Der kan man bare se? Jeg er fattig! Vidste det ikke selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.464 visninger
40 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Mi

Jeg så Debatten i går på DR2 om fattigdom i Danmark, og blev nysgerrig på hvornår man egentlig er fattig. Jeg fandt denne artikel som har et skema for hvornår man er fattig, alt afhængig af hvor mange der er i husstanden.

Og jeg er fattig  Det anede jeg faktisk ikke selv. Føler mig nu heller ikke speciel fattig  Men jeg arbejder jo ikke, så vi lever af min mands løn, som ikke er vanvittig høj. Må nok konkludere at det ikke er så slemt at være fattig så  Ikke for mig i hvert fald. Der er jo også grader af fattigdom.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Nalle

Hvad er det for et skema?

Så længe man har det godt, kan det vel også være lige meget hvad " statestikkerne ( staves ) siger, hvis man ikke har behov for flere penge

Anmeld

3. december 2010

betski

MarianneSonne skriver:

Jeg så Debatten i går på DR2 om fattigdom i Danmark, og blev nysgerrig på hvornår man egentlig er fattig. Jeg fandt denne artikel som har et skema for hvornår man er fattig, alt afhængig af hvor mange der er i husstanden.

Og jeg er fattig  Det anede jeg faktisk ikke selv. Føler mig nu heller ikke speciel fattig  Men jeg arbejder jo ikke, så vi lever af min mands løn, som ikke er vanvittig høj. Må nok konkludere at det ikke er så slemt at være fattig så  Ikke for mig i hvert fald. Der er jo også grader af fattigdom.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hvornår er man fattig?

Anmeld

3. december 2010

Mi

Nalle skriver:

Hvad er det for et skema?

Så længe man har det godt, kan det vel også være lige meget hvad " statestikkerne ( staves ) siger, hvis man ikke har behov for flere penge

ahhh...det glemte jeg at linke til. http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=65

Og ja, min pointe er netop at fattigdom er meget relativ, og oplevelsen af fattigdom også meget afhængig af hvilke ønsker man mener man har ret til at have.

Anmeld

3. december 2010

Mi

duddi. skriver:

Hvornår er man fattig?

Sorry, glemte at linke.

http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=65

Anmeld

3. december 2010

Maise

hmm er vi så rige?? vi tjener tilsammen ca 650.000 om året og er 3 pers. føler mig sgu ikke spseciel rig.

Anmeld

3. december 2010

Mi

Maise skriver:

hmm er vi så rige?? vi tjener tilsammen ca 650.000 om året og er 3 pers. føler mig sgu ikke spseciel rig.

Rigdom er jo et relativt begreb, men fattige er i jo så ikke  Vi tjener under det halve og er 5 pers

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

3. december 2010

Maise

MarianneSonne skriver:

Rigdom er jo et relativt begreb, men fattige er i jo så ikke  Vi tjener under det halve og er 5 pers

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ja det er nemlig som du siger hvordan man definere fattig og rig. Jeg føler mig bestemt ikke fattig, men heller ikke rig. men jeg er glad og tilfreds og vi er sunde og friske, så kan man jo ikke forlange mere. så er det op til en selv at få noget ud af livet.

Anmeld

3. december 2010

serinasmor

hmmm ... tæller børnepenge egentlig som en indkomst?

Anmeld

3. december 2010

Mi

Maise skriver:

Ja det er nemlig som du siger hvordan man definere fattig og rig. Jeg føler mig bestemt ikke fattig, men heller ikke rig. men jeg er glad og tilfreds og vi er sunde og friske, så kan man jo ikke forlange mere. så er det op til en selv at få noget ud af livet.

"Fattig" udadtil, Rig indeni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.