vuggestue/dagpleje hvor gammel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.242 visninger
30 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Gaia

Bare af nysgerrighed. Hvor gamle er/var jeres barn da det begyndte i vuggestue/dagpleje?

Vi har fået en vuggestue plads pr. 1 feb. Der vil Maja være 9 1/2 måned. Ville egentlig godt have haft at hun kunne have startet i jan. Men der var desværre ingen pladser. Tilgengæld har vi fået vores første prioritet opfyldt så der er nu dejligt.

Må dog indrømme at jeg også glæder mig til Maja skal begynde. Hun er bare SÅ klar. Hun elsker at være sammen med andre børn og leger bare så fint.

Kan også mærke på mig selv, at jeg glæder mig til at få lidt tid igen til at have mig selv i fokus. Kender I det/ havde I det på samme måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Sees

Gaia skriver:

Bare af nysgerrighed. Hvor gamle er/var jeres barn da det begyndte i vuggestue/dagpleje?

Vi har fået en vuggestue plads pr. 1 feb. Der vil Maja være 9 1/2 måned. Ville egentlig godt have haft at hun kunne have startet i jan. Men der var desværre ingen pladser. Tilgengæld har vi fået vores første prioritet opfyldt så der er nu dejligt.

Må dog indrømme at jeg også glæder mig til Maja skal begynde. Hun er bare SÅ klar. Hun elsker at være sammen med andre børn og leger bare så fint.

Kan også mærke på mig selv, at jeg glæder mig til at få lidt tid igen til at have mig selv i fokus. Kender I det/ havde I det på samme måde?

Emil var 9½ måned, ligesom din Maja

Da han startede kunne han ikke kravle endnu - Kun krybe fremad.
Da han havde gået i DP i 2 dage, kunne han kravle på alle 4.
Det har virkelig givet han et skub hvad ang. motorikken, at starte i DP

Anmeld

2. december 2010

MariaJ

Ja, det med at få tid til sig selv igen kan jeg rigtig godt følge dig i. Jeg skal på arbejde igen til januar, og selvom jeg hygger mig herhjemme og på sin vis gruer mig for ikke at være sammen med min datter døgnet rundt, glæder jeg mig også rigtig meget til bare at være mig igen. Johanna er otte måneder til den tid, men skal passes hjemme, så hun skal ikke i vuggestue lige foreløbig.  

Anmeld

2. december 2010

TbCp

Liva startede ca. 14 dage før hun blev et år.

Jeg er glad for jeg kunne have hende hjemme så længe.

Vi gik i legestue så hun var sammen med andre børn, så hun kedede sig ikke bare hjemme hos mor

Anmeld

2. december 2010

Eliza/lykke

Gaia skriver:

Elizabeth var knap 6 mrd, da hun startede i vuggestue. vi fik plads i den vuggestue, som vi ønskede - heldigvis.

Hun er SÅ glad for det. Vi får et glad og legesygt barn hjem hver dag. Hun er næsten 7 mrd nu. Jeg er lige startet på job igen.

Det gode ved at vi startede tidligt, er at det er før adskillelsesperioden, som de går igennem på et tirspunkt. Nu har hun allerede vendet sig til alle de mange voksne og unger, som er dernede. Hun spiser deres mad og sover 2 gange om dagen uden problemer. Hun er altid glad.

Så vi er godt tilfredse med vores beslutning.

Vores første barn startede som 1½ årig - det var alt for sent.

Knus

Anmeld

2. december 2010

Gaia

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth var knap 6 mrd, da hun startede i vuggestue. vi fik plads i den vuggestue, som vi ønskede - heldigvis.

Hun er SÅ glad for det. Vi får et glad og legesygt barn hjem hver dag. Hun er næsten 7 mrd nu. Jeg er lige startet på job igen.

Det gode ved at vi startede tidligt, er at det er før adskillelsesperioden, som de går igennem på et tirspunkt. Nu har hun allerede vendet sig til alle de mange voksne og unger, som er dernede. Hun spiser deres mad og sover 2 gange om dagen uden problemer. Hun er altid glad.

Så vi er godt tilfredse med vores beslutning.

Vores første barn startede som 1½ årig - det var alt for sent.

Knus

ja der er jo helt klart fordele ved at de starter før de kommer i den aldre hvor de får seperationsangst. Vi ville også gerne have haft at Maja skulle have begyndt her 1. jan. men der var desværre ikke plads. Havde ellers godt kunne bruge den måned på intensivt at søge arbejde, men det må jeg rykke til hun begynder i VS.

Maja er ellers bare så klar til at komme afsted. Hun er utrolig selskabelig, og elsker bare at være sammen med andre børn. Hun stråler hver gan g vi f.eks. er i legestue. Så det er endnu en grund til at vi gerne ville have haft hende afsted, men på den meget positive side så har vi fået vores prioritet 1 og mig og Maja får endnu en hygge måned sammen.

Uha bliver alligevel ret underligt når hun skal begynde. Bare de nu passer godt på hende

Anmeld

2. december 2010

Laulund87

Maria startede for 1,5 uge siden og hun bliver et år her den 8.

Hun har haft store spiseproblemer og var sonde ernæret indtil hun var 9 måneder gammel. Efter hun er startet i vs er hun blevet så meget bedre til at spise og tygge maden!

Hun efterligner jo de andre børn

Anmeld

2. december 2010

Gaia

- skriver:

Vores 1. var 2 uger fra at fylde et år.

Vores 2. var 1 uge fra at være 8 mdr.

Vores 3. var 1 uge fra at være 9 mdr.

Og nej, kan ikke nikke genkendende til dine følelser, syntes det dejligt at gå hjemme og hygge med børnene... 

De to sidste kom tidligere afsted fordi vi prioriterede hele familien og holdte barsel sammen i henholdsvis 9 og 6 uger. 

Og det giver bare SÅ meget, rigtig lækkert.

Det er jo så forskelligt hvordan man har det Jeg nyder skam min barsel, men kan mærke at jeg også trænger til at komme ud og tilbage til "virkeligheden" .

Anmeld

2. december 2010

Nemesis

Den store 12½ md da han startede og klar.

Jonas var 27 dage fra at blive et år og var faktisk ikke klar.

Sara stater d. 1 jan. der er hun 1 år og 10 dage og hun er klar :-) Hun elsker også at lege med andre og er rigtig glad når hun ser andre børn.

Jeg glæder mig til at få lidt mig tid og til at det ikke kun er mor der duer.

:-) Sisse

Anmeld

2. december 2010

Gaia

Hvordan havde I det egentlig da i afleverede jeres barn første gang og skulle gå derfra? Jeg tror det bliver lidt hårdt Man kan jo ik lade være med at tænke på, om de nu passer godt på ens lille pus. Ej det ved jeg jo godt at de gør, men alligevel...Det er jo ens guld man afleverer og den der med at man jo nok er den som kender ens barn bedst, ja så kan jeg da godt tænke bare de nu kan aflæse hende.

Nå men det bliver helt sikkert også skønt for hende at begynde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.