Hvornår pakker I gaverne op???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

LauraLW

Nu har vi ikke så meget erfaring endnu, de dette bliver Vilmas første jul.

Men vi holder skiftevis hos min og min kærestes familie, og er så hos den anden familie den 25. Som udgangspunkt har jeg tænkt at Vilma skal have gaver fra min svigerfamilie når vi (i år) er der d 25. Det er til dels for at de kan opleve at hun pakker gaverne fra dem op, og til dels fordi hun alligevel er så lille, så jeg tvivler på at hun når at være med særlig længe d 24. Om det er smart eller ej, det ved vi ikke endnu, men i år gør vi sådan. Når hun bliver ældre, og hvis vi kan se at det bliver noget bøvl, så re-tænker vi det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Carina1977

Altså grunden til at vi holder en lille ekstra jul, er fordi min søn meget gerne vil det. Når han holder jul ved sin far, er det meget utraditionelt og det er Mark meget ked af. De får f.eks. ikke den traditionelle julemad, der er kun et papjuletræ, og der bliver ikke danset rundt om juletræet. Det er 3 ting som Mark savner ved julen, og derfor giver jeg ham den oplevelse 2. juledag i stedet for, da jeg synes det er synd for ham. han føler ikke han har haft jul ellers.

Anmeld

5. december 2010

Bare mig..

I min familie er stort set alle skilt, så vi holder gerne to juleaftner, først en ved min mor, fx d. 23. og så ved far d. 24. Og så omvendt året efter...

Men nu er det så sådan at mig og min kæreste skal til at holde jul sammen, og jeg skal ved hans familie i år, for første gang  Og der har jeg sagt til min familie, at jeg gerne vil have gaverne med til d. 24. for jeg synes det ville være såååå pinligt, hvis jeg ikke rigtig fik nogen fordi jeg havde pakket dem op.. Og også kedeligt, for jeg GLÆÆÆÆÆÆDER mig til gaverne.. - Lige som da man var 10 år.. Jeg kan slet ikke holde det ud, og jeg har ondt i maven flere dage før.. Så jeg bliver betegnet som et barn den dag.. Selv om de andre voksne ikke får gaver, eller så mange, så køber de alle en til mig, fordi jeg bare slet ikke kan holde det ud, og de elsker at se mig pakke dem op, og se min glæde som er ligesom børnenes  hihi... Når min datter bliver større er jeg bange for, at jeg ikke kan se udover min egen næsetip hvad angår d. 24 dec. for jeg er SÅ spændt Så herhjemme er det ikke for børnenesskyld men for min haha  

Anmeld

5. december 2010

slettet_7530

her bliver der holdt jul hver år hos os med mine forældre og svigermor, 2 juledag kommer min bror og svigerinde med alle deres unger og så holder vi jul igen, jeg synes personligt det er rart at jeg selv kan se børnens udtryk når de åbner gaverne fra os, ville synes det avr en lidt flad fornemmelse at de kom og havde åbnet gaver juleaften.

i år kan de ikek den 26 så der holder vi jul med dem den 21

Anmeld

5. december 2010

Pikku Myy

Vi tilbringer juleaften hvert andet år med min familie og hvert andet år med min mands. Denne aften åbner vi gaver til og fra dem der er tilstede. Derudover tager vi på julebesøg. Det inbefatter en tur til hver af oldemødrene (2 stk) og en tur til den del af familien, der ikke holdes jul med det pågældende år. Ved disse besøg udveksles der gaver og hygges. Nogensteder minder det lidt om en ekstra juleaften, andre steder er det mere en julefrokost.

Jeg er selv vokset op på den måde, og synes det er en helt vildt hyggelig tradition at tage rundt til familien i julen. Det er der garanteret også mange andre der alligevel gør, men måske uden udveksling af gaver. Jeg er af den holdning at gaver har en giver, og at dennes tilstedeværelse er vigtig.

Personligt synes jeg faktisk det kan være lidt overvældende/irriterende at skulle sidde juleaften og skulle se på børn der skal åbne en milliard julegaver fra mennesker der slet ikke er tilstede. Både fordi det kan tage utroligt lang tid, men også fordi jeg synes at gaverne forsvinder lidt i mylderet. Hvis jeg har trasket byen tynd for at finde lige netop den LEGO dims der er sejest indenfor det budget vi nu ligger inde med, kan jeg godt føle at det er lidt surt at barnet så også skal have en dobbelt så stor (og dermed pr definition dobbelt så sej) samme, af een der ikke er tilstede... Og hertil skal det måske nævnes at børnene i vores familier faktisk er bemærkelsesværdigt gode til at modtage gaver...

Uha, jeg har mange flere tanker omkring dette emne, men jeg tror risikoen er for stor for at det blver noget roderi, så jeg tror jeg stopper her...

Anmeld

5. december 2010

Siljesmor

Tak for svar allesammen  Det var sjovt at læse hvilke traditioner I forskellige har, og selvfølgelig er der ikke noget der er rigtigt og forkert. Hver familie har sin måde at gøre tingene på, og man gør det på den måde man synes passer lige netop til sin egen familie  Jeg kan godt følge dem der synes at det er hyggeligt at se, når folk pakker det op som man har købt netop til dem  Men for mig personligt, betyder det ikke så meget - jeg får glæden hvert 2. år og det er fint nok for mig  Rigtig glædelig jul til jer alle

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.