Kender i øjenfarven på jeres kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

bare et lille undrende spørgsmål. igår der sidder manden og jeg og ser dagens mand. der er så en af pigerne der slukker sig ud pga fyren ikke lagde mærke til hendes øjenfarve på 10 cm afstand. så spørger jeg så manden egentlig bare lidt i sjov. "hva farve øjne har jeg så?" brune siger han lidt i sjovt. og siger derefter ej skat jeg kan ikke huske det. WHAT!!!!! jeg blev sku lidt ked af det og lidt skuffet. ligger jeg for meget i det eller er det normalt jeg bliver lidt? det er først idag jeg har fået en sms fra ham, om de ikke er blå. til det svarede jeg bare, det kan jeg ikke huske, det må du svarer mig på. og hvor han så skrev det er de!!!

er jeg sippet?

Hehe..nu spurgte jeg lige min livsledsager gennem snart 12 år.
Blå, sagde han...men så kom det alligevel...Tror jeg nok
Hvis man har den der slags blå øjene som jeg har, der nok er blå men varierer meget efter belysning, humør og den farve ens tøj har, så kan det faktisk være svært at fastslå. Ligeledes hvis man har en personlighed og udstråling, der overskygger de fysiske træk, så er det altså ikke let at huske.
Kan være kvinder er bedre til at huske øjenfarver end mænd, men kan sige, at jeg for længst har konstateret at mænd generelt ikke husker den slags. Og det er sjovt, for de er jo netop visuelle.
Jo, ja og nej..du er og er ikke sippet. Men der er ingen som helst grund til at være det, men jeg kan godt forstå at du føler dig lidt såret, men der er altså ingen grund til det.
Hvad det er mænd specielt lægger mærke til hos en kvinde, ved jeg ikke...men man har jo gang på gang lagt mærke til, at det er de særeste ting, og det er sjældent  frisuren eller det tøj man har på.
Og dog kan de ofte huske, netop det der bare gjorde indtryk, den første gang de så en, og det kan netop være farven på kjolen.
Men som regel er det faktsik ikke den fysiske udstråling de husker, men helheden generelt...og det siger jo noget om, at vi kvinder hænger os alt for meget i fysiske detaljer i stedet for at gøre noget ud af vores udstråling, kropssprog og personlighed.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

Måske lidt - men man er vel altid lidt øm i det man troede enes kæreste lage mærke til sådan noget . heh .

jeg ved min kæreste har brune- men det jo os nemt at se

ja det er rigtig nok jo. måske havde jeg bare inderst inde håbet på at selvfølgelig vidste han da at mine øjne var blå. men ja mænd er jo mænd. og tror bare jeg er sådan en person der ligger mærke til sådan noget. så derfor forventede jeg vel også bare han vidste det om mig.

Anmeld

2. december 2010

DK

Jeg ved faktisk ikke hvad øjenfarve Mikkel har. Vi diskuterer det ofte i familien, men de er bare sådan blå/grå/grønne... Jeg ville gerne vide det, men kan ikke nævne hans øjenfarve. De er ALLE farver, he he!

Mikkel ved bestemt godt at jeg har blå øjne! Men han har også altid været helt væk i mine øjne. Da vi var heeelt nyforelskede så var vi i Ikea, og jeg kiggede ham dybt i øjene mens jeg spurgte ham om noget ang. hans lejlighed, og lige der kunne han OVERHOVEDET ikke huske hvordan hans lejlighed så ud, he he... 

Jeg ved ikke om du er sippet. Kan han huske andre ting? Altså måske kan han fortælle PRÆCIST hvordan dine bryster ligger i hans hånd, og hvor hans yndlingsmodermærke på din krop sidder. Og det er vel i princippet lige så godt?

Anmeld

2. december 2010

Malonde1985

Min kærestes øjne er brune  og han ved udmærket godt at jeg har blå øjne .. Hvis ikke han vidste det efter 5 år sammen, ville jeg nok undre mig lidt

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Det ved jeg ikke om du er, der er jo forskellige ting der såre en. Nogle bliver såret over sådan nogle ting, og det tror jeg er helt normalt.

Jeg ved min kærestes øjne er blå/grønne, men det er kun fordi vi har siddet og snakket om hvad farve vores barns øjne måske får. Ellers tror jeg heller ikke jeg ville have lagt mærke til det.

Vi har også en datter og hun har de fineste blå øjne. Hehe Men har da nok bare lagt for meget i det.

Tak for svaret

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

JustMe skriver:

Ja, jeg synes egentlig, du lægger for meget i det. Min kæreste læste forleden en artikel om, hvilke gener baby får og spørger mig pludselig: "hvad øjenfarve har du egentlig skat?". Jeg svarede bare impulsivt og må indrømme, at jeg ikke tænkte det mindste over det.

Det er ikke alle, der lægger decideret mærke til øjenfarver...nogle ser bare øjet som helhed. Det skal du ikke tænke nærmere over  Nogle mænd er lidt distrete, og din er vist én af dem på det punkt   Jeg ville nok først blive forundret, hvis han ikke kunne huske hårfarven, for den er trodsalt mere "iøjnefaldende"

ja gør jeg nok. men som jeg skrev et andet sted, så er det nok bare fordi jeg ved godt hvilken farve han har, og jeg ligger mærke til sådan nogle ting. derfor det måske såret mig lidt, da jeg da havde håbet han måske også vidste det. men ja, så længe han kan huske min hårfarve er den jo ikke helt gal

Anmeld

2. december 2010

june1987

må sige jeg er flov her, jeg har utroligt blå øjne og det samme har min kæreste siger så en aften til ham efter vi begyndte at være sammen "hvae skat du har sku da lige så blå øjene som mig " så siger han "ja har du ikke set det" 

var så flov

men heldigvis grinte han bare af det, mig og den hukommelse lagde mere mærke til hans muskler 

Anmeld

2. december 2010

Vingummien

Hehe :p TROR min kærestes er sådan blå/grå Kigger ham ellers tit i øjnene, men ik noget jeg sådan går og husker på

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Hmm, jeg mener min kærestes er blå. Han kan bestemt min farve fordi han op til flere gange har gjort mig bemærket på at jeg har en brun plet mellem alt det blå. Og så ligger han mærke til når mine pupiller har "narko" størrelse.

Men syntes nu ikke som sådan man skal ligge for meget i det, det var ikke min øjenfarve han faldt for, men min person.

Men syntes nu ikke som sådan man skal ligge for meget i det, det var ikke min øjenfarve han faldt for, men min person.

godt skrevet. du har ret

Anmeld

2. december 2010

SiLiMiMa

hihihi, synes nu, det er lidt sjovt, at han ikke vidste det

min kærestes øjne er meget blå.

Han ved mine er brune, for alle vores 4 børn har brune øjne og hvor mon det kommer fra????

til gengæld aner han ikke hvornår nogen af os har fødselsdag!!!

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.