at købe ind til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Chewy

Anonym skriver:

Hejsa alle i dejlige gravide quinder 

hvor langt var i henne i graviditeten før i købte, det første til babyén, jeg selv er i 7 uge nu, og vil gerne vente med at købe ting og tøj før efter NF, har desværre en del veninder der ikke helt fatter det og har mega travlt, og næsten dagligt spørger, har du købt noget, skal du shoppe idag, så køber du vel en sparkedragt med hjem  ja undskyld men bliver helt hidsig over det, jeg er førstegang fødende og har brugt mange år på at blive gravid, så har ikke lyst til at få en masse i huset i det tilfælde at det gik galt, men hva mener i og hvornår startede i første gang 

Hej med dig,

Og hjertelig tillykke med at det nu er lykkedes for dig at blive gravid 

Jeg er selv i uge 21 og har faktisk intet købt endnu. Jeg har fået lidt af min svigermor, fordi hun ikke kunne lade være, men lysten til at købe noget selv, har endnu ikke været der. Det er lige som om, det er et meget stort skridt - for hvad nu hvis noget går galt... (7-9-13 det gør det ikke)

Jeg skal ud og kigge lidt sammen med min mor på lørdag. Jeg regner med, at jeg vil se, om jeg ikke kan udnytte januarudsalget og få købt lidt der, og så vil jeg gerne have sonderet terrænet lidt inden 

Så du er bestemt ikke mærkelig for gerne at ville vente. Det er helt naturligt, og jeg tror kun man kan forstå følelsen før man selv har båret på et lille liv. Så sig til dine veninder, at de skal slappe af og respektere dit valg. De først 3 måneder er jo usikre, og tanken om at have købt forskellige ting, og det så går galt er simpelthen ikke til at bære.... Forstår dig godt!!

Held og lykke til NF Det bliver så skønt at se det lille spir - glæd dig!!

Knus fra Nina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

Kan heeelt klart godt forstå du vil vente til efter NF-scanning, for der gik det først op for mig at der var/er en lille bebs inde i maven . + man får bekræftet at aalt er som det skal være , og så siges der jo også at så er man pver den mest farlige tid

Det er nemlig det, vil godt lige nå at sluge den selv inden og være lidt mere sikker i min sag

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

MoriSverige skriver:

Puha, der gik faktisk lang tid inden vi selv købte noget til den lille. Det først vi købte var 3 bodys ved Ellos og vi købte dem faktisk kun fordi vi ellers ikke kunne ligge vores bestilling, da beløbet var for lille

Ellers har vi lige købt en rigtig nusser overtræksdragt for 45 svenske kroner for et par uger siden.

Jeg er i dag 35+5

det var så noget HELT andet hvornår de kommende bedste- og oldeforældre begyndte at købe ting... de var nærmest gået igang inden vi offentligt gjorde graviditeten

det er rart at jeg ikke er den eneste og jeg har intet imod at modtage gaver sådan er det heller ikk, og ved at jeg sikkert får noget af min mor juleaften, og det er skam helt ok, jeg vil bare ikke selv købe noget, før jeg er længere henne, og det er nok det der med at være bange for at miste.

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Da jeg havde været til NF var mig og min mor en tur i H&M og der købte jeg 2 par sokker, et par hvor der stod ''i <3 dad'' og et par hvor der stod ''i <3 mom''. Og så en uge inden jeg skulle til kønsscanningen var jeg ude og købe seng, barnevogn og det. Men ellers alt andet tøj begyndte jeg først så småt med efter kønsscanningen. Det var så noget andet med min mor og svigermor. Hver gang de kom forbi en babyafdeling i butikkerne skulle der da lige en hvid body med i kurven/vognen.  

Og jeg er 36+6 nu. ;-)

det er også hyggeligt at de køber noget det har jeg intet imod, jeg har bare ikke selv lyst endnu

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Prutten 30+ skriver:

Uhhh jeg var inde i en børne butik HVER gang jeg var i nærheden af den og jeg kiggede også på nettet ofte....men jeg købte intet før jeg var i uge 17 efter køns-scan. Og da jeg så skulle ud at købe, blev jeg helt vildt kræsen, for min søn skal have det bedste af det bedste, men nogen gange stod jeg også og tænkte "arhh , det måske liiiige dyrt nok" også hoppede jeg vider til næste butik eller også tjekkede jeg prisen på nettet.

Du kan bruge en masse tid på at lurer hvad der er, og hvad du vil have hvis det bliver en pige (STORT udvalg) og hvis det bliver en dreng (lidt mindre udvalg)

Også synes jeg du skal sige det stille og roligt til din veninde / veninder, at du synes det er dejligt de er glade og spændte på dine vegne men at de gerne må tage det lidt med ro til du kommer over de 12 uger eller til du ved om det er en dreng eller pige.

held og lykke frem over

ja nemlig jeg har babysam katalog og har luret baby tøj og babyting, men der skal bare ikke købes noget, jeg vil ikke blive sur hvis de køber noget til mig og min søster har gemt et babytæppe mine niecer har brugt, som er så godt som nyt jeg skal have, det skal bare ikke være lige nu, og det ved hun godt, men glæder mig da til at få de der baby gaver, der skal bare ikke købes noget fra min side

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

Hej med dig,

Og hjertelig tillykke med at det nu er lykkedes for dig at blive gravid 

Jeg er selv i uge 21 og har faktisk intet købt endnu. Jeg har fået lidt af min svigermor, fordi hun ikke kunne lade være, men lysten til at købe noget selv, har endnu ikke været der. Det er lige som om, det er et meget stort skridt - for hvad nu hvis noget går galt... (7-9-13 det gør det ikke)

Jeg skal ud og kigge lidt sammen med min mor på lørdag. Jeg regner med, at jeg vil se, om jeg ikke kan udnytte januarudsalget og få købt lidt der, og så vil jeg gerne have sonderet terrænet lidt inden 

Så du er bestemt ikke mærkelig for gerne at ville vente. Det er helt naturligt, og jeg tror kun man kan forstå følelsen før man selv har båret på et lille liv. Så sig til dine veninder, at de skal slappe af og respektere dit valg. De først 3 måneder er jo usikre, og tanken om at have købt forskellige ting, og det så går galt er simpelthen ikke til at bære.... Forstår dig godt!!

Held og lykke til NF Det bliver så skønt at se det lille spir - glæd dig!!

Knus fra Nina

Mange tak for det, og ja det er lige sådan man har det, hvis nu, ved godt at det ikke sker sådan skal man også sige, men den vil altid sidde lidt i baghovedet tror jeg, og mit job gør det ikke bedre, har et job der er fysisk hårdt belastet står går og løfter, samt kører på truck og stabler meget i løbet af min dag på 9 timer, så det gør bare at man er ekstra forsigtig, men det er godt nok mega rart at vide at man trods alt ikke er den eneste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.