Brug for lidt akut hjælp! -Forstoppelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Camillee

jannebjerre skriver:

Min læge gav mig følgende råd: Tag enden af termometer og put vaseline på og kør det i cirkel bevægelse ved "numsehullet" så kommer det...

hvorfor har jeg ikke tænkt på det? (:
vi har ellers cyklet og masseret maven og sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Maja88

Camillee skriver:

ja det gør det ihvertfald (:

hvor dejligt

Anmeld

1. december 2010

jannebjerre

Camillee skriver:

hvorfor har jeg ikke tænkt på det? (:
vi har ellers cyklet og masseret maven og sådan.

Men det hjælper og når først "proppen" er ude så vælter det ud undskyld det malende sprog..men du får en rolig dreng - det fik jeg i hvert fald..

Anmeld

1. december 2010

Diana2013

hej Altså nu arbejder jeg på et plejehjem hvor de ældre får sveske jucie. ved ikke om børn må få det. Men hvis de må, synes jeg det er meget bedre da det også er naturligt. I stedet for at tage termometer og stikke op med vaskeline, Kan man i stedet massere hullet. Det gør man også ved de ældre :=) Håber det kan bruges

Anmeld

1. december 2010

signe.

Camillee skriver:

Hej i skønne kvinder.

Jeg har virkelig brug for et godt råd! min lille dreng på lidt over 3 mdr har fået forstoppelse og det skær mig dybt i hjetet at se han så ked af det.. Han spiser enlig aceptabelt, men har prøvet med ekstra kogt vand og kamille the men det hjælper bare ikke! han bare grader og grader!
Jeg har dog købt lactulose, men han er endelig faldet i søvn nu men sover meget uroligt og så tænkte jeg om der var noget andet jeg kunne prøve som ikke var så hårdt for den lille maven?

Har i nogle godt tips?

Jeg bruger movicol 1/10 , 2 gange i døgnet til min lille drengs mave... vi fik at vide på neo at movicol er mere skånsomt mod maven, og det virker... det er det samme som voksne bruger...

Anmeld

1. december 2010

Sasja77

Camillee skriver:

gud hvor smart
skal jeg så skifte mme i en periode eller kun en flaske, ved du det?

Mange tak(;

Iflg pakken skifter man 1 til 3 flasker ud med dette og de gjorde vi også de 2 første dage og så skal jeg love for der var gang i bleerne! derefter fandt vi ud af at det virkede rigtig fint bare at erstatte 1 til 2 skefulde i hver eller hver anden flaske. F.eks hvis du giver en flaske med 150 ml og 5 skefulde erstatning så er de to skefulde bifidus erstatningen:-) Det gjorde vi i et par uger og så fungerede mavsen igen:-) og hvis man "kun" erstatter nogle skefulde og ikke hele flasker så skal man ikke ud i en langværig nedtrapning:-)

Anmeld

1. december 2010

Sasja77

Forresten skylder jeg dig lige at fortælle at du skal ikke blive overrasket hvis apoteket glor helt åndssvagt på dig og ikke aner hvad du taler om hvis du spørger efter! Jeg har nemlig købt det i Sverige (bor der) men man har jo lov at håbe, jeg krydser fingre for dig! Skriv evt. lige om du har fået det:-)Kh Sasja

Anmeld

1. december 2010

Oliver,Troia&Wictor

Camillee skriver:

Hej i skønne kvinder.

Jeg har virkelig brug for et godt råd! min lille dreng på lidt over 3 mdr har fået forstoppelse og det skær mig dybt i hjetet at se han så ked af det.. Han spiser enlig aceptabelt, men har prøvet med ekstra kogt vand og kamille the men det hjælper bare ikke! han bare grader og grader!
Jeg har dog købt lactulose, men han er endelig faldet i søvn nu men sover meget uroligt og så tænkte jeg om der var noget andet jeg kunne prøve som ikke var så hårdt for den lille maven?

Har i nogle godt tips?

bland sveskemos i flasken.... virkede på begge mine unger... to gang om dagen to skefulde pr gang..

Anmeld

1. december 2010

Camillee

Mor-til-Hasse skriver:

Jeg bruger movicol 1/10 , 2 gange i døgnet til min lille drengs mave... vi fik at vide på neo at movicol er mere skånsomt mod maven, og det virker... det er det samme som voksne bruger...

mange tak (: 
ja man kan virkelig få mavekneb af lactulose,
øv det fik vi slet ikke noget at vide om på neonatal  men nogle øvelser vi skal lave hver anden dag efterhånden, men det har heller ikke været nødvendigt at skulle give noget før nu.

Anmeld

1. december 2010

Camillee

jannebjerre skriver:

Men det hjælper og når først "proppen" er ude så vælter det ud undskyld det malende sprog..men du får en rolig dreng - det fik jeg i hvert fald..

men det er jo rigtigt!  du kunne have "malet" det værre (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.