Der kan man bare se? Jeg er fattig! Vidste det ikke selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Maise

MarianneSonne skriver:

"Fattig" udadtil, Rig indeni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Mi

serinasmor skriver:

hmmm ... tæller børnepenge egentlig som en indkomst?

Det tror/håber jeg de gør.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

3. december 2010

Maja_4000

Vi er også fattige så .. Synes nu ellers det går meget fint :b

Anmeld

3. december 2010

Kats

MarianneSonne skriver:

"Fattig" udadtil, Rig indeni

God indstilling

Anmeld

3. december 2010

Mi

Maja_4000 skriver:

Vi er også fattige så .. Synes nu ellers det går meget fint :b

Anmeld

3. december 2010

serinasmor

MarianneSonne skriver:

Det tror/håber jeg de gør.

Marianne

www.stjerneleg.dk

slog det op på borger dk .... det gør det ikke!!!  i hvert fald ikke i forbilndelse med anden støtte fra det offentlige så som fripladstilskud og andet i den dur ...

kan så hermed oplyse at en familie på 3 hvor mor og far er studerende på SU er under fattigdomsgrænsen ...  og så vil de til at pille ved SUen ..

Anmeld

3. december 2010

MariaJ

Jeg tror også det afhænger meget af hvilke ressourcer man har fået skrabet sammen før man blev "fattig", om man har været fattig altid og det ikke ser ud til at ændre sig, eller om man "bare" er fattig i en periode.

og ikke mindst hvilket rådighedsbeløb man har...

En familie med en god løn men et dyrt hus kan jo sagtens være fattigere i hverdagen end en familie med en lav indkomst, men billig husleje (eller andre faste udgifter).

Anmeld

3. december 2010

Mi

MariaJ skriver:

Jeg tror også det afhænger meget af hvilke ressourcer man har fået skrabet sammen før man blev "fattig", om man har været fattig altid og det ikke ser ud til at ændre sig, eller om man "bare" er fattig i en periode.

og ikke mindst hvilket rådighedsbeløb man har...

En familie med en god løn men et dyrt hus kan jo sagtens være fattigere i hverdagen end en familie med en lav indkomst, men billig husleje (eller andre faste udgifter).

Nemlig. Følelsen af hvor mange penge man har hænger jo nøje sammen med hvilke udgifter man har og hvilke ønsker man har for forbruget.

Anmeld

3. december 2010

Mi

Jeg læste lige en anden dif. af hvornår man er fattig. Hvis man tjener mindre en 50% eller 60% af gennemsnitslønnen. Der er uenighed om det skal være 50 eller 60% og gennemsnitslønnen i Danmark sidste år var 250.000kr pr person. Så er vi heldigvis ikke fattige alligevel

Den def tager ikke hensyn til om der er børn eller hvor mange, ikke så vidt jeg kan se i hvert fald.

Så måske er i ikke fattige alligevel

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

3. december 2010

MariaJ

MarianneSonne skriver:

Nemlig. Følelsen af hvor mange penge man har hænger jo nøje sammen med hvilke udgifter man har og hvilke ønsker man har for forbruget.

Helt klart!

Jeg har været "fattig" i mange år som studerende, men det var jo en slags relativ fattigdom, fordi man jo også var indstillet på at leve småt i nogle år, og det jo også var en periode af livet, der går over. Når det er sagt, er jeg da glad for ikke længere at være i en situation, hvor det at skulle have nyt dæk på min cykel kan vælte hele månedens budget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.