Overvægt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
30 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Mka

Hej piger.

Hvad siger i, er overvægt arveligt?

Jeg havde idag en diskution med en kollega om overvægt. Og hun blev meget sur fordi jeg ikke har samme mening som hende.

Jeg mener ikke at overvægt er arveligt. Selvfølgelig kan man have store knogler eller have dårligt stofskifte.

Men altså det er ikke en debat som skal opfattes negativt, eller snakkes dårligt om overvægtige, vil bare lige høre hvad i mener.

God jul  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

B&J

ja godt spørgsmål for jeg ved endelig ikke om det er arveligt men tror mere det er hvordan man lære hvad man putter i munden på ens barn og hvordan man bakker dem op til af dyrke motion og om man kommer fra et hjem hvor der er pysiske problemer staves?? så endelig vil jeg sige nej tror det er mere det liger i en familie kan være glad for mad og det udnytter man også til af give sine børn og man ikke bakker dem op i af dyrke motion

og god jul til dig

Anmeld

3. december 2010

Margorie

Nej. Overvægtige børn med overvægtige forældre er jo oftes overvægtige fordi når mor og far spiser forkert kost spiser deres børn jo automatisk den samme kost og så bliver de også overvægtige..

Anmeld

3. december 2010

twinny

Jeg har set flere programmer med overvægtige... og de læger, samt træner og andre siger at overvæg ikke er arveligt....  

Anmeld

3. december 2010

Mka

Margorie skriver:

Nej. Overvægtige børn med overvægtige forældre er jo oftes overvægtige fordi når mor og far spiser forkert kost spiser deres børn jo automatisk den samme kost og så bliver de også overvægtige..

Præcis det er lige hvad jeg mener, men min kollega blev virkellig sur på mig, over jeg havde den holdning.

Anmeld

3. december 2010

Mka

Baby-støv skriver:

Jeg har set flere programmer med overvægtige... og de læger, samt træner og andre siger at overvæg ikke er arveligt....  

Dejligt at høre, så jeg rigtig glad for at jeg holdte fast på min mening

Anmeld

3. december 2010

Mka

B&J skriver:

ja godt spørgsmål for jeg ved endelig ikke om det er arveligt men tror mere det er hvordan man lære hvad man putter i munden på ens barn og hvordan man bakker dem op til af dyrke motion og om man kommer fra et hjem hvor der er pysiske problemer staves?? så endelig vil jeg sige nej tror det er mere det liger i en familie kan være glad for mad og det udnytter man også til af give sine børn og man ikke bakker dem op i af dyrke motion

og god jul til dig

Ja der er nemlig mange ting der kan spille ind når man snakker overvægt

Anmeld

3. december 2010

twinny

Mka skriver:

Præcis det er lige hvad jeg mener, men min kollega blev virkellig sur på mig, over jeg havde den holdning.

Sig til din kollega, at ham/hende skal se de programmer i tv, hvor de skal tabe sig.... De siger alle sammen, at det ikk er arveligt...

Anmeld

3. december 2010

Vingummien

Mka skriver:

Hej piger.

Jeg havde idag en diskution med en kollega om overvægt. Og hun blev meget sur fordi jeg ikke har samme mening som hende.

Jeg mener ikke at overvægt er arveligt. Selvfølgelig kan man have store knogler eller have dårligt stofskifte.

Men altså det er ikke en debat som skal opfattes negativt, eller snakkes dårligt om overvægtige, vil bare lige høre hvad i mener.

God jul  

Må vel på en måde høre under social arv ? bare en tanke. For kraftige forældre giver det jo tit videre til deres børn

Anmeld

3. december 2010

slettet_7530

Mka skriver:

Hej piger.

God jul  

Jo fedme ligger i generne.

men i allehøjeste grad også i den sociale arv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.