Hvem skal man stole på når læge og JM er "uenige"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Charlotte Wberg

Pernille08 skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener , jeg sekv render heller ik ktil læge i tide og utide , kun hvis der er noget galt , jeg gider faktisk ikk bruge min tid spdan et sted , med mindre det er nødvendigt

Men lad mig komme med et helt andet eksempel . Jeg havde vildt ondt i øret , tog til læge for at få det tjekket (heller ik min egen) trro du så ikk kvinde mennesket hun henter den største sprøjte putter vand i og trykker den lige ind i æret hvad du du så der sker , hun springer jo min trommehinde .. AVV siger jeg bare , blev så gal at jeg ringede til en ærelæge som så måtte behandle mig . hva fanden ligner det ikk . (jeg har lidt meget af dårlig øre som barn.)

Så jeg forstår godt du bliver sur over det , det ligner heller ikk noget , og burde absolut ikk diskuteres når du får en besked fra jordmore , men jeg kan give dig nogen råd omkring bækkenløsning , som du kan bruge , de skader ingen steder .

Ta altid begge ben op af trappen samtidig , ta altid to ben ud af sengen samtidig , to ben ud af bilen ja ALTD når du skal rejse dig søger for det er med to ben samlet . Ingen skrader stilling i sofaen eller noget . Du skal hele tiden tænke over hvordan du sidder ,ikk ben over kors altid begge ben på jorden , så vrider du nemlig mindst i bækkenet . Lige et par råd fra en som lider MEGET af de kræftige smerte , og gerne bare vil have den lille ud NUUUU

Jeg er heller ikke så heldig med læger og andre fagfolk for den sags skyld...

Det er så bare min egen læge og ikke en afløser eller vikar eller noget Har dog ikke haft så meget med ham at gøre...

Men var da udefor en Tandbyld i min graviditet også og der kastede de mig rundt fra tandlæge til læge til vagtlæge til skadestue gennem 10 dage, med smertestillende som ikke var så heldigt pga min graviditet...

Min tandbyld blev ikke "fundet" og tømt, men den fik lov at springe selv trods alle de steder jeg havde været mens jeg mere og mere lignede klokkern fra Notre Dame...

Den eneste der tog mig seriøst var en øre, næse hals læge fra Skadestuen... og det var under hans undersøgelse at den sprang...

øvhaaa uheldig uheldig...

Jeg har fået rådene af min JM og tidligere i tråden, men takker alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Rockertand

Charlotte Wberg skriver:

Det er muligt at de ikke er uenige, men det kan da ikke være rigtig at man skal sidde og forsvare at man skal have den henvisning.. havde aldrig bedt om én hvis ikke hun havde sagt at jeg skulle have en... At man så bagefter skal sidde og smådiskutere med ens læge i tlf om det har sin rigtighed eller ej, synes jeg ikke er iorden... havde det været for et halvt års tid siden, havde jeg sagt "nåh, ok det synes du ikke, nå men så er det nok sandt" og endt med ikke at få en henvisning...

Før stolede jeg på hvad fagfolk sagde, måske naivt, men jeg tænkte vel at de havde kompetancer og uddannelser der er så lange at jeg ville blive helt træt... hehe... Og alligevel ente jeg med at blive kastet fra den ene til den anden, spidset af med at det var ikke noget..

Og der var noget galt, det erfarede jeg på den hårde måde -snøft-

Jeg forstår godt, hvad du siger, - men før en læge kan give en henvisning, skal der være "lægelig begrundelse" for at udfærdige den, og da det ikke er din læges vurdering, der ligger til baggrund for udsagnet, er han nødt til at spørge ind til det og sætte spørgsmålstegn ved, om grundlaget er i orden - og det er ikke din læges idé, sådan er reglerne altså. Jeg synes, at det må være dejligt at have en læge, der sikrer sig, at den behandling han sætter i gang nu også er den korrekte i din situation.

Anmeld

2. december 2010

Charlotte Wberg

Rockertand skriver:

Jeg forstår godt, hvad du siger, - men før en læge kan give en henvisning, skal der være "lægelig begrundelse" for at udfærdige den, og da det ikke er din læges vurdering, der ligger til baggrund for udsagnet, er han nødt til at spørge ind til det og sætte spørgsmålstegn ved, om grundlaget er i orden - og det er ikke din læges idé, sådan er reglerne altså. Jeg synes, at det må være dejligt at have en læge, der sikrer sig, at den behandling han sætter i gang nu også er den korrekte i din situation.

Jeg ville delvis give dig ret, men når man i forvejen er blevet spidset af med diverse mærkelige begrundelser på hvad man kunne fejle af selv samme læge, uden han egentlig kigger så mister man tiltroen til ham... især efter 10 dages smertehelvede...

Om ikke andet hvis han manglede sin egen vurdering kunne han jo kalde mig ind, så han kunne se på mig eller også kunne han konkludere at JM´s vurdering er korrekt og det var lige skulle tjekkes ved en fys...

Kender et par læger og de ville ikke sætte spørgsmåls tegn ved en anden faggruppes vurdering, ikke når man spørg dem i hvert fald.. gg

Anmeld

2. december 2010

mortilnoahogmelina

Charlotte Wberg skriver:

Jeg er heller ikke så heldig med læger og andre fagfolk for den sags skyld...

Det er så bare min egen læge og ikke en afløser eller vikar eller noget Har dog ikke haft så meget med ham at gøre...

Men var da udefor en Tandbyld i min graviditet også og der kastede de mig rundt fra tandlæge til læge til vagtlæge til skadestue gennem 10 dage, med smertestillende som ikke var så heldigt pga min graviditet...

Min tandbyld blev ikke "fundet" og tømt, men den fik lov at springe selv trods alle de steder jeg havde været mens jeg mere og mere lignede klokkern fra Notre Dame...

Den eneste der tog mig seriøst var en øre, næse hals læge fra Skadestuen... og det var under hans undersøgelse at den sprang...

øvhaaa uheldig uheldig...

Jeg har fået rådene af min JM og tidligere i tråden, men takker alligevel

Jaa det er jo forfærdeligt hvad man skal gå igennem må man sige

oKAY , så fik du dem en ekstra gang , heeh .

Men held og lykke med graviditeten . hvor længt er duegentlig henne ??

Anmeld

2. december 2010

Charlotte Wberg

Pernille08 skriver:

Jaa det er jo forfærdeligt hvad man skal gå igennem må man sige

oKAY , så fik du dem en ekstra gang , heeh .

Men held og lykke med graviditeten . hvor længt er duegentlig henne ??

Ja hehe, men man kan vel heller ikke få gode råd for mange gange

34 + 5  så der er nu ikke så langt igen...

Anmeld

2. december 2010

mortilnoahogmelina

Charlotte Wberg skriver:

Ja hehe, men man kan vel heller ikke få gode råd for mange gange

34 + 5  så der er nu ikke så langt igen...

nej de ter jo det man ik akn

Nej de ter der ik , Dejligt . vær glad for det først kommer nu så .

jeg er 35+6 idag . og jeg har døjede med det fra uge 10 , men fik først taget mig sammen i uge 19 til at tage til læge , og har været sygemeldt siden .

Anmeld

2. december 2010

Charlotte Wberg

Pernille08 skriver:

nej de ter jo det man ik akn

Nej de ter der ik , Dejligt . vær glad for det først kommer nu så .

jeg er 35+6 idag . og jeg har døjede med det fra uge 10 , men fik først taget mig sammen i uge 19 til at tage til læge , og har været sygemeldt siden .

Jeg er også ganske tilfreds... Har ikke haft de vildeste gener gennem tiden... Ballen begynte at drille omkring uge 20 ved scanningen... men ellers er det først her for et par uger siden elelr tre at ømheden kom oveni... Gg...

Ingen kvalme eller opkast og klarede mig igennem arbejdet indtil min barsel så er alt i alt ok tilfreds indtil videre...

Nu skal vi så bare se om jeg skal "mishandles" yderligere eller og BabyRosa finder sin rette plads inden 14 dage... hehe hun er tværliggende på nuværende tidspunkt, men hun kan jo nå det endnu hvis hun vil... Ellers synes jeg at fornemme udfra en tidligere tråd at det kan være lidt "barskt" når de skal hjælpe barnet i rette stilling, men hva´ fødslen er jo også barsk hehe... så mon ikke bare at man skal læne sig tilbage og nyde livet mens man venter på vidunderet...

Anmeld

2. december 2010

SussieThyssen

Charlotte Wberg skriver:

Ved ikke helt hvad der er nede i deres svømmehal, men der ligger vidst en et sted...

Er tilflytter og ikke den store vandhund mere hehe, så har ikke undersøgt den..

Der er ikke så længe til mandag så må se hvad Astro siger.. forhåbentlig er det ikke det men bare almindelig belastning af kroppen under graviditeten, der er jo efterhånden ikke længe til januar.. også kommer hun ud...

Men skal da helt sikkert passe på mig selv ligesom alle andre, jeg er gået fra på barsel, så kan jo kører dagen i mit helt eget tempo

Anmeld

7. december 2010

Charlotte Wberg

Jubiii,, eller... nåh ja av av av og ahhh...

Det er "almindelig" overbelastning af kroppen, grundet graviditeten. Mit bækken er stærkt og solidt, og kun så løst som det nu skal være for at kunne give sig under fødslen

Det var jo dejligt, så jeg må alt og han ville ikke engang belæmre (staves?) mig med diverse øvelser for styrkning af bækken...

Min balle smerte som kommer og går, er udfra hans vurdering nogle sener, som driller også pga den øgede belastning i kroppen, da ryg og balle skal kompensere for vægtforøgelse for til

Men det var dejligt at få tjekket omo JM havde grund til bekymring, nu kan jeg sige at det har hun ingen grund til... ha ha ha.

ca. 5 uger til miniRosa skal melde sin ankomst weee

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Charlotte Wberg skriver:

Jubiii,, eller... nåh ja av av av og ahhh...

Det er "almindelig" overbelastning af kroppen, grundet graviditeten. Mit bækken er stærkt og solidt, og kun så løst som det nu skal være for at kunne give sig under fødslen

Det var jo dejligt, så jeg må alt og han ville ikke engang belæmre (staves?) mig med diverse øvelser for styrkning af bækken...

Min balle smerte som kommer og går, er udfra hans vurdering nogle sener, som driller også pga den øgede belastning i kroppen, da ryg og balle skal kompensere for vægtforøgelse for til

Men det var dejligt at få tjekket omo JM havde grund til bekymring, nu kan jeg sige at det har hun ingen grund til... ha ha ha.

ca. 5 uger til miniRosa skal melde sin ankomst weee

Nice to hear.

held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.