Av av av! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

SussieThyssen

Sees. skriver:

Hvad er nyresten?

Nyresten er en slags små kalkslagger, der kan ophobe sig i nyrerne. Alle mennesker danner dem, men for de flestes vedkommende så forsvinder de ud af nyrerne med urinen før de bleiver ret meget større end et knappenålshoved og derfra videre ud med urinen fra blæren.
Nogle gravide, kan imidlertid godt pludseligt producere nyresten af betydelig størrelse, formegentlig pga ændret enzymballance i forbindelse med graviditeten.
Og når størrelsen først tager til, så kan det blive meget smertefuldt, når de skal passere igennem de små urinledere fra nyrerne og ned til blæren og endda midlertidigt tilstoppe dem.
Derfor synes jeg ikke du skal sidde dette overhørigt men se at komme afsted til lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

SussieThyssen

chelleb skriver:

jeg er lige med på siden min kæreste har lidt af de samme smerter og lidt varm men måsk ikke feber jeg tænkt os blindtarm men han vil ikke ringe han falder næsten sammen af smerter og der skal meget til før han viser sin smerter hvad gør jeg

Han SKAL afsted..har han en betændt blindtarm så kan han dø af bughindebetændelse hvis den sprænger.
Så se at få ham afsted.

Anmeld

5. december 2010

Sees

SussieThyssen skriver:

Nyresten er en slags små kalkslagger, der kan ophobe sig i nyrerne. Alle mennesker danner dem, men for de flestes vedkommende så forsvinder de ud af nyrerne med urinen før de bleiver ret meget større end et knappenålshoved og derfra videre ud med urinen fra blæren.
Nogle gravide, kan imidlertid godt pludseligt producere nyresten af betydelig størrelse, formegentlig pga ændret enzymballance i forbindelse med graviditeten.
Og når størrelsen først tager til, så kan det blive meget smertefuldt, når de skal passere igennem de små urinledere fra nyrerne og ned til blæren og endda midlertidigt tilstoppe dem.
Derfor synes jeg ikke du skal sidde dette overhørigt men se at komme afsted til lægen.

Det lyder uhyggeligt - Men jeg er jo hverken gravid eller noget!
Jeg tror lige jeg ringer til vagtlægen og høre ad.

Tak

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Sees. skriver:

Det lyder uhyggeligt - Men jeg er jo hverken gravid eller noget!
Jeg tror lige jeg ringer til vagtlægen og høre ad.

Tak

Man skal aldrig sidde allarmerende smerter overhørige, hvadenten man er gravid eller ej.
Smerter er kroppens alarmsignal og det skal man lytte til og reagere på. Ikke forsøge at spille helt.

Anmeld

5. december 2010

N&J

Altså det faktum at du faktisk ikke tisser eller urinere om du vil, lyder ikke godt, for det skal du altså kunne, ring til vagtlæge, husk at fortæl hvor meget du har drukket og hvor meget du selv mener der er kommet ud i ml.. jeg tror måske du skal en tur ind og kigges på... 

for god bedring

Anmeld

5. december 2010

DK

Det kan også være nyrebækkenbetændelse! Altså en blærebetændelse der er gået over til nyrene. Det gør bare så SKIDE HAMMER ondt (ja så er det sagt) Det føltes anderledes end blærebetændelse og kommer tit efter/i forbindelse med en blærebetændelse. Jeg har haft det to gange og har ingen af gangene haft feber!

Heldigvis hjælper penicillinen LYNhurtigt, men så skal du jo bare lige have fat i noget. Prøv vagtlægen! Den første gang jeg havde det, sendte de en vagtlæge hjem til mig (suuuper service) og han have den første dosis penicilllin med i tasken!

Men uanset hvad så ring til vagtlægen. Man må ikke have så ondt!

Knus og god bedring!

Anmeld

5. december 2010

DK

SussieThyssen skriver:

Uhh jeg havde en nyresten omkring uge 20. Jeg troede seriøst at jeg havde fået veer og var ved at føde! Sssssshit hvor gjorde det ondt! Jeg kunne hverken stå, gå, rejse mig, sætte mig ned.... AUCH!!

Det er også en mulighed!

Opdaterer du Sees, så snart du kan/er i bedring?

Anmeld

5. december 2010

Sees

DK skriver:

Det kan også være nyrebækkenbetændelse! Altså en blærebetændelse der er gået over til nyrene. Det gør bare så SKIDE HAMMER ondt (ja så er det sagt) Det føltes anderledes end blærebetændelse og kommer tit efter/i forbindelse med en blærebetændelse. Jeg har haft det to gange og har ingen af gangene haft feber!

Heldigvis hjælper penicillinen LYNhurtigt, men så skal du jo bare lige have fat i noget. Prøv vagtlægen! Den første gang jeg havde det, sendte de en vagtlæge hjem til mig (suuuper service) og han have den første dosis penicilllin med i tasken!

Men uanset hvad så ring til vagtlægen. Man må ikke have så ondt!

Knus og god bedring!

Jeg har nu snakket med vagtlægen, og fortalt om mine smerter, hvordan de er kommet i løbet af dagen osv, og det første han spurgte om var om jeg stadig har min blindtarm, hvilket jeg jo kun kunne sige ja til - Men de vil gerne se mig, grundet mistanke om blindtarmsbetændelse.

Så nu sidder jeg og prøver at få fat i min moooar, for jeg kan jo ikke smutte til vagtlæge, med Emil sovende ovenpå!

Tak for alle jeres indlæg

Anmeld

5. december 2010

Sees

SussieThyssen skriver:

Man skal aldrig sidde allarmerende smerter overhørige, hvadenten man er gravid eller ej.
Smerter er kroppens alarmsignal og det skal man lytte til og reagere på. Ikke forsøge at spille helt.

Jeg har nu snakket med vagtlægen, og fortalt om mine smerter, hvordan de er kommet i løbet af dagen osv, og det første han spurgte om var om jeg stadig har min blindtarm, hvilket jeg jo kun kunne sige ja til - Men de vil gerne se mig, grundet mistanke om blindtarmsbetændelse.

Så nu sidder jeg og prøver at få fat i min moooar, for jeg kan jo ikke smutte til vagtlæge, med Emil sovende ovenpå!

Tak for alle jeres indlæg

Anmeld

5. december 2010

ønskerbaby

SussieThyssen skriver:

Han SKAL afsted..har han en betændt blindtarm så kan han dø af bughindebetændelse hvis den sprænger.
Så se at få ham afsted.

han har fået en tid ved vagtlægen kl 1 men han kaster op af smerter være gang han står op hvor alvorligt skal det være før man kan ringe 112 og må man kører med taxa når man kaster op hvis vi har poser med for han kan jo ikke kører bil med de smerter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.