Hvornår pakker I gaverne op???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.472 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. december 2010

Siljesmor

Ja, vil bare høre hvornår I forskellige pakker gaver op fra div. familiemedlemmer.... Altså vi holder jul hvert 2. år hos henholdsvis mine og mandens forældre.. Når vi holder hos mine forældre, får vi ikke gaverne fra svigerfamilien med, da de vil have at vi åbner dem når vi mødes til julefrokost 1. juledag, men mine forældre giver os altid gaverne med fra dem af, når vi holder jul hos svigerfamilien, og det er jeg personligt også selv mest tilhænger af.. Synes det der med at åbne pakker flere dage i træk er helt galt... Juleaften er den 24. december - hverken mere eller mindre  Og meningen med at man skiftes til at holde jul hos de forskellige, er jo ligesom også for at de alle, skal have mulighed for at se glæden i ungernes øjne, når de pakker alle gaverne op.. Men mine forældre for aldrig mulighed for at se når ungerne pakker gaver op fra svigerfamilien side, for disse gaver ender jo aldrig under træet hos mine forældre.... Jeg ved godt at der kan være mange gaver den 24. december, og nogle forældre synes at det er for meget osv. men jeg synes personligt selv at julegaver hører under juletræet den 24 december  

Nu snakker jeg "hele" familier som ikke har skillesmisse-børn osv. for selvfølgelig kan jeg godt forstå at tingene ser anderledes ud for disse familier

Men hvad gør I andre - holder I også "flere juleaftener" på trods af at I ikke har skillesmissebørn/delebørn, men bare jeres mand og fælles barn/børn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Jetjen

Altså vi venter som regel, men det er nu mest fordi vi bor så langt væk fra vores familier, at der som regel ikke e mulighed for at aflevere dem inden. Havde vi den mulighed tror jeg nu nok vi ville få dem til juleaften, som du også foretrækker. Vil give dig helt ret i, det er det bedste.

Anmeld

5. december 2010

Siljesmor

Nå ja, må hellere tilføje at vi har rig mulighed for at nå og bytte gaver med hinanden inden jul. Jeg har fødselsdag den 19. dec og min datter den 23. dec. så vi ses som regel i forbindelse med det  

Anmeld

5. december 2010

Valle81

Siljesmor skriver:

Ja, vil bare høre hvornår I forskellige pakker gaver op fra div. familiemedlemmer.... Altså vi holder jul hvert 2. år hos henholdsvis mine og mandens forældre.. Når vi holder hos mine forældre, får vi ikke gaverne fra svigerfamilien med, da de vil have at vi åbner dem når vi mødes til julefrokost 1. juledag, men mine forældre giver os altid gaverne med fra dem af, når vi holder jul hos svigerfamilien, og det er jeg personligt også selv mest tilhænger af.. Synes det der med at åbne pakker flere dage i træk er helt galt... Juleaften er den 24. december - hverken mere eller mindre  Og meningen med at man skiftes til at holde jul hos de forskellige, er jo ligesom også for at de alle, skal have mulighed for at se glæden i ungernes øjne, når de pakker alle gaverne op.. Men mine forældre for aldrig mulighed for at se når ungerne pakker gaver op fra svigerfamilien side, for disse gaver ender jo aldrig under træet hos mine forældre.... Jeg ved godt at der kan være mange gaver den 24. december, og nogle forældre synes at det er for meget osv. men jeg synes personligt selv at julegaver hører under juletræet den 24 december  

Nu snakker jeg "hele" familier som ikke har skillesmisse-børn osv. for selvfølgelig kan jeg godt forstå at tingene ser anderledes ud for disse familier

Men hvad gør I andre - holder I også "flere juleaftener" på trods af at I ikke har skillesmissebørn/delebørn, men bare jeres mand og fælles barn/børn??

Godmorgen:0)

Her er der en juleaften trods delebørn og ingen aftale om at vi holder jul det ene år der eller der:0) Vi tager ikke hensyn til "de voksnes" behov men kun børnenes og hos os mener vi at det er, at der kun er en jul og det er der man får alle gaver osv.

Så her er det meget simpelt:0)

Knus

Anmeld

5. december 2010

Siljesmor

Valle81 skriver:

Godmorgen:0)

Her er der en juleaften trods delebørn og ingen aftale om at vi holder jul det ene år der eller der:0) Vi tager ikke hensyn til "de voksnes" behov men kun børnenes og hos os mener vi at det er, at der kun er en jul og det er der man får alle gaver osv.

Så her er det meget simpelt:0)

Knus

Ligesom jeg ville ønske, at vi kunne gøre det  

Anmeld

5. december 2010

Valle81

Siljesmor skriver:

Ligesom jeg ville ønske, at vi kunne gøre det  

Det er da også langt det nemmeste:0)

Synes ofte at de voksne om julen bliver frygtelig egoistiske og glemmer hvor forvirrende det kan være og at magien ved Juleaften ( i ental) kan forsvinde lidt.

Anmeld

5. december 2010

Siljesmor

Valle81 skriver:

Det er da også langt det nemmeste:0)

Synes ofte at de voksne om julen bliver frygtelig egoistiske og glemmer hvor forvirrende det kan være og at magien ved Juleaften ( i ental) kan forsvinde lidt.

Ej, det var næsten mine ord til min kære mand. Han kan jo ikke lide at sige noget til sin familie..... Synes det hele mister lidt af glansen, når det skal deles sådan ud på flere dage

Anmeld

5. december 2010

NinaNymannMadsen

Sidste år holdte vi sammen med kenneths familie ìg uår holder vi med min. Men vi bytter gaver lidt før og alle gaver bliver åbnet den 24 dec. Undtagen dem fra min mors onkel og hans mand og min oldemor da vi ikk ser dem før julefeokosten den 25 december. Men det er som regl også kun Asta der får gaver der.
Det er første gang vi holder jul i vores lejlighed så er spændt på hvordan det hele skal gå.

Anmeld

5. december 2010

Siljesmor

Det lyder også som den helt rigtige måde at gøre det på - altså efter mit hoved rigtige måde hi hi hi Det bliver sjovt at I skal holde det selv  For 2 år siden var min familie herhjemme da pladsen hos mine forældre var lidt trang, og det var bare super super hyggeligt   Og dejligt at prøve at være vært ved en juleaften  

Anmeld

5. december 2010

Diana...

Her pakker vi gaver op når vi har spist aftens mad så børnene kan nå og være med. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.