arbejde skal betale de første fire ugers sygdom, derefter overtager kommunen betalingen.

Anmeld

7. december 2010

Kildebakken

marloutti skriver:

Nej, vores overenskomst siger at mit arbejde skal betale de første fire ugers sygdom, derefter overtager kommunen betalingen.

Der kan godt være langt imellem snapsene med de læger:-) Ham her handler under alle omstændigheder meget forkert, hvad er det for nogle anklager at komme med?

Jeg ville i første omgang lige ringe til min jordemor og tale med hende om det, hun har bedre fornemmelse for gravide og kan måske hjælpe dig til at finde en læge på den fødegang du er tilknyttet, der kan sygemelde dig.

Jeg har en læge, der også har sådan en alle gravide har det hårdt retorik - det har bevirket at jeg faktisk er gået glip af en del tilbud, som jeg her sent i graviditeten har opdaget hjælper helt vildt. Så du må endelig ikke lade hans luner diktere dig!!

Håber du finder en god løsning

Anmeld

7. december 2010

marloutti

Kildebakken skriver:

Der kan godt være langt imellem snapsene med de læger:-) Ham her handler under alle omstændigheder meget forkert, hvad er det for nogle anklager at komme med?

Jeg ville i første omgang lige ringe til min jordemor og tale med hende om det, hun har bedre fornemmelse for gravide og kan måske hjælpe dig til at finde en læge på den fødegang du er tilknyttet, der kan sygemelde dig.

Jeg har en læge, der også har sådan en alle gravide har det hårdt retorik - det har bevirket at jeg faktisk er gået glip af en del tilbud, som jeg her sent i graviditeten har opdaget hjælper helt vildt. Så du må endelig ikke lade hans luner diktere dig!!

Håber du finder en god løsning

Tak.. Men jordemoderen synes også jeg skal tage på arbejde. Som hun siger, bliver man lidt for navlefokuseret af at gå hjemme. Alle har bedst af at komme ud og lave noget. Og det er jo også rigtigt. Så nu gør jeg som de alle siger og så må vi se hvad det bringer med sig...

Anmeld

7. december 2010

Kildebakken

marloutti skriver:

Tak.. Men jordemoderen synes også jeg skal tage på arbejde. Som hun siger, bliver man lidt for navlefokuseret af at gå hjemme. Alle har bedst af at komme ud og lave noget. Og det er jo også rigtigt. Så nu gør jeg som de alle siger og så må vi se hvad det bringer med sig...

Oki, så skal det lige siges at selvom, jeg har haft for mange smerter til at arbejde den sidste del af min graviditet - så har jeg været ved at blive vanvittig af at være hjemme, har virkelig hadet det - det kan jo være at du er en anden type, men umiddelbart vil jeg til en hver tid stemme for at gå på arbejde, hvis man overhovedet kan:-)

Anmeld

7. december 2010

Isabella_mor

marloutti skriver:

men er det bækkenløsning (altså alle 3 led) eller er det bækkensmerter???

der er meget stor forskel på de to ting nemlig...

Anmeld

7. december 2010

marloutti

isabellamor skriver:

men er det bækkenløsning (altså alle 3 led) eller er det bækkensmerter???

der er meget stor forskel på de to ting nemlig...

Lægen undersøgte mit bækken og sagde det var løst, altså en bækkenløsning..

Anmeld

7. december 2010

marloutti

Kildebakken skriver:

Oki, så skal det lige siges at selvom, jeg har haft for mange smerter til at arbejde den sidste del af min graviditet - så har jeg været ved at blive vanvittig af at være hjemme, har virkelig hadet det - det kan jo være at du er en anden type, men umiddelbart vil jeg til en hver tid stemme for at gå på arbejde, hvis man overhovedet kan:-)

Jeg kan sagtens få tiden til at gå hjemme med alt det jeg ellers aldrig når... Har knoklet i fjorten år med kun to ugers ferie om året, så synes bare det er skønt med en masse tid. Jeg er skam glad for at arbejde, ville da slet ikke undvære det, men har bestemt ingen problemer med at finde på noget at lave herhjemme.

Anmeld

8. december 2010

Isabella_mor

marloutti skriver:

Lægen undersøgte mit bækken og sagde det var løst, altså en bækkenløsning..

underligt at du så ikke fik besked på at holde dig i ro.. bækkenløsning er jo ikke bare noget man får til at gå væk... det går jo ikke væk før efter fødslen. 

Anmeld

8. december 2010

puslepigen

Hej

ja jeg har været ved læge i dag og fået afvide at jeg muligvis et lændehold eller en bækkenløsning. og da lægen fik afvide hvad jeg arbejdet med såge han at jeg skulle holde mig i ro/sygemeldes i ca. 3 uger og muligvis reaten af graviditeten, er i 19+.

jeg tror det er meget afhæning af hvilken læge man har. men håber for dig at din egen læge snart kommer tilbage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.