Job på grønland... Ville i slå til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Sujan

CamillaValby skriver:

Hihi nej nej det indtryk har jeg heller ikke af dig

Sætter selv mine dyr før mig selv, så jeg taler meget for dyrsrettigheder

Ja det kender jeg godt... Er også det jeg frygter lige nu. At man ikke kan få den med.. Ville nok ikke kunne magte det uden dem.

Og så er jeg frivillig hos kattens værn så går også meget ind for dyrerettigheder o.s.v

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

slettet_7530

Sujan skriver:

Ja jeg har fået et jobtilbud på Grønland.. Intet er sikkert endnu, men skal til møde med et firma mandag omkring det hele og det lyder til jeg kan få jobbet hvis jeg vil have det..

Jeg er nyuddannet og står lige nu uden job. Jobbet i grønland er et rigtig godt job og er det jeg er uddannet som... Så selve jobbet er rigtig godt.

Men kender intet til grønland.. Er der evt. Nogle herinde fra der kender lidt til Grønland vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

Men hvor er der dog meget at tænke over.
Skal væk fra familien og alt man kender, men samtidig er det en kæmpe oplevelse og en mulighed man nok ikke lige får igen.
Min kæreste vil gerne tage med og bo der sammen med mig. Altså hvis jeg siger ja til jobbet tænker vi noget med at jeg tager derop alene i 2-3 mdr. For at se om det er noget.. Og hvis jeg synes det er godt kommet kæresten så efterfølgende.
Vi har ingen børn endnu men ønsker det meget.. Vi skulle starte i barnløshedsbehandling i januar. Men det bliver så ikke til noget hvis vi tager afsted.

Vi har to hunde som vi vil undersøge om vi evt. Kan tage med. Derudover har vi et hus, men det kan vi evt. Leje ud til min søster.

Men ja, ville i tage chancen? Og evt. Udskyde projekt baby et par år? (er 25 år)
Og hvad skal man undersøge/tage stilling til/ være opmærksom på????

Hvis jeg ingen børn havde ja så havde jeg ingen betænkeligheder overhovdet, en rigtig god erfaring rigere både på livet men også rent jobmæssigt.

Jeg ville springe ud i det.

Anmeld

3. december 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg tror at hundene skal i kærentene i 6 måneder inden de må komme ind i Grønland, sådan er det vist hvis man skal hae hunde med til færøerne

Anmeld

3. december 2010

Sujan

Angående det med hundene har jeg fundet dette...

Der står intet om karatæne... der står bare at man skal have en tilladelse... om den er svær at få ved jeg dog ikke.

http://www.netdyredoktor.dk/sw15691.asp

Anmeld

3. december 2010

Lone Jakobsen

da jeg så din overskrift, var jeg parat til at stemme Nej med det samme.

men så læste jeg nærmere, og svarede Ja. det er en spændende udfordring, du brænder for det, og hvor må det være en fantastisk oplevelse.

jeg har selv planer om en tur derop engang. 2 af mine drenge er halvt grønlænder, så jeg ville gerne give dem en oplevelse af "deres rødder" men det bliver først når de er noget ældre.

Anmeld

3. december 2010

Mille83

In a heartbeat...

Det skulle man ikke tilbyde mig en gang, jeg ville sige STORT ja og overtale mand og baby....For hulen da....!

Jeg har boet i Nuuk i 5 år, gået i folkeskole deroppe, min far fik arbejde da jeg var 7 år også flyttede vi derop, det var KUNfor 2 år, MEN der gik 5 før vi ramte Danmark igen..

Det er meget normalt man laver 2 års kontrakter og også meget normalt at man ikke vil hjem efter 2 år...

Jeg kan kun sige DO IT DO IT DO IT! - og inviter endelig mig op når i har fundet jer til rette....Hehe

Anmeld

3. december 2010

Lullaby

Vi tager til Grønland om et par år inden vi skal til at købe hus. Et års tid vil vi være der. Jeg er for meget et DK menneske til at være der længere men det skal da prøves

Anmeld

7. december 2010

Sujan

Så har jeg været til samtale.. Det gik super godt.

Vi er 2-3 kandidater så nu må jeg se om jeg bliver valgt.

Ellers skal man kunne rejse i januar.. Puha det er snart

Anmeld

7. december 2010

DK

Sujan skriver:

Så har jeg været til samtale.. Det gik super godt.

Vi er 2-3 kandidater så nu må jeg se om jeg bliver valgt.

Ellers skal man kunne rejse i januar.. Puha det er snart

Ejj hvor er det vildt!!

Jeg er godt nok spændt på dine vegne!

Anmeld

7. december 2010

NLME<3

Hej  Min storebror arbejder på grønland, og har gjort det siden han blev uddannet for 1½ år siden, og han ELSKER det, han savner os meget, men vi er ikke længere end et opkald væk. det er så flot, de billeder han sender, ligner postkort  Prøv det, der er jo ikke andet for end du kan flytte hjem, hvis det ikke er noget for dig, og hvis din søster vil leje huset, og ikke skal til at sælge, er det jo endnu bedre

Kram fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.