Hvordan bruger I jeres dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg er pt. ved at kigge på, hvordan vi kan få mere ud af vores hverdage som familie. Her er, hvordan jeg gerne vil have vores dage til at gå og mål nummer 1. På sigt vil jeg gerne lidt ned i tid og have mere tid sammen med ungerne om eftermiddagen. For mig har det været lidt af en øjenåbner og jeg kan godt forstå, jeg bliver lidt forpustet ind imellem - hvordan bruger I jeres dage?

Stå op kl 6,15 - lave te, sætte behageligt musik på, tænde stearinlys og lave morgenmad, tage tøj på og lægge makeup
7,00 - spise morgenmad med familie
7,30 - gøre børnene klar og køre
8,00 på arbejde
15,30 hjemme fra job
15,30-16,00 smoothies
16,00-17,00 Domantræning
17,00 - 17,30 gå tur med børnene
17,30 lave aftensmad
18,00 spise aftensmad
18,30 børn i bad
19,00 børn i seng
19,30-21,00 rydde op og gøre klar til dagen efter
21,00-22,00 motionere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Den lykkelige

Puha bliver helt forpustet når jeg ser sådan en skema lagt dag
Jeg kan ikke deltage og skrive min dag da jeg først skal føde til februar.. Men kan godt forstå du vil ned i tid så der er mere tid til børnene..

Anmeld

1. december 2010

Lone Jakobsen

hold da op kan godt forstå hvis du føler dig presset, jeg går jo ledig, så min dag ser meget anderledes ud:

6,40: vækkeuret ringer, morgengymnastik

6,45: vækker rasmus, vi tager tøj på

7,00: vækker resten af flokken, spiser og hygger

7,40: afsted mod skole, børnehave og dagpleje

8,15: gårtur med hunden, hjemmetid til jobsøgning og hvad jeg nu finder på

13,45: børnene hentes

16,30-?: gymnastik for børn eller voksne (mandag til torsdag)

17: madpakker smøres og der laves aftensmad

19,45: tandbørstetid, puttetid for de mindste

20,30: den ældste puttes

det er sådan i grove træk, der er mange afvigelser, og den holder kun mandag til torsdag

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

milopilo skriver:

Puha bliver helt forpustet når jeg ser sådan en skema lagt dag
Jeg kan ikke deltage og skrive min dag da jeg først skal føde til februar.. Men kan godt forstå du vil ned i tid så der er mere tid til børnene..

Ja, det er lidt travlt.. vil gerne have mindre travlt, men tager lidt tid at finde det rigtige deltidsjob og få prioteret økonomien rundt, så der er plads til at tjene lidt mindre.. 

Tillykke med den lille til februar " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

nutche skriver:

hold da op kan godt forstå hvis du føler dig presset, jeg går jo ledig, så min dag ser meget anderledes ud:

6,40: vækkeuret ringer, morgengymnastik

6,45: vækker rasmus, vi tager tøj på

7,00: vækker resten af flokken, spiser og hygger

7,40: afsted mod skole, børnehave og dagpleje

8,15: gårtur med hunden, hjemmetid til jobsøgning og hvad jeg nu finder på

13,45: børnene hentes

16,30-?: gymnastik for børn eller voksne (mandag til torsdag)

17: madpakker smøres og der laves aftensmad

19,45: tandbørstetid, puttetid for de mindste

20,30: den ældste puttes

det er sådan i grove træk, der er mange afvigelser, og den holder kun mandag til torsdag

Ja, det er jo ren luksus, men dine dage er vel anderledes, når du har job? Søger du job på fuld tid eller deltid? 

Anmeld

1. december 2010

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Ja, det er jo ren luksus, men dine dage er vel anderledes, når du har job? Søger du job på fuld tid eller deltid? 

jo så ser den noget anderledes ud. men jeg havde skiftende vagter før, det kan være en fordel.

jeg starter som privat dp til marts/april, men indtil da søger jeg alt, både fuldtid og deltid

Anmeld

1. december 2010

1977

Profilbillede for 1977

Det er meget svært at sætte skema på min dag, for jeg har skiftende vagter. Men er jeg i dagvagt:

05 står jeg op

0530 vækker knægeten

06 går med hunden

06.45 afleverer

13-15 fyraften og henter i bh

15-19 hygger, leger, lufte hund, laver aftensmad og spiser

19 sengetid for alle under 18

19-21 oprydning, vasketøj, smørre madpakker og hygge med kæresten

21-22 godnat

Hvis jeg er i aftenvagt:

står op mellem 06 og 07.30

09 aflevere i bh

09- mødetid: lufte hund, oprydning, vasketøj, laver aftensmad til drengene og hvad der ellers er af ting, der skal klares

på arbejde 15 (16) - (21) 23

hjemme (21.30) 23.30

i seng ved 00.30

Men det er kun tirs-fredag, for vi holder fri fra job og bh hver mandag. Men så arbejder jeg gerne i weekenden

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Det er meget svært at sætte skema på min dag, for jeg har skiftende vagter. Men er jeg i dagvagt:

05 står jeg op

0530 vækker knægeten

06 går med hunden

06.45 afleverer

13-15 fyraften og henter i bh

15-19 hygger, leger, lufte hund, laver aftensmad og spiser

19 sengetid for alle under 18

19-21 oprydning, vasketøj, smørre madpakker og hygge med kæresten

21-22 godnat

Hvis jeg er i aftenvagt:

står op mellem 06 og 07.30

09 aflevere i bh

09- mødetid: lufte hund, oprydning, vasketøj, laver aftensmad til drengene og hvad der ellers er af ting, der skal klares

på arbejde 15 (16) - (21) 23

hjemme (21.30) 23.30

i seng ved 00.30

Men det er kun tirs-fredag, for vi holder fri fra job og bh hver mandag. Men så arbejder jeg gerne i weekenden

Ok, du har da også lidt af et program :-) Men må være skønt for ungerne at holde fri en hverdag om ugen, selv om det så giver lidt weekendarbejde til dig. Men interessant egentlig at tage lidt arbejde ind i weekenden og så holde fri en dag om ugen med børnene.. kunne faktisk løse en del her, hvis jeg kunne få lov jobmæssigt - så tak for indlægget " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Anmeld

1. december 2010

betski

Mine dage kan se ud på to måder

1:

05:00 står op og går i bad

05:30 Vækker min datter

06:00 spiser vi morgen mad og hyggesnakker

06:30 gør vi os klar til at komme ud af døren

07:00 kører jeg fra skolen til job

15:20 kører jeg hjem og henter min datter og handler evt ind

17:30 spiser vi aftensmad og spiller herefter spil eller hvad vi lige har lyst til

18:30 bliver min datter vasket

19:00 putning og godnathistorie

19:30 vasker jeg op, rydder op, smørre madpakker og gør klar til næste dag

Hvis det er en dag jeg skal undervise ser dagen sådan ud:

2:

05:00 står op og går i bad

05:30 Vækker min datter

06:00 spiser vi morgen mad og hyggesnakker

06:30 gør vi os klar til at komme ud af døren

07:00 kører jeg fra skolen til job

15:20 kører jeg hjem og henter min datter

16:00 pakker min z umba taske og får snakket med min datter om dagen der er gået

17:00 afleverer min datter hos mine forældre til pasning / eller min mor kommer herop

17:10 jeg kører ud for at undervise z umba

20:00 er jeg hjemme igen hvor jeg skal i bad, smørre madpakke, rydde op og gøre klar til næste dag

Anmeld

1. december 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Ok, du har da også lidt af et program :-) Men må være skønt for ungerne at holde fri en hverdag om ugen, selv om det så giver lidt weekendarbejde til dig. Men interessant egentlig at tage lidt arbejde ind i weekenden og så holde fri en dag om ugen med børnene.. kunne faktisk løse en del her, hvis jeg kunne få lov jobmæssigt - så tak for indlægget " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" />

Og der er en anden fordel ved at arbejde aften. Når man fx torsdag har tømt vasketøjskurven og hytten er rengjort, kan man onsdag sætte sig ned og glo ud i luften, se en film eller bare passe sig selv mens man er helt alene hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.