Jeg var til jordemoder igår, og op på briksen for at skulle undersøges som jo sker hver eneste gang man sætter benene et sted i forbindelse med sin graviditet... BabyRosa synes dog hun skal være på tværs og for at få bekræftet at JM´s konklusion var korrekt skulle jeg lige scannes en gang. Det var ganske rigtig babyRosa er tværliggende pt. Da jeg skulle ned fra briksen fik jeg "krampe" i min venstre balle og kunne ikke røre mig uden at det gjorde afsindigt ondt. om det så er muskulatur eller iskiasnerve aner jeg ikke, jeg ved bare at det gør nas, og at det går over efter relativ kort tid.
JM spørg ind til det, og det er sket før, både når jeg skal op og ned i sofaer, især hvis de er for bløde og eller når jeg ligger og skal op. Jeg har også et enormt ømt haleben og især sidst på dagen.. om morgenen er der ikke alverdens... På det seneste er det begyndt at trygge når jeg ligger på sidden i underlivet, som om det "falder" sammen, ingen vild smerte eller noget bare ømt og lidt ubehageligt.
Hun sagde at hun mistænkte symptomerne for at være i forbindelse med et løst bækken og synes at jeg skulle ringe til lægen efter en henvisning til en fysioterapeut, som ville kunne give mig nogle øvelser at arbejde med.
Jeg ringer så til lægen idag, og han er sådan lidt arhhh, det lyder ikke som bækkenløsning, men jeg kan da godt give dig en henvisning hvis du synes, men han mente nu slet ikke at det var nødvendigt.
Jeg har dog fået tid til Fys også må vi se hvad han siger, om ikke andet er det vel bedre at være på den sikre side end at rende rundt og spille fandango og ikke passe på fordi man ikke tror det er nødvendig.
Jeg tænker jo så, at hun så mig og mistænker at der er noget, og hun ser jo trods alt gravide hele tiden og laver ikke andet, han snakker bare med mig og har alt fra gravide til gamle syge også tilsidesætter han hendes vurdering... Det virker på mig dybt forkert at to fagfolk kan være sådan, et er de ikke er enige, men det er vel ikke noget man blander patienten ind i 
Håber at I kan følge mig... 
Hvad er jeres erfaringer med "samarbejdet" mellem læge og JM og hvem ville I vægte højst vurderingsmæssigt...