Line1987 skriver:
Jeg har læst en artikel engang om hvordan mænd og kvinder husker forskelligt.
Mænd husker ca 5 ting ved en person, fx "sort hår, høj, tynd, bleg, skæve tænder"
Hvis så den person pludselig får lavet krøller/blir klippet/får briller eller andet, så kan manden godt registrere at der er sket en forandring, men har utrolig svært ved at finde ud af hvordan, da hjernen kun registrerer de der 5-6 ting.
Der er selvfølgelig forskel på mænd og der er også nogle personer, man husker bedre end andre. Men som udgangspunkt er det sjældent at mænd registrerer øjenfarve med mindre de fx er virkelig virkelig blå, så man lægger meget mærke til dem.
Så NEJ, jeg ville IK blive skuffet hvis min kæreste ikke vidste hvilken øjenfarve jeg havde
nu har vi helt tilfældigvis begge to tre-farvede øjne (blå/grønne/brune striber) så det har vi snakket lidt om og synes er sjovt, men trods det, hvis jeg spørger ham med lukkede øjne ville han ikke kunne svar
Men jeg ved han elsker mig og så husker han så meget andet og det er det vigtigste
Tusind tak for dit svar. det var da noget man ku tænke over.
det er lidt sjovt, det der med at hvis der er sket en forandring kan de godt se det, men hvad det er, den er lidt sværere.