MarianneSonne skriver:
ahhh...det glemte jeg at linke til. http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=65
Og ja, min pointe er netop at fattigdom er meget relativ, og oplevelsen af fattigdom også meget afhængig af hvilke ønsker man mener man har ret til at have.
Jeg købte for et halvt års tid siden et nummer af "Hus forbi", hvor der var de første 8 sider om folk der lever i fattigdom - der var bla. skildret hjemløse, enlige mødre, flygtninge osv.
Jeg blev ret forarget over artiklen, da jeg på daværende tidspunkt selv var studerende og indkomsten hed SU....
Her blev skildret mennesker der havde mellem 4 og 6000 kr til rådighed hver måned, hvilket blev betragtet som fattigdom.
Her sad jeg med min dobbelt SU = 7000 kr om måneden. (daværende) enlig forsørger og fik boligstøtte mm. men absolut ikke et rådighedsbeløb der kom over 2000 kr om måneden.
Det forarger mig stadig, at offentlige ydelser bliver betragtet som fattigdoms beløb....
Tvært imod, er min mening at disse ydelser ligger på det tre, nogle gange fire dobbelte af en enkelt SU.....
Kort og godt, er min mening at det handler om, hvordan man bruger og prioriterer de økonomiske ressourcer man har!
Og er lidt træt af at høre på, at det er synd for folk på kontanthjælp osv.
Jeg var selv på kontanthjælp som enlig forsørger, før jeg i sin tid gik igang med min uddannelse.... Indtil nu, hvor jeg er færdig med min uddannelse og har (er på barsel nu) fast job på 37 timer ugentlig og dermed også en løn der er derefter, har jeg ikke haft så mange penge , som jeg havde da jeg var på kontanthjælp!
Anmeld