Sove ude nu uden voksi/sleebee/kørepose osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.751 visninger
27 svar
0 synes godt om
2. december 2010

patella

Ja nu er det godt nok blevet koldt. Hvad gør I når jeres små skal ud og ligge - og her mener jeg ikke helt små, men ca. omkring et år.. for sidste vinter var det ikke noget problem. Der havde jeg en super god dynepose fra Føtex, som han var så godt puttet i og den skulle efter sigende ku bruges til han er ca. 3 år... men næ nej, nu er han jo så livlig, så den får ikke lov at blive på, og armene SKAL ligge oppe ved hovedet. Ind til den kulde vi har nu, har jeg ku ha ham liggende med en varm trøje, handsker og sin vinterdyne, men det er ikke længere nok. Han har kolde arme når ham kommer ind.

Så jeg savner gode råd til jer med børn på den alder, hvordan putter I dem udenfor, hvis I ikke lige har dyneposer osv... ?

Tak for evt. råd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

frk Jensen

patella skriver:

Ja nu er det godt nok blevet koldt. Hvad gør I når jeres små skal ud og ligge - og her mener jeg ikke helt små, men ca. omkring et år.. for sidste vinter var det ikke noget problem. Der havde jeg en super god dynepose fra Føtex, som han var så godt puttet i og den skulle efter sigende ku bruges til han er ca. 3 år... men næ nej, nu er han jo så livlig, så den får ikke lov at blive på, og armene SKAL ligge oppe ved hovedet. Ind til den kulde vi har nu, har jeg ku ha ham liggende med en varm trøje, handsker og sin vinterdyne, men det er ikke længere nok. Han har kolde arme når ham kommer ind.

Så jeg savner gode råd til jer med børn på den alder, hvordan putter I dem udenfor, hvis I ikke lige har dyneposer osv... ?

Tak for evt. råd. 

min søn sover i termotøj... med en fleecetrøje under og så under dynen.

Han har også hue, vanter og sokker på.. Kan jeg ikke finde hans vanter, så får han tit hjemme strikkede sokker på hænderne.. det virker rigtig godt..

Anmeld

2. december 2010

Diana...

Hej

Min søn kunne også kun ligge i den pose det første år rigtig træls. 

Men nu sover han med sin vinterjakke, alm bukser og en babydyne og når det minus grader får han lige et tæppe over også og han er fin varm når han kommer op hov han har også sutsko på. 

Vores problem er hans finger vi kan bare ikke finde nogen vanter der er varme nok han har altid iskolde finger når han kommer op. Men er varm over resten af kroppen. 

Knus Diana

Anmeld

2. december 2010

Susanne79

Maja bliver puttet i en god varm flyverdragt, elefanthue i uld, varme sokker, hjemmesko og vanter og til sidst babydyne. Og hun er hverken for kold eller for varm når jeg tager hende op

Anmeld

2. december 2010

patella

Diana... skriver:

Hej

Min søn kunne også kun ligge i den pose det første år rigtig træls. 

Men nu sover han med sin vinterjakke, alm bukser og en babydyne og når det minus grader får han lige et tæppe over også og han er fin varm når han kommer op hov han har også sutsko på. 

Vores problem er hans finger vi kan bare ikke finde nogen vanter der er varme nok han har altid iskolde finger når han kommer op. Men er varm over resten af kroppen. 

Knus Diana

okay, og han blir ikke for varm i sin vinterjakke? Jeg er helt desperat, for jeg kan ikke få ham til at sove inde 

Anmeld

2. december 2010

Diana...

patella skriver:

okay, og han blir ikke for varm i sin vinterjakke? Jeg er helt desperat, for jeg kan ikke få ham til at sove inde 

Nej han ligge nemlig med arme over dynen, han er lige til pas når han kommer op. Vi ville heller aldrig kunne få Lucas til at sove inde. 

Anmeld

2. december 2010

patella

Nej han ligge nemlig med arme over dynen, han er lige til pas når han kommer op. Vi ville heller aldrig kunne få Lucas til at sove inde. 

okay det vil jeg prøve. Han har ingen problemer med at være varm på resten af kroppen til trods for han kun har strømpebukser på. Men de arme dér altså... 

Men noget andet er, han har lidt feber og en virus der gir udslæt over hele kroppen. Har været ved lægen, og det går over af sig selv. Men er det så dumt at lægge ham ud?!

Anmeld

2. december 2010

Diana...

patella skriver:

okay det vil jeg prøve. Han har ingen problemer med at være varm på resten af kroppen til trods for han kun har strømpebukser på. Men de arme dér altså... 

Men noget andet er, han har lidt feber og en virus der gir udslæt over hele kroppen. Har været ved lægen, og det går over af sig selv. Men er det så dumt at lægge ham ud?!

Jeg fik at vide af min læge at det var sund de kom ud i den friske luft når de også var syge så baktusserne ikke svæver rund der inde. 

Anmeld

2. december 2010

g.seerup

patella skriver:

jeg ville ikke lægge ham ud med feber..

Anmeld

2. december 2010

maria_wlt

Tristan kommer ud i set almindelige tøj, ekstra trøje, hue og handsker på..Og så han vinter juniordyne... Så er han varm og dejlig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.