Sove ude nu uden voksi/sleebee/kørepose osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Brams

patella skriver:

Ja nu er det godt nok blevet koldt. Hvad gør I når jeres små skal ud og ligge - og her mener jeg ikke helt små, men ca. omkring et år.. for sidste vinter var det ikke noget problem. Der havde jeg en super god dynepose fra Føtex, som han var så godt puttet i og den skulle efter sigende ku bruges til han er ca. 3 år... men næ nej, nu er han jo så livlig, så den får ikke lov at blive på, og armene SKAL ligge oppe ved hovedet. Ind til den kulde vi har nu, har jeg ku ha ham liggende med en varm trøje, handsker og sin vinterdyne, men det er ikke længere nok. Han har kolde arme når ham kommer ind.

Så jeg savner gode råd til jer med børn på den alder, hvordan putter I dem udenfor, hvis I ikke lige har dyneposer osv... ?

Tak for evt. råd. 

Lærke sover i en tyk fleece-heldragt med strik udenpå. Hun har elefanthue, vanter og uldsokker på og ligger med sin babydyne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Mor til Frederic og Freya

patella skriver:

Ja nu er det godt nok blevet koldt. Hvad gør I når jeres små skal ud og ligge - og her mener jeg ikke helt små, men ca. omkring et år.. for sidste vinter var det ikke noget problem. Der havde jeg en super god dynepose fra Føtex, som han var så godt puttet i og den skulle efter sigende ku bruges til han er ca. 3 år... men næ nej, nu er han jo så livlig, så den får ikke lov at blive på, og armene SKAL ligge oppe ved hovedet. Ind til den kulde vi har nu, har jeg ku ha ham liggende med en varm trøje, handsker og sin vinterdyne, men det er ikke længere nok. Han har kolde arme når ham kommer ind.

Så jeg savner gode råd til jer med børn på den alder, hvordan putter I dem udenfor, hvis I ikke lige har dyneposer osv... ?

Tak for evt. råd. 

Frederic sov i voksi til da vi nåed sommeren.

Her til efterår købte vi en voksi urban og den er bare guld værd.

Selv nu her sover han i enten bare ben eller strømpe bukser, uld/bomulds body - alm bluse og så en lille bomulds jakke + hansker.

Det gode er man kan lyne hele overdel af og skifte ud med den større der følger med. Derved kan den bruges i barnevogn og helt op til de er ca 5 år.

http://www.voksi.com/view_product.php?id=23

Anmeld

2. december 2010

patella

Mor til Frederic skriver:

Frederic sov i voksi til da vi nåed sommeren.

Her til efterår købte vi en voksi urban og den er bare guld værd.

Selv nu her sover han i enten bare ben eller strømpe bukser, uld/bomulds body - alm bluse og så en lille bomulds jakke + hansker.

Det gode er man kan lyne hele overdel af og skifte ud med den større der følger med. Derved kan den bruges i barnevogn og helt op til de er ca 5 år.

http://www.voksi.com/view_product.php?id=23

Okay, den lyder god og ser lækker ud... hvad koster den? (det syns jeg ikke umiddelbart jeg kan se i linket..?)

Anmeld

2. december 2010

patella skriver:

Okay, den lyder god og ser lækker ud... hvad koster den? (det syns jeg ikke umiddelbart jeg kan se i linket..?)

Host.... omkring 1400 kr... 

Men her har den været alle pengene værd. Han sover ultra dejli i den og længe...

Plus at den jo kan bruges i mange år endnu. Have den med hvis man skal på ferie osv. 

Frederic ligger også med armene oppe, men syntes ikke hans arme er kolde. 

Gider ikke det med at han skal  pakkes ind i bunker af tøj - har han det nu for varmt? sparket dynen af osv..

Anmeld

3. december 2010

patella

Host.... omkring 1400 kr... 

Men her har den været alle pengene værd. Han sover ultra dejli i den og længe...

Plus at den jo kan bruges i mange år endnu. Have den med hvis man skal på ferie osv. 

Frederic ligger også med armene oppe, men syntes ikke hans arme er kolde. 

Gider ikke det med at han skal  pakkes ind i bunker af tøj - har han det nu for varmt? sparket dynen af osv..

Uhhh jeg er fristet...  Selvom det er mange penge. Men hvad har han på armene siden de ikke er kolde?

Anmeld

3. december 2010

patella skriver:

Uhhh jeg er fristet...  Selvom det er mange penge. Men hvad har han på armene siden de ikke er kolde?

Han har en ganske alm bomulds jakke med hat.

Den går jo op langs kanten på barnevognen og så med alle hans nussere - ligger han i sin egen hule...

Anmeld

4. december 2010

patella

Han har en ganske alm bomulds jakke med hat.

Den går jo op langs kanten på barnevognen og så med alle hans nussere - ligger han i sin egen hule...

Tør slet ikke nævne det for min mand 

Vi overtager vores hus på mandag, jeg er bange for der blir nok andet at bruge vores surt opsparede penge på det næste stykke tid  Men fristet kan man altid blive. Måske til næste barn så... 

Tak for tippet i hvert fald.

Anmeld

4. december 2010

millesofie

patella skriver:

Tak for evt. råd. 

nu er jeg jo lidt kreativ men jeg har købt et fleece tæppe i jysk og klippet lidt til så det har form som en voksi pose

så har jeg i barnevognen en madras med uld indlæg og ovenpå den har jeg lagt en dundyne, så kommer tæppet fra jysk og så selen

tinke har så strømpebukser og langærmet body på og en foret blød dragt med hætte og uden på den har hun en vindjakke (til de baskene arme) og et par bløde futter, så får hun dundyne på og tæppet fra jysk bliver puttet omkring hende lige som en voksipose

min pige er meget livlig men hun falder til ro når hun ligger fast så lige inden at overslaget kommet på får hun lige et tæppe på over det hele så hun ligger fast

hun har nogle gange kolde hænder men lige det er der jo ikke meget at gøre ved, når barnet finder det vigtigere at holde på sutterne end at have vanter på 

tinke er forresten 1 år på fredag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.