Su-lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

Na-Wi

cmks2007 skriver:

Nu må du ikke sætte forventningerne op, efter det jeg skriver om lidt, for jeg kan tage fejl eller de kan have ændret det:

Da jeg studerede og fik SU, klokkede jeg også i den med at godkende på deres hjemmeside. Jeg ringede til dem og fik at vide, at jeg ville få de manglende penge udbetalt på den næstkommende onsdag - dvs. du burde få dine lån udbetalt allerede på næste onsdag (hvis du har godkendt det i dag, kan de nok ikke nå det til i morgen - trods alt). Og derefter kommer det så sammen med SU´en.

Håber de stadig kører det sådan, for så får du en pæn sjat at holde jul for

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at de kommer inden vi når den 24 .. nu har jeg kun kunne bidrage med 5400 i sidste måned, så de er lidt tiltrængt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
DatterMalou skriver:

Vi har fået SU i dag.

Jeps, men hvis man har penge til gode, behøver/behøvede man ikke vente til næstkommende udbetaling. Så kunne man få dem allerede en uges tid efter, så man ikke skulle vente en hel måned f.eks. Men ved ikke om de stadig gør det sådan. De gjorde det for 2-3 år siden

Anmeld

30. november 2010

Na-Wi

cmks2007 skriver:

Man får ikke ekstra støtte i SU med mindre man er enlig forsørger. Desværre. Er man samboende, er det eneste hjælp det ekstra lån.

Ja det mente jeg nok, der er nemlig flere der har sagt til mig at jeg kan få forhøjet su da jeg er mor men er så heldig at jeg stadig er sammen med Williams far så det går alt sammen

Anmeld

30. november 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Naannaa87 skriver:

Ja det mente jeg nok, der er nemlig flere der har sagt til mig at jeg kan få forhøjet su da jeg er mor men er så heldig at jeg stadig er sammen med Williams far så det går alt sammen

Det er da også bedre at være sammen end lidt ekstra i SU  Mener dog også man kan få lidt forhøjet SU, hvis man er samboende med en anden SU-modtager - altså hvis begge er studerende

Anmeld

30. november 2010

Anette&Sophia

Naannaa87 skriver:

Jeg ville også meget gerne undgå det, men jeg simpelthen ikke få det til at kører rundt for knap 5400 :/ jeg har kigget på hele deres hjemmeside og jeg kan kun se at man kan låne 1379 om måneden hvis man er mor ..

prøv og snak med kommunen eller ring ind til su. der må kunne gøres et eller andet uden at du skal have et studielån.

Anmeld

30. november 2010

Na-Wi

cmks2007 skriver:

Det er da også bedre at være sammen end lidt ekstra i SU  Mener dog også man kan få lidt forhøjet SU, hvis man er samboende med en anden SU-modtager - altså hvis begge er studerende

Min kæreste studere ikke mere så der er ikke mere at hente for mig

Anmeld

30. november 2010

Sjl-msl-Mkl

cmks2007 skriver:

Jeps, men hvis man har penge til gode, behøver/behøvede man ikke vente til næstkommende udbetaling. Så kunne man få dem allerede en uges tid efter, så man ikke skulle vente en hel måned f.eks. Men ved ikke om de stadig gør det sådan. De gjorde det for 2-3 år siden

De udbetaler ikke så mange gange. først d. 30/31 og så igen den første for manglende penge og så igen midt på mdr. for selv samme manglende penge.

Jeg har været på SU i 11 mdr. og de 3 sidste mdr. har jeg ikke fået dem til tiden.. De skylder mig nu 1½ mdr. su. tsk tsk.

Anmeld

30. november 2010

Sjl-msl-Mkl

Naannaa87 skriver:

Jeg mener og have læst at man kan søge noget tillæg hvis ens samlevende er på SU. Så det burde din kæreste kunne, det kunne min i hvert fald. Vi nåede det dog bare aldrig.

Anmeld

30. november 2010

Sjl-msl-Mkl

Naannaa87 skriver:

Jeg mener og have læst at man kan søge noget tillæg hvis ens samlevende er på SU. Så det burde din kæreste kunne, det kunne min i hvert fald. Vi nåede det dog bare aldrig.

Anmeld

30. november 2010

Na-Wi

anetteb skriver:

prøv og snak med kommunen eller ring ind til su. der må kunne gøres et eller andet uden at du skal have et studielån.

Nu får du lige min historie d. 20 oktober startede jeg i aktivering og på 2. dagen fandt vi ud af at min drømme uddannelse startede nye hold d. 25 okt. min sagsbehandler sagde så at hun syntes jeg skulle ringe og hører om der var plads på holdet, jeg fortalte hende at vi ikke havde en økonomi som kunne bærer en su, men hun sagde så de havde nogle paragraffer de kunne tage i brug når man frivilligt ville starte på uddannelse.. hun lovede at de nok skulle hjælpe mig økonomisk hvis jeg bare ringede og kom på holdet hvilket jeg gjorde hun ringede så om fredagen sidst på eftermiddagen efter jeg havde meldt mig til og betalt 600 kr til skolen, og sagde at hun desværre ikke kunne hjælpe mig alligevel (jeg skulle starte om Mandagen) !! ØV altså .. så jeg har prøvet at få noget hjælp istedet for at få de åndsvage lån

Håber du kan finde mening i det jeg har skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.