UPDATE: kan ikke døje min svigerfamilie!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

TinaPina

Sikke da noget

Jeg havde nok taget den allerede til barndåben, men jeg kan selvfølgelig heller ikke holde min mund

Når det så er sagt, så synes jeg det er din kæreste der skal skrive brevet alene så det lyder som ham, og ikke som dig.

Det er den eneste måde, at komme igennem med hans holdning til det hele. Når de så har læst det, kan i jo kun afvente en reaktion. Og er de stadigvæk uforstående og ude af stand til at acceptere jeres holdninger. Så synes jeg da bare i kan tage en pause fra dem.

Mht julen, så havde vi altså ikke holdt jul sammen med kærestens forældre sådan som tingene er hos jer. Det ville jeg slet ikke spille en jul på. Og hvis de kan opføre sig ordentligt, så kommer der jo masser af jule de kommende år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Kildebakken

KaLee skriver:

Hun skal da ikke "bare bukke under" og lade svigermor fortsætte sådan som hun gør.. og undskyld, men det er sådan jeg opfatter dit indlæg - hvis jeg tager fejl så sig til..

Ja, altså der er jo flere måder at bære over på. Hvis trådstarter opfører sig ligesom moderen, så er de jo lige vidt. Når jeg siger "overbærenhed" mener jeg at hun bør sætte et panser af venlighed op, men stadig gennemføre tingene på sine egne præmisser - altså lade være med at gå ind i en diskussion, hvor svigermor sætter dagsordenen:-) 

Til trådstarter: Jeg kan godt se pointen med at din kæreste skal tage opgøret, men ud fra det du skriver er det jo nok alligevel dig, der har det største problem her og det er jo ikke i din interesse at din kæreste bliver en kastebold mellem jer to. Det lyder ikke som om svigermor kan finde ud af håndtere din konfrontation og ærlige udmelding. Din kæreste elsker formodenligt sin familie, så jeg ser bare ingen grund til at skabe yderligere splid. Derfor overbærenhed og helst før juleaften, så det ikke bliver et stort mareridt.

Det kan være du har brug for at håndtere det helt anderledes, men det er sådan jeg ville foretrække at gøre det:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.