Job på grønland... Ville i slå til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i tage chancen og flytte til Grønland, hvis i fik tilbudt et godt job

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.889 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Sujan

Ja jeg har fået et jobtilbud på Grønland.. Intet er sikkert endnu, men skal til møde med et firma mandag omkring det hele og det lyder til jeg kan få jobbet hvis jeg vil have det..

Jeg er nyuddannet og står lige nu uden job. Jobbet i grønland er et rigtig godt job og er det jeg er uddannet som... Så selve jobbet er rigtig godt.

Men kender intet til grønland.. Er der evt. Nogle herinde fra der kender lidt til Grønland vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

Men hvor er der dog meget at tænke over.
Skal væk fra familien og alt man kender, men samtidig er det en kæmpe oplevelse og en mulighed man nok ikke lige får igen.
Min kæreste vil gerne tage med og bo der sammen med mig. Altså hvis jeg siger ja til jobbet tænker vi noget med at jeg tager derop alene i 2-3 mdr. For at se om det er noget.. Og hvis jeg synes det er godt kommet kæresten så efterfølgende.
Vi har ingen børn endnu men ønsker det meget.. Vi skulle starte i barnløshedsbehandling i januar. Men det bliver så ikke til noget hvis vi tager afsted.

Vi har to hunde som vi vil undersøge om vi evt. Kan tage med. Derudover har vi et hus, men det kan vi evt. Leje ud til min søster.

Men ja, ville i tage chancen? Og evt. Udskyde projekt baby et par år? (er 25 år)
Og hvad skal man undersøge/tage stilling til/ være opmærksom på????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Jyden

Spring ud og oplev eventyret!! Der er masser af tid til at blive familien DK med børn et par år længere ude i fremtiden, når du kun er 25 år.

Anmeld

3. december 2010

dorthemus

Åh det gad Jeg godt!!!! Spring ud i det og nyd at du får denne fantastiske mulighed

Anmeld

3. december 2010

Sujan

Jyden skriver:

Spring ud og oplev eventyret!! Der er masser af tid til at blive familien DK med børn et par år længere ude i fremtiden, når du kun er 25 år.

Ja er også det jeg tænker.. Vi har prøvet at få børn i halvandet år nu .. Og måske er det her meningen med jeg ikke bliver gravid.. Fordi jeg simpelthen skal ud og opleve noget og fokusere på mig selv.

Men ih der er da mange tanker der køre rundt i hovedet.

Anmeld

3. december 2010

Vial

Jaaaahhh!

Det er så skønt på Grønland.

Meeen man må ikke have hunde deroppe, så du kan nok ikke få dine med. Lyder åndsvagt, men det er kun til erhverv.

Skal det være i Nuuk? Eller i en af de andre byer?

Hvad er du uddannet som?

Anmeld

3. december 2010

Sujan

KaMa skriver:

Jaaaahhh!

Det er så skønt på Grønland.

Meeen man må ikke have hunde deroppe, så du kan nok ikke få dine med. Lyder åndsvagt, men det er kun til erhverv.

Skal det være i Nuuk? Eller i en af de andre byer?

Hvad er du uddannet som?

Nå okay vidste ikke det med hundene... Læste bare på en dyrlæge hjemmeside hvilke vaccinationer de skal have... Nå men det må jeg jo finde ud af.

Ja det er i Nuuk.. Jeg er bankuddannet og har søgt en masse job uden held den sidste måned.

Jobbet er meget lærerigt for mig. Det er som backoffice for erhvervs afdelingen.

Hvor længe har du været på Grønland og i hvilken forbindelse?

Anmeld

3. december 2010

Vial

Sujan skriver:

Nå okay vidste ikke det med hundene... Læste bare på en dyrlæge hjemmeside hvilke vaccinationer de skal have... Nå men det må jeg jo finde ud af.

Ja det er i Nuuk.. Jeg er bankuddannet og har søgt en masse job uden held den sidste måned.

Jobbet er meget lærerigt for mig. Det er som backoffice for erhvervs afdelingen.

Hvor længe har du været på Grønland og i hvilken forbindelse?

Jeg har kun besøgt en veninde deroppe. Hun er grønlænder. Har arbejdet i politiet, hvor mange tog derop i løbet af deres karriere. Deruodver har jeg haft en kæreste, som var udstationeret deroppe.

Det er et smukt sted, dejlige mennesker. Der er dog en tendens til at danskerne holder sammen, da grønlændere kan have en lidt speciel måde at være sammen på (læs: druk, gråd og gevær.. ). Der er dog masser af ordenlge grønlændere, men som sagt, danskerne holder meget sammen deroppe.

Måske man kan få dispensation til at have hunde. Måske er det også anerledes i Nuuk. Der går en grænse tværs over Grønland, hvor man på nordsiden kun må have ægte slædehunde.

Anmeld

3. december 2010

CamillaValby

Jeg kender flere som har arbejdet på grønland og kender en der er der nu.

Alle sammen siger at det er sååååååå smukt, men at der er en meget mærkelig stemning, de havde svært ved at forklare det. Plus så sagde de at mange af dem var nogle drukbolte. Jeg har ikke selv været der, så jeg ved det ikke

MEN MEN MEN hvis ikke noget familie evt. din søster ville passe hundene, ville jeg slet ikke tage afsted. Da man i mine øjne ikke syntes at man kan smide dyr til side, fordi de kommer i vejen for evt. planer.

Håber at du finder ud af det

Anmeld

3. december 2010

Sujan

CamillaValby skriver:

Jeg kender flere som har arbejdet på grønland og kender en der er der nu.

Alle sammen siger at det er sååååååå smukt, men at der er en meget mærkelig stemning, de havde svært ved at forklare det. Plus så sagde de at mange af dem var nogle drukbolte. Jeg har ikke selv været der, så jeg ved det ikke

MEN MEN MEN hvis ikke noget familie evt. din søster ville passe hundene, ville jeg slet ikke tage afsted. Da man i mine øjne ikke syntes at man kan smide dyr til side, fordi de kommer i vejen for evt. planer.

Håber at du finder ud af det

Bare rolig.. Mine hunde er mine børn. Så kunne ikke finde på at smide dem til side pga. Det. Så enten skal de med eller passes.

Anmeld

3. december 2010

CamillaValby

Sujan skriver:

Bare rolig.. Mine hunde er mine børn. Så kunne ikke finde på at smide dem til side pga. Det. Så enten skal de med eller passes.

Hihi nej nej det indtryk har jeg heller ikke af dig

Sætter selv mine dyr før mig selv, så jeg taler meget for dyrsrettigheder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.