Hvordan bruger I jeres dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

MariaJ

Anonym skriver:

Jeg er pt. ved at kigge på, hvordan vi kan få mere ud af vores hverdage som familie. Her er, hvordan jeg gerne vil have vores dage til at gå og mål nummer 1. På sigt vil jeg gerne lidt ned i tid og have mere tid sammen med ungerne om eftermiddagen. For mig har det været lidt af en øjenåbner og jeg kan godt forstå, jeg bliver lidt forpustet ind imellem - hvordan bruger I jeres dage?

Stå op kl 6,15 - lave te, sætte behageligt musik på, tænde stearinlys og lave morgenmad, tage tøj på og lægge makeup
7,00 - spise morgenmad med familie
7,30 - gøre børnene klar og køre
8,00 på arbejde
15,30 hjemme fra job
15,30-16,00 smoothies
16,00-17,00 Domantræning
17,00 - 17,30 gå tur med børnene
17,30 lave aftensmad
18,00 spise aftensmad
18,30 børn i bad
19,00 børn i seng
19,30-21,00 rydde op og gøre klar til dagen efter
21,00-22,00 motionere

Pyha, jeg må bare sige at jeg er imponeret over hvor velorganiseret jeres dag ser ud, og hvor kort tid du/I bruger på selve måltiderne og gøre unger klar og komme ud af døren. Jeg synes faktisk det lyder som om du har en del tid til familien, når du nu stadig arbejder fuld tid, men det er klart at færre timer på arbejde vil give mere luft derhjemme. Jeg er stadig på barsel med første barn, så har ingen erfaringer at øse af, men gruer mig da også for hvor lidt tid, der bliver til hjemmelivet, når jeg skal tilbage på arbejde (men glæder mig altså også til at bruge andre sider af mig selv end at være mor og husmor).

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg er pt. ved at kigge på, hvordan vi kan få mere ud af vores hverdage som familie. Her er, hvordan jeg gerne vil have vores dage til at gå og mål nummer 1. På sigt vil jeg gerne lidt ned i tid og have mere tid sammen med ungerne om eftermiddagen. For mig har det været lidt af en øjenåbner og jeg kan godt forstå, jeg bliver lidt forpustet ind imellem - hvordan bruger I jeres dage?

Stå op kl 6,15 - lave te, sætte behageligt musik på, tænde stearinlys og lave morgenmad, tage tøj på og lægge makeup
8,00 på arbejde
15,30 hjemme fra job
15,30-16,00 smoothies
16,00-17,00 Domantræning
17,30 lave aftensmad
18,00 spise aftensmad
18,30 børn i bad
19,00 børn i seng
21,00-22,00 motionere

4:20 vækkeren ringer vi står op.

4:40 børnene vækkes.

5:00 Morgenman

5:20 Manden Cykler hjemme fra

5:40 Børnene trækkes i tøj.

6:00 cykler hjemmefra (med børn)

6:15 datteren afleveres i børnehave

6:30 sønnen afleveres i DP

7:00-7:15 møder ind på arbejde (alt efter vind og vejr)

15:00 fri fra arbejde

15:15 er kommet i overtøj cykler fra arbejde

16:00 Sønnen Hentes

16:15 Datteren hentes

16:30 Er kommet hjem, og aftensmaden på begyndes.

17:00 Manden kommer hjem

17:15 maden er færdig og der spises.

18:00 Børnene bades og puttes

19:00 Børnene sover (forhåbentligt)

21:30 alarmen siger godnat tid er noget.

22:00 senest skal vi ligge i vores seng

Men fra 1 Januar bliver det bedre for der skal jeg gå hjemme

Anmeld

1. december 2010

Mi

Vi ville gerne bruge mere tid på familien og have mindre travlt. Jeg kom først hjem kl halv seks/seks hver dag og eftermiddagene var trælse.

Så jeg sagde mit job op og går hjemme nu. Det er det bedste vi har gjort for familien og jeg elsker det

Nu ser det sådan ud

6.45 Vi står op

7.20: Børnene køre med bussen til skole

8.30: Jeg cykler eller kører Maja i legestue. (kun 2-3 dage om ugen)

9-11.30: Jeg gør rent i privat hjem (kun når Maja er i legestue)

12.00: Jeg henter Maja

13.15: De store kommer hjem fra skole. Vi hygger

15.30: Min mand kommer hjem

19.00: Børnene skal til i seng.

Dejligt liv , selvom jeg da ind i mellem savner at have råd til at købe lige hvad jeg vil. Men vi mangler jo ikke noget

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Pyha, jeg må bare sige at jeg er imponeret over hvor velorganiseret jeres dag ser ud, og hvor kort tid du/I bruger på selve måltiderne og gøre unger klar og komme ud af døren. Jeg synes faktisk det lyder som om du har en del tid til familien, når du nu stadig arbejder fuld tid, men det er klart at færre timer på arbejde vil give mere luft derhjemme. Jeg er stadig på barsel med første barn, så har ingen erfaringer at øse af, men gruer mig da også for hvor lidt tid, der bliver til hjemmelivet, når jeg skal tilbage på arbejde (men glæder mig altså også til at bruge andre sider af mig selv end at være mor og husmor).

Maria

Ja, jeg kunne heller ikke undvære mit arbejde, men ville enormt gerne bruge mere tid på mine børn. Tror virkelig mine børn, specielt den ene, har behovet for mere tid med os. Så lige nu og her må vi organisere os bedst muligt og så på sigt lidt ned i tid...

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

BBK skriver:

4:20 vækkeren ringer vi står op.

4:40 børnene vækkes.

5:00 Morgenman

5:20 Manden Cykler hjemme fra

5:40 Børnene trækkes i tøj.

6:00 cykler hjemmefra (med børn)

6:15 datteren afleveres i børnehave

6:30 sønnen afleveres i DP

7:00-7:15 møder ind på arbejde (alt efter vind og vejr)

15:00 fri fra arbejde

15:15 er kommet i overtøj cykler fra arbejde

16:00 Sønnen Hentes

16:15 Datteren hentes

16:30 Er kommet hjem, og aftensmaden på begyndes.

17:00 Manden kommer hjem

17:15 maden er færdig og der spises.

18:00 Børnene bades og puttes

19:00 Børnene sover (forhåbentligt)

21:30 alarmen siger godnat tid er noget.

22:00 senest skal vi ligge i vores seng

Men fra 1 Januar bliver det bedre for der skal jeg gå hjemme

wauw du har jo godt nok travlt, kan godt forstå du ligger stilen om. Hvordan klarer I, at du går derhjemme?

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Anonym skriver:

Ja, jeg kunne heller ikke undvære mit arbejde, men ville enormt gerne bruge mere tid på mine børn. Tror virkelig mine børn, specielt den ene, har behovet for mere tid med os. Så lige nu og her må vi organisere os bedst muligt og så på sigt lidt ned i tid...

Ja, det er bare sådan et dilemma. Det kan også sagtens være jeg kommer til at ønske mig nedsat tid engang. Det ER virkelig meget man skal nå på kort tid, hvis man både skal være på arbejde hele dagen og have tid til sine børn (og sig selv og sin partner).

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Vi ville gerne bruge mere tid på familien og have mindre travlt. Jeg kom først hjem kl halv seks/seks hver dag og eftermiddagene var trælse.

Så jeg sagde mit job op og går hjemme nu. Det er det bedste vi har gjort for familien og jeg elsker det

Nu ser det sådan ud

6.45 Vi står op

7.20: Børnene køre med bussen til skole

8.30: Jeg cykler eller kører Maja i legestue. (kun 2-3 dage om ugen)

9-11.30: Jeg gør rent i privat hjem (kun når Maja er i legestue)

12.00: Jeg henter Maja

13.15: De store kommer hjem fra skole. Vi hygger

15.30: Min mand kommer hjem

19.00: Børnene skal til i seng.

Dejligt liv , selvom jeg da ind i mellem savner at have råd til at købe lige hvad jeg vil. Men vi mangler jo ikke noget

Marianne

www.stjerneleg.dk

Kan sagtens forstå dit valg og er sikker på dine børn elsker det :-) Jeg tror desværre ikke vores økonomi på noget tidspunkt kommer til at kunne bære det. Men jeg er også et meget socialt menneske og kan ikke gå derhjemme (er forsøgt tidligere i forbindelse med ophold i udlandet). Så jeg kigger efter en gylden middelvej og er lige så stille ved at starte forretning op.. bliver dog kun til en times arbejde efter kl 22,00 om aftenen suk, men må jo bide mig fast for at nyde senere. Er overbevist om, at forældre er de bedste til at passe på ens børn

Anmeld

1. december 2010

*Sofie*

Du kan også lige få vores program for en alm. dag
Jeg er alene med Malou, hun går i dp og jeg går i skole.

kl 5:45 Jeg går i bad
kl 6:10 Malou er vågen og blir taget op
kl 6:30 Vi spiser morgenmad
kl 7:10 Malou får tøj på og jeg gør mig færdig
kl 7:40 Vi kommer i overtøjet
kl 7:55 cykler mod dp
kl 8:15 cykler i skole
kl 14:00 fri fra skole og handler ind
kl 14:30 henter Malou
kl 15-17 hyggetid på Malous primisser hvor vi laver forskellige ting sammen
kl 17:00 lave aftensmad
kl 17:45 spise aftensmad
kl 18:30 Malou kommer i bad
kl 19:00 Malou puttes
kl 19:10 opvask og oprydning i køkkenet
kl 19:30 resten af aftenen er min og KUN min, hvor jeg laver lektier, ser tv og roder med computern
kl 23:00 sengetid

Vi (eller jeg) tager mig utrolig god tid til alt i løbet af dagen. Det er meget sjældent vi fx har en stresset morgen (hader det...og ja, det er sjældent Malou sover længe *G*)

Anmeld

1. december 2010

DK

Jeg må sige at jeg er overrasket over at så mange af jer vækker jeres børn så tidligt? De fleste har 1-1,5 time hver morgen sammen med børnene!

Her vækker jeg Kirstine kl. 7.10 cirka. Hun står op og tager det tøj på jeg har lagt frem imens hun ligger og vågner.

Så kommer hun ned i køkkenet hvor jeg står og smører madpakker, mens hun sidder på en barstol ved køkkenbordet og snakker og spiser en mad imens. Når jeg er færdig med madpakken ordner jeg hendes hår og så kommer hun i overtøjet og er klar ude på vejen til skolebussen  kommer forbi 07.44!

Jeg synes vi har ENORMT god tid! Altså, vi hygger og snakker og skal ikke skynde os! Kirstine er et rigtigt B menneske og HADER at komme tidligt op, plus at et barn på 7 år har brug for ca. 11 timers søvn (siger chris macdonald i alt fald) og når hun kommer i seng kl. 20, så kan jeg slet ikke se hvordan jeg skulle kunne vække hende før.

De børn der kommer seriøst tidligt op, er de ikke trætte? Eller sover de til middag eller huh?

Anmeld

1. december 2010

Lullaby

Anonym skriver:

8,00 på arbejde
15,30 hjemme fra job
15,30-16,00 smoothies
16,00-17,00 Domantræning
17,30 lave aftensmad
18,00 spise aftensmad
18,30 børn i bad
19,00 børn i seng
21,00-22,00 motionere

Tja her ser den ca sådan ud.

6.15 vågne. Vække børn.

6.45 sidde og snakke med ungerne imens de spiser morgenmad.

6.50 på badeværelset og tage tøj på.

7.10 kører afsted

14.00 hente børn

14.30 handle

16.30 lave mad

17.30 spise

18.00 rydde op

19.15 putte børn

20.00 flade ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.