Job på grønland... Ville i slå til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Hasselnødden

Sujan skriver:

Ja jeg har fået et jobtilbud på Grønland.. Intet er sikkert endnu, men skal til møde med et firma mandag omkring det hele og det lyder til jeg kan få jobbet hvis jeg vil have det..

Jeg er nyuddannet og står lige nu uden job. Jobbet i grønland er et rigtig godt job og er det jeg er uddannet som... Så selve jobbet er rigtig godt.

Men kender intet til grønland.. Er der evt. Nogle herinde fra der kender lidt til Grønland vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

Men hvor er der dog meget at tænke over.
Skal væk fra familien og alt man kender, men samtidig er det en kæmpe oplevelse og en mulighed man nok ikke lige får igen.
Min kæreste vil gerne tage med og bo der sammen med mig. Altså hvis jeg siger ja til jobbet tænker vi noget med at jeg tager derop alene i 2-3 mdr. For at se om det er noget.. Og hvis jeg synes det er godt kommet kæresten så efterfølgende.
Vi har ingen børn endnu men ønsker det meget.. Vi skulle starte i barnløshedsbehandling i januar. Men det bliver så ikke til noget hvis vi tager afsted.

Vi har to hunde som vi vil undersøge om vi evt. Kan tage med. Derudover har vi et hus, men det kan vi evt. Leje ud til min søster.

Men ja, ville i tage chancen? Og evt. Udskyde projekt baby et par år? (er 25 år)
Og hvad skal man undersøge/tage stilling til/ være opmærksom på????

JA! Helt klart hvis jeg skulle vælge som at stå i dine sko. Din kæreste vil gerne med, I har endnu ingen baby - luften er anderledes deroppe, så måske nye omgivelser vil bære frugt og I skal jo holde hinanden varme alligevel  Jeres hunde må gerne komme med, så længe det er på sydsiden.

Her er en attest, der skal udfyldes:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/NR/rdonlyres/BF5435B8-A4F9-4D4B-8056-6F4322E447C2/0/fvd010.pdf

http://www.netdyredoktor.dk/sw15691.asp om indførsel af hunde efter grønlandske regler