Hvornår pakker I gaverne op???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Mette 28

Valle81 skriver:

Det er da også langt det nemmeste:0)

Synes ofte at de voksne om julen bliver frygtelig egoistiske og glemmer hvor forvirrende det kan være og at magien ved Juleaften ( i ental) kan forsvinde lidt.

Der har jeg så en helt anden holdning og jeg er nu ikke egoistisk, men min søn synes det er helt fantastisk at han får sine gaver fra morfar den 23 hvor vi holder jul hos ham, og så får han set glæden i at give sine børnebørn de gaver de har ønsket sig, og som han selv har købt. Holder altid jul hos min mor sammen med mandens familie og min søn skal absolut ikke gå glip af at holde jul med sin morfar. 

Jeg er selv skilsmisse barn og har holdt skiftevis hos min mor og far og den vi ikke var hos den 24 var vi hos den 23 hvor vi fik gaverne fra dem, og de var heller ikke egoistiske eller tog glæden fra os af, tværtimod, har elsket at holde jul på den måde.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Rosa

Vi har altid holdt en ekstra juleaften med min mor hvis vi skulle være andre steder d.24.

Anmeld

5. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her holdes der kun en jul og det er den 24/12 og der får børnene gaver fra alle. Vi har mulighed for, at bytte inden juleaften.

Personligt er jeg mod, at man holder juleaften flere gange og at børnene får gaver fordelt over flere dage.

Kh.

Katja

Anmeld

5. december 2010

Lullaby

Den 24 fra alle

Anmeld

5. december 2010

blomst84

Vi pakker kun gaver op den 24/12

Anmeld

5. december 2010

Mormilla

Vi åbner alle pakker juleaften. Det synes jeg er det nemmeste og så er der jo kun juleaften d.24 ikke d.25...

Anmeld

5. december 2010

Mira0911

Gaverne bliver åbnet d. 24. December og sådan foregår det løbende hele dagen, da der sikkert er mange gaver til Julie... 

Anmeld

5. december 2010

M&F&C

Den 24. Uanset hvor vi har været... man skiftes jo til at være her og der! Og personligt tror jeg, at hvis jeg skulle huske at medbringe pakker hist og pist efter den 24. ville jeg blive skør .... julen er for mit vedkommende omme når gaverne er pakket op og der er blevet hygget, og julefrokosterne den 25. og 26. er veloverstået

Kan godt se det er mange pakker på en aften - især for Frederikke .... men der er intet brok, det er jo hyggeligt. Og sidste år var hun vågen til midnat, uden det mindste brok. Da pakkerne var pakket op, så fik hun sutten og nussekluden, tullede rundt og kiggede lidt på sagerne og gik kold i mine arme Skøøøn aften!

Anmeld

5. december 2010

Carina1977

Vi pakker selvfølgelig gaverne op juleaften

Mark skal holde jul sammen med sin far i år, men så holder jeg en lille ekstra jul 2. juledag, hvor Mark får sine gaver herhjemme. Den gave han selv har lavet til mig ovre i klubben, åbner jeg så også først den dag, da jeg ved det er så vigtigt for ham, at se mig åbne gaven.

Men ellers så bliver alle gaver åbnet d. 24. december

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Siljesmor skriver:

Ja, vil bare høre hvornår I forskellige pakker gaver op fra div. familiemedlemmer.... Altså vi holder jul hvert 2. år hos henholdsvis mine og mandens forældre.. Når vi holder hos mine forældre, får vi ikke gaverne fra svigerfamilien med, da de vil have at vi åbner dem når vi mødes til julefrokost 1. juledag, men mine forældre giver os altid gaverne med fra dem af, når vi holder jul hos svigerfamilien, og det er jeg personligt også selv mest tilhænger af.. Synes det der med at åbne pakker flere dage i træk er helt galt... Juleaften er den 24. december - hverken mere eller mindre  Og meningen med at man skiftes til at holde jul hos de forskellige, er jo ligesom også for at de alle, skal have mulighed for at se glæden i ungernes øjne, når de pakker alle gaverne op.. Men mine forældre for aldrig mulighed for at se når ungerne pakker gaver op fra svigerfamilien side, for disse gaver ender jo aldrig under træet hos mine forældre.... Jeg ved godt at der kan være mange gaver den 24. december, og nogle forældre synes at det er for meget osv. men jeg synes personligt selv at julegaver hører under juletræet den 24 december  

Nu snakker jeg "hele" familier som ikke har skillesmisse-børn osv. for selvfølgelig kan jeg godt forstå at tingene ser anderledes ud for disse familier

Men hvad gør I andre - holder I også "flere juleaftener" på trods af at I ikke har skillesmissebørn/delebørn, men bare jeres mand og fælles barn/børn??

I vores familie, bliver ingen ting pakket op før selve juleaften.
Selvfølgelig, hvis nogen er bagud med gaverne, så er det noget andet, men ellers nej.
Juleaften it is.
Og gaverne pakkes ud en af gangen, mendens vi andre ser til.
Det er gerne et af børnene, der finder en gave, læser op hvem den er til, eller får en voksen til at hjælpe sig, og så bliver gaven overrakt til den pågældende. Herefter sidder vi alle sammen og nyder øjeblikket, medens gaven åbnes.
På den måde trækkes glæden og spændingen ud for os alle, aftenen varer tit til langt ud på natten inden vi er færdige, og imens snakker og hygger vi.
Undervejs holder vi en pause, når lysene på træet er ved at brænde ned, så sidder vi og ser dem brænde helt ned og de laver nogle fantastiske skygger på vægge og loft...hvis man altså ikke har noget andet lys tændt.
Når det sidste lille lys er brændt ud, tændes der almindeligt lys og stairinlys i stuen, og så fortsætter vi gaveudpakningen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.