Louisiana28 skriver:
Man kan ikke kome udenom, når barnet er født med det. Men man kan gøre en masse for, at hjælpe barnet på vej, og navigere udenom en masse unødvendige problemer, som barnet ellers ville være udsat for. Men man kan ikke fjerne sygdommen i sin opdragelse, det er jo noget der ligger i deres hjerne.
Keg troede også det var noget der var i deres hjerner, men som indlægget jeg har henvist til skriver, er det ikke noget man er helt sikker på mere... Men det er skidesvært at berøre, som artiklen igal skriver det.
Jeg forestiller mig at ADHD er en diagnose der er nemmere at "sluge"/acceptere hvis det kun er medfødt, fremfor medfødt+"egen indflydelse"
- det vil jeg ihvertfald ha nemmere ved at acceptere!
Jeg arbejder med mange forskellige skæags mennesker, og hver gang jeg støder på en med en psykisk forstyrrelse (altså i mit job, så jeg kan ikke tale generelt) kommer de allesammen ogaå fra dysfunktionellefamiliefoehold. Ikke at det er overraskende i sig selv, men med en (populær) diagnose som ADHD kan jeh ikke lade være med at forestille mig artiklen jeg henviser til har sin rigtighed.
Jeg oplever også, at man diagnosticerer børn med ADHD når man ikke lige ved hva man ellers ska "kalde dem" - det kan sagtens være en fejlopfattelse herfra!
Men tænker lidt at nogen af dem herindefra som har børn med ADHD gerne må fortælle om en normal hverdag, og ogaå gerne om hvordan man fandt ud af de havde ADHD og hvordan de er blevet diagnosticeret.
Knus Jo
Anmeld